Ging het eerst nog alleen om de groentehap, sinds drie dagen wil mijn zoontje helemaal níks meer eten. Geen brood, geen fruit, geen pap, en al helemaal geen groente. Brood bijvoorbeeld, stopt hij wel in zijn mond, maar vervolgens laat hij het er weer uit vallen. Fruit, daar eet hij een paar hapjes van en lijkt het lekker te vinden, maar ineens begint hij te huilen en te kokhalzen. Hetzelfde geldt voor pap. Bij de groentehap begint hij al te brullen als ik hem in zijn stoel zet, dus dat is helemaal hopeloos. Ik zie gewoon dat hij wel honger heeft, maar dat er iets is waardoor hij niet door kan eten (of hij houdt me vreselijk voor de gek, dat kan ook). Hij kokhalst sinds kort heel snel, en hij moet ook ineens vaak overgeven, wat hij vroeger nooit deed. Hij is ook erg vaak verkouden, iedere maand wel 1 keer, en wordt momenteel twee keer per nacht huilend wakker (ik denk door de honger), en 's ochtends is hij ook heel vroeg wakker. Het enige dat hij nog wil is opvolgmelk, maar dan ook maar een half flesje. Hij krijgt dus echt te weinig binnen momenteel. Ik ga morgen een afspraak bij de dokter maken, maar wilde alvast vragen: klinkt dit bekend? Zou het iets medisch kunnen zijn?
het enige dat ik kan zeggen is, heel verstandig dat je naar de huisarts gaat, hopelijk gaat het gauw weer beter met hem!
Misschien krijgt hij een kiesje ofzo? Dat hij gewoon pijn heeft met kauwen? Komt vast wel goed. Gewoon blijven aanbieden en als je je echt zorgen maakt ff de HA bellen
Misschien heeft hij een griepje of verkoudheid onder de leden, want in de aanloop naar ziek worden, beginnen veel kinderen al slecht te eten en na een aantal dagen komt dan ineens aan het licht waar het aan ligt. Hij zou bijvoorbeeld ook last van zijn oortjes kunnen hebben, waardoor het slikken pijn doet. Of zoals ook al gezegd, kan hij ook last van tanden of kiezen die doorkomen hebben. Als er kiezen doorkomen, kan dat behoorlijk pijn doen en dat zou dus ook een reden kunnen zijn, waardoor hij niet lekker kan kauwen, terwijl hij misschien wel honger heeft. Misschien tijdelijk wat vaker een fles geven met daar doorheen pap, zodat hij nog wat vulling in zijn maag krijgt. Maar als je je zorgen maakt, zou ik zeker naar de huisarts gaan. Wat het moedergevoel je ingeeft, is meestal juist. Dus als jouw gevoel je zegt, dat er iets niet klopt, laat het dan checken.
Een tandje/kiesje misschien inderdaad? Mijn zoontje heeft dit trouwens ook gehad, toen hij zo'n 10 maanden oud was. Hij heeft toch zo'n 4 a 5 dagen nauwelijks gegeten terwijl hij normaal een veelvraat is. Daarna was het ook opeens over. Ik heb geen idee waar het aan lag... Ben benieuwd of de huisarts een idee heeft! Overigens wordt mijn zoontje ook meerdere malen per nacht wakker en 's ochtends erg vroeg. Ik denk ook van de honger, maar hij krijgt op dit moment meer dan genoeg te eten dus ik heb geen idee wat ik er aan kan doen. Heb het inmiddels maar geaccepteerd (hij huilt niet als ie wakker wordt, hij slaapt gewoon direct weer verder met de speen).
Misschien toch ook last van de verkoudheid hoor? Mn zoontje had het 2 weken geleden ook en toen kreeg ik er ook haast geen eten of drinken in. Het baarde me echt zorgen want zo kende ik m totaal niet, tis echt een veel vraatje! Het heeft welca 10 dagen geduurd. Misschien toch last van een dikke keel? (Daarom ook sneller kokhalsen?) Overigens wist ik bij mijn zoontje toen ook niet 100% zeker of het de verkoudheid was. ik had namelijk ook sterk de indruk dat hij een eigen willetje aan het ontwikkelen is. Hij haalde namelijk ook het brood uit zn mond en gooide het met een brutale blik in zn ogen zo over de rand van zn stoel. Evenals bekers, flessen etc. Zolang hij goed blijft drinken (ca 500cc per dag)kan het voor een periode niet veel kwaad als ze even wat minder eten. Wel heel vervelend dat hij nu weer vroeger wakker wordt. Misschien toch tijdelijk wat vaker aanbieden en/of een bekertje melk voor de nacht geven? O en trouwens wat betreft de verkoudheid: Vlgs het CB mogen kindjes het eerste jaar vaak verkouden zijn hoor en lijkt t soms alsof ze chronisch verkouden zijn. Hun weerstand is nog laag en ze pikken alles op. Het is niets ernstigs. Of is jouw kindje ook elke maand koortsig? das wel heel naar dan!
Misschien heeft hij wel keelpijn? Mijn dochter heeft nu ook ontzettend last van haar keel...en krijg er ook echt bijna niks in!