boos bij aankleden/wassen 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik las net iets over iemand dat de kleine bij 9 maanden niet aangekleed over verschoont wil worden,
    Maar deze dame wil dat al vanaf het begin niet.
    Ze wordt rood en boos, niet huilen maar gewoon kwaad.
    Armen die niet in de romper/ kleren willen die ze gewoon vastpakt en niet los wil laten.
    Zelf het kdv zei toen ze een keertje haar nieuwe kleren aan moest doen dat ze het niet leuk vond. Oma had er ook al moeite mee.
    Wat ik ook doe. Zingen/ leuk maken ect het werkt niet!
    Ook wassen bij haar nek vind ze niet leuk of daar afdrogen.
    Sta ik hier nou helemaal alleen in? Zijn er nog meer van die kinderen waar je op warme dagen met het zweet in je oksels staat omdat je kind GEEN kleren wilt. (op koudere dagen staat het zweet er ook maar dan minder he)

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn dochtertje heeft het ook maar dan meer uit ongeduld, het afdrogen en aankleden duurt haar te lang en ze houdt niet van gefrummel aan haar armpjes en hoofdje, ook afdrogen in haar nekje is hier drama, zodra ik haar nekje afdroog begint ze vaak te huilen en houdt ze niet meer op totdat ze de fles in haar mondje heeft. dus ja, hier ook een dametje die vroeg weet wat ze wil en vooral ook wat ze NIET wil ;)

3. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hoi hoi!

Ik herken je verhaal en weet precies wat je bedoelt!
    Mijn dochtertje krijste ook vanaf het begin alles bij elkaar, in badje vond ze het leuk, maar zodra ze eruit was, begon het. En hoe langer ze eruit was, hoe erger het werd. Als we klaar waren, was ze helemaal overstuur. Ik vond het zo erg, dat ik er gewoon tegen op zag om haar in bad te gaan doen.
    Nu was het wel zo dat mijn dochtertje de eerste maanden in het algemeen veel gehuild heeft, maar na het badje was het het ergst.
    Ook als ze niet in bad was geweest, vond ze het aankleden niet zo leuk. Vooral het truitje: over het hoofd en dan de armpjes erin.
    Toch moet ik zeggen dat het nu enorm verminderd is. Na de drie maanden is Sam over het algemeen rustiger geworden en huilt ze minder, dus ook na het badje.
    Nu helpt afleiden wel een beetje, met het afdrogen kietel ik haar af en toe met de handdoek en vraag ik van wie die mooie armpjes etc. zijn. Met het aankleden maak ik er een soort 'kiekeboe spelletje' van: als haar hoofje erdoor is, zeg ik 'piep piep' en dan is ze meestal afgeleid en huilt daardoor niet.
    Ik denk dat je er verder weinig aan kunt doen, volgens mij moeten ze er 'overheen' groeien. Tenminste dat is mijn ervaring.
    Liedjes zingen kan ook kalmerend werken.
    Ik moet zeggen toen het nog zo erg was bij Sam, hielp dit allemaal ook niet hoor ;) Maar nu dus wel.
    Misschien gaat het bij jouw kindje ook vanzelf over, ik hoop het voor je, want het is echt niet leuk he. :)

Succes!

4. Sweetlakecity

nee geen zak aan.
    Ik herken het wel met dat douchen enzo.
    Wij maken soms wel eens onenigheid wie haar mag afdrogen. Man en ik vinden dat minder leuk.
    Als ze naar het kdv gaat gaat ze ook de avond daarvoor in bad gaat ze dus de volgende dag schoon naar het kdv. Want in de ochtend wassen is dus een drama. Dan maar geen washand die ochtend over haar snoeterd.

5. mymiracle

als ik ergens moet zijn vroeg in de ochtend dan gaat mijn meisje ook de dag ervoor in bad, anders kom ik gewoon niet op tijd, hoeveel ik ook van mijn schatje hou, dat afdrogen...... drama is het altijd :(

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.272
    7.313
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft het ook altijd heel vervelend gevonden. Veel mensen vinden het heerlijk een klein babietje te verzorgen, ik vond er meestal niets aan, omdat Eva het zo vervelend vond. Toen ze nog geen week oud was zat ze al ongelooflijk te piepen ;). En nog steeds vinden Eva en ik het niet zo leuk... Maar Eva kan nu veel meer zelf, dat scheelt. Helpen aankleden, dop van een tube afdoen, zelf ook smeren. En het afdrogen na het bad is nu juist wel makkelijk (makkelijker dan even snel met een doekje), want Eva loopt gewoon rond en ik droog haar af en smeer haar in. Aankleden gaat ook staand en ze vindt het geweldig om te helpen.
    En als ik nu zeg dat ik haar haren ga doen zegt ze: televisie! Want dat doen we nu lekker voor de televisie, blijft ze tenminste zonder gezeur een tijdje zitten.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik las ergens dat je die handjes los kunt krijgen door over de handjes te aaien, dan doen ze ze weer open, tip voor het vastgrijpen van de kleertjes. Maar dat is natuurlijk niet de oorzaak met het gevolg. de eerste weken vond onze zoon het ook helemaal niet leuk om aangekleed te worden en vooral het wassen vond hij vrezelijk, vooral in zijn hals (van die plooien die je uitelkaar moet vouwen). Ik deed het eerst met een washand en water en daarna moest ik het ook nog drogen. Ik heb toen van die zwitzalwashandjes gekocht, die werken echt supergoed, hoeft ook niet nagedroogt te worden. Ben nu in een minuut klaar. Ik merkte dat ik er namelijk zelf ook geen zin meer in had en misschien voelde hij dat wel..Sinds 2,5 maanden vindt hij het geen punt meer, zelfs leuk. ik praat altijd veel tegen hem, zeg wat ik ga doen en doe altijd dezelfde volgorde. overigens gaat hij nu gewoon mee onder de douche en heel soms in bad. een keer in de vier dagen, lijkt me ook niet goed voor zijn huid om vaker te gaan. Scheelt mij ook een hoop stress,
    zijn nek doe ik door hem op zijn buik te leggen, kan hij ondertussen nekspieren trainen.
    Groetjes

8. Sweetlakecity

mijn man gaf mij ook de tip op zijn buik leggen en dan nekje drogen. Ja dat zag ik nooit als ik met haar in bad ging. Hahaa
    Pauline gaat ook 3x per week in bad.
    Ooo...moet je bij de zwitsalwashandjes niet afdrogen...owwww ik heb ze ook in geval van nood.

Ze was trouwens in de kraamweek super lief bij aankleden enzo. Maar dat werd sinds week 3 steeds erger.

9. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Ik zie trouwens dat jouw dochtertje op precies dezelfde dag is geboren als mijn dochtertje, wat leuk!!

Wat bij ons misschien ook heeft geholpen, is dat ik vijf weken geleden babymassage ben gaan doen. Dit op aanraden van het ziekenhuis. Ik dacht: jaja met een 'huilbaby', dat haalt niets uit. Maar ze hadden gelijk, Sam vindt het hartstikke fijn!! Het is goed voor de moeder-kind relatie, want je bent echt een uur met je baby op een fijne manier bezig. En ze raakt er aan gewend dat haar lijfje aangeraakt wordt, dit op een heel positieve manier.

Misschien een tip?

Groetjes!

10. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Met 4 maanden was het hier al een drama en werd alleen maar erger...

Mijn dochter is bijna 13 maanden en het is hier dus nog steeds hell!
    Ze trapt van zich af en probeert in mijn handen te bijten... :x
    Ze maakt het zichzelf zo moeilijk, maar ja... vertel dat haar maar he! ;)

11. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Onze zoon vind het ook echt verschrikkelijk. Mijn vriend wordt er helemaal verdrietig van want hij krijst alles bij elkaar, niet huilen, maar gillen als een speenvarken. Het cons.bureau heeft gezegd dat het aan het karakter van het kinfd ligt...
    Zijn we dan mooi klaar mee ;)

12. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Oh, is Pauline ook al zo'n dramaqueen?! Nynke vindt het ook vreselijk om afgedroogd te worden :x Deze diva begint al te piepen als ze op het aankleedkussen wordt gelegd. Ik ga dus nu als ze uit bad komt met haar in de stoel zitten, Nynke op mijn buik en dan droog ik eerst haar voetjes en benen af, dan haar rug en nek, dan de handjes en armpjes en dan pas achter de oren (daar gaat het mis!) en haar gezicht wat je allemaal niet verzint om je kind tevreden te houden hè :D Tja, dan begint ze opnieuw te piepen wanneer ik haar romper en pyama (wij badderen 's avonds) aandoe, maar ja... daar kunnen we niet onderuit hè ;)

13. mymiracle

hier ook een achter de oren drama, maar volgens mama zit het meer tussen de oren :D

14. Sweetlakecity

tante29> leuk dezelfde data! Wat een gelukskindjes niet waar :)

15. Sweetlakecity

babymassage is hier geen idee.
    Ik smeer haar al in ivm eczeem vanaf week 6 en ze vind het verschrikkelijk!

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ga je ze gebruiken? ben benieuwd of het bij jullie ook goed werkt.
    en dat van op de buik leggen heb ik als tip van het consultatiebureau gekregen, die zeiden dat ik het bij elke schone luier eens moest oefenen, dus ik dacht, kan ook wel bij het wassen..
    vandaar!

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie gaat altijd savonds in bad. is nog nooit sochtends in bad geweest. zijn badje hoort echt bij zijn slaapritueel.

het badderen vind hij fantastisch, het afdrogen is ook niet zo erg, maar het aankleden is een ramp :D dat wil hij gewoon niet... maar ik zeg altijd: Mama Baas! :D

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Goh wat vervelend! Hier een meisje dat alleen een nat washandje in haar gezicht niet leuk vindt en daarvoor zowat ondersteboven kruipt, maar verder geen problemen. Ik gebruik elke ochtend (noem het luiheid, ik vind het een uitvinding!) de kant-en-klare washandjes van Zwitsal. Vochtig, ruiken heerlijk, lotion erin en nadrogen hoeft niet. Hoe makkelijk kun je het jezelf maken?! Verder gaat ons meisje bijna elke dag in bad maar dat doen we 's avonds dus zo'n washandje is echt een uitkomst. Succes!

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre vindt het ook niks, maar het gaat de laatste weken ineens veel beter. Nog wel zielig huilen, maar niet meer zo tegenwerken.
    Gewoon rustig blijven en tot 10 tellen :)

20. Sweetlakecity

wat een handigheid die zwitsal dingen.
    Alleen jammer dat ik het niet teveel mag gebruiken ivm haar huidje die gevoelig is. Ze krijgt er uitslag van. Als natusan die dingen nou had....

Deel Deze Pagina