is een box in ons geval nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nisa, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    het zit zo:
    onze woonkamer en a.s. babykamer zijn naast elkaar en gescheiden dmv een grote schuifdeur (ong 2x2mt)
    dus als ik de schuifdeur openhoud dan kijk ik zo in de kamer van de baby
    is het dan nodig dat ik een box aanschaf straks
    lijkt me van niet
    maar ben bang dat het kindje dan in de war kan zijn met slapen ofzo
    dat ie weet hier slaap ik en hier speel ik
    dus ben wat in de war
    wat denken jullie???????

groetjesss

2. koala28

koala28 Niet meer actief

Ikzelf zou het wel doen. Ik leg mijn kleintje altijd in de box als ik wat moet gaan doen in huis of om te spelen.

Maar wil je je kleintje dan constant in bed leggen of heb je iets anders om het straks erin te leggen?

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    De box gebruik je om je kind de mogelijkheid te geven om even alleen te spelen, en later ook om je handen even vrij te hebben.Mijn zoon wil af en toe zelf in de box om even in een afgebakende ruimte te spelen.
    De keus is aan jou om een box aan te schaffen, maar ik ben er hier wel blij mee!Onze zoon heeft trouwens nooit in de box geslapen.

4. Que

Que Niet meer actief

Misschien kan je je baby op een kleed in de huiskamer leggen om te spelen.

Zelf zet ik wel de box in de woonkamer. Vind dat makkelijker + idd ik wil dat mijn zoon straks het verschil tussen slapen en spelen goed begrijpt. Ik zal ook niet mijn kind in de box leggen om te gaan slapen.

Bedje is slapen
    Box is spelen

5. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    #5 Nisa, 25 feb 2010
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
    koala ik wil zon wipstoeltje erbij met muziek enzo voor in het begin zodat de baby niet 24uur in bedje ligt
    maar nou ik ben een echt groentje dus weet nog niet hoe en wat precies
    maar wat mijn twijfel is dat het box 2 mt verder als het bedje is
    lijkt me overbodig zo bijna naast elkaar

maar begrijp ik het goed dat jullie het ook in mijn geval dus wel aanraden?

edit: en idd. zon speelkleedje lijkt me ook wel wat

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    je kan je kleintje straks ook niet heel lang in een wippertje laten zitten... ik zou gewoon beginnen met een speelkleed voor in de woonkamer, onze man heeft daar ook heel vaak op gelegen, had ie lekker de ruimte. je kan altijd nog een box kopen als je m mist... en het bedje zou ik echt alleen om te slapen gebruiken... dat is duidelijker voor je kindje.
    en in het begin kan je zelfs nog de wiegenbak van je kinderwagen gebruiken om je kindje in je buurt te leggen.

7. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Maar een bedje is toch heel iets anders dan een box? mij lijkt het maar niets dat een kindje alleen maar in bed of in een stoeltje zit en wat als het kindje ouder is, een box is gewoon enorm makkelijk

8. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een speelkleed op de vloer lijkt me dan logischer; die neemt minder plaats in omdat je m gemakkelijk kunt opbergen. Mocht je later toch nog een box missen dan kun je m altijd nog kopen!

Maar als je kindje wat ouder wordt en gaat kruipen dan is zo'n kleed natuurlijk niet meer afdoende.. dan is een box misschien wel makkelijker.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hebben de box juist weg gedaan toen mijn zoontje ging kruipen. Hij wilde toch niet in dat ding zitten. Een speelkleed lijkt me prima. Ik vind een box met zo'n kleintje wel handig omdat hij of zij dan lekker centraal ligt (wat hoger, beter zichtbaar). Maar wij hebben ook een hond (die niets doet, maar toch... voor de zekerheid) en nu met zoonlief vind ik een box voor nr 2 al helemaal handig.
    Maar goed, voor jou lijkt me een speelkleed ook prima. Ik zou je kind wel alleen in bed leggen wanneer het tijd is om te slapen.

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik zou je kindje zeker niet in zn slaapkamertje laten spelen...
    dit gaan ze snel verwarren, en dan denkt ie dat ie ook mag spelen als ie echt moet slapen...,.

Slaapkamer zou ik alleen doen om te slapen.... zeker in het begin.... :)

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou ook een box aanschaffen. het wippertje mogen ze niet te lang in, en ik zou het bedje alleen gebruiken om te slapen.
    een speelkleed is ook handig, maar als je kind gaat kruipen kun je nooit meer douchen ofzo als je alleen met hem thuis bent.

12. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Inderdaad oppassen dat je het bed alleen voor slapen houdt, hoor!
    Zelfs volwassen kunnen slecht gaan slapen als ze hun bed voor andere dingen gebruiken dan slapen (en vrijen, natuurlijk!) zoals tv kijken of eten, dus kun je je voorstellen hoe verwarrend het voor zo'n kleintje moet zijn...!
    Wij gebruiken de box echt best wel veel: onze kleine man vindt het erg leuk, dus hij ligt er graag in. We leggen hem ook wel vaak op een kleed op de grond, maar hij begint al te proberen te rollen enz, dus dat durf ik ook niet al te lang meer :D

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik zou zeker wel een box kopen. Een lekker veilige omgeving waar je je kindje ook alleen kan laten.

Als ze gaan schuiven liggen ze toch vrij snel ook steeds naast het kleed. Je kan ze dan eigenlijk niet meer alleen in de kamer laten.

Verder zou het inderdaad zeer verwarrend zijn om in bed te spelen en te slapen.

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    je denkt immers zelf al of je kindje t verschil tussen slapen en spelen kan scheiden..
    Gewoon halen dus die box!!! stuk of 3 boxkleden ( heb ervaren dat soms 2 te weinig is..) erbij en t speelplekje staat zo klaar..

15. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    idd. denk dat ik dan toch een box 'moet' aanschaffen
    lijkt me toch handig zo te zien
    straks als je ook moet koken enzo

16. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik heb nauwelijks een box gebruikt.En ik zet hem hier pas neer als ik denk dat ik hem nodig heb.ik heb dan ook geen nieuwe gekocht want dat vond ik echt zonde van het geld.de box gaat er ook zo snel mogelijk uit!
    Ik zou voor de eerste paar maanden gewoon de kinderwagen in de woonkamer zetten en later het proberen met een speelkleed.Maar ik zou in jouw´n geval echt nog geen box kopen.Elk kind is ook anders en kan je niet met andere kinderen vergelijken.Mijn dochter verveelde zich in de box ging ook pas met 18 maanden zitten en met 22 maanden liep ze pas.Ik heb de box echt niet gemist mijn dochter had veel meer uitdaging wanneer ze gewoon op de grond lag...

17. DWA

DWA Lid

7 jun 2009
    85
    0
    0
    in het begin (als je kindje alleen nog maar ligt)lijkt het me niet echt nodig maar als je kindje wat ouder wordt (gaat zitten, staan en spelen)zou ik toch een box neerzetten. Onze box ligt altijd vol met speelgoed, en soms drinkt hij of eet hij een rijstewafeltje in de box, dat zou ik echt niet in het bedje willen hebben. Ik zou zeggen kijk het even aan zonder, je kan er altijd nog een gaan halen als het je niet bevalt!

18. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Nisa, ik zou het bedje niet als box gebruiken! Ivm verwarring in het begin maakt t niet zoveel uit maar als de baby ouder wordt zou ik het niet doen!

19. Ik heb ook geen box.. en ben ook blij dat ik nog geen box heb! Jason wil helemaal niet liggen namelijk door de reflux. Misschien wil ik over een maand of 2 wel ineens een box, nou dan issie zo gekocht (want denk wel dat ik 'm in de toekomst nodig heb). Jason zit hier vaak in de babybjorn stoel, bij mama in de draagdoek of in de fisher price rainforest schommel.

Mijn mening is dus dat je in het begin niet persee een box nodig hebt, jonge baby's slapen vaak wel veel (kijk uitzonderingen heb je altijd, mijn zoontje sliep ook niet veel) dus ligt ie toch veel in zijn bedje. Maar op een gegeven moment is een box wel fijn om te hebben, als ze een paar maanden oud zijn. Kies er dus zelf voor wanneer je hem in huis wilt halen. Bespaart je een miskoop, want niet alle baby's willen graag in de box (mijn zus krijste in de box.. ;))

20. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Even iets om rekening mee te houden... Bukken is niet echt fijn na je bevalling. Als je dan steeds je kindje op een kleed legt, moet je dus continu bukken... Ik een box met verhoogde bodem toch echt fijner ;)

Deel Deze Pagina