bloedonderzoek-->leverafwijkingen --> galstenen

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 4 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Hoi allemaal

ik ben al drie weken ontzettend helemaal niet lekker, veel buikpijn (rechts onder ribben, naast maag), vreselijk moe.. ik val overal in slaap, veel misselijk en duizelig, kreeg ineens blaren in mijn mond (heb ik vaker als mijn weerstand laag is)…

dus ik naar de huisarts, drukpijn op mijn galblaas….. dus bloedonderzoek laten doen….

Huisarts belde vanmorgen, zijn afwijkingen aan mijn lever gevonden (bilirubine ) , wat kan wijzen op leverstuwing, wat op zijn beurt weer kan komen door galstenen…

Nou ben ik natuurlijk ontzettend bang, want ken de verhalen van galstenen en die zijn niet prettig….
    Ik moet woensdag voor een echo bovenbuik om te kijken of dat de oorzaak is. (vind ik ook best eng, straks is er iets anders aan de hand)

Maar heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik bedoel; meer mensen die alleen zeurende , misselijkmakende buikpijn hadden, zonder echte koliek aanval? en kan dat dus nog komen?

De huisarts zei dat als ik echt hevige buikpijn ga krijgen ik eerder aan de bel moet trekken…. maar ik vind het maar niks dat idee… BOEHOEEEEE ik voel me ontzettend zielig :( :(:(:(:(:(:(:(

2. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Wacht maar rustig af. Het kan ook een ontsteking zijn.

Maar je maag zit trouwens links. Niet in de buurt van je lever en galblaas.;)

3. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend. Hopelijk komt er snel een oplossing.
    Ik heb geen ervaring. Rustig afwachten hoe moeilijk dat ook is. Ik ken het.

Sterkte en beterschap

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

nee ik bedoel EN rechts onder mn ribben en naast mn maag.. beetje verspreid gebied dus….

5. penseel

penseel Niet meer actief

Galstenen zijn dikke ellende.

Hier galblaas die er uit is pure opluchting.

Ben er maanden mee bezig geweest.
    Kinkt vervelend maar voor je aanvallen gaat krijgen. Hoop ik voor jou dat je galblaas verwijderd woord .

Trouwens mijn buik deed in het midden pijn bij er op drukken. Rug ect maagzuur spugen..
    Eet weinig vet tomaat koffie ect die kunnen triggeren.

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

Bedankt penseel voor je oppeppende woorden :D:D

Ik hoop maar dat het niet doorzet… ben als de dood!!@#@$#$

en ik moet nog tot woensdag wachten tot de echo……

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik heb precies dezelfde klachten. Allerlei onderzoeken gehad. Ook mn leverwaarden niet goed steeds
    Echo van mn hele buik gehad. Geen galstenen op te zien. Leverwaarden zijn af en aan goed en niet. Ook steeds blaren in mn mond!! Heel raar. Heb ook nog een maagonderzoek gehad. Niks te vinden! Ik blijf toch vage klachten houden masr niet echt koliekaanvallen. Die schijn je met galstenen wel te hebben. Dus schiet mij maar lek. Ik denk nog steeds dat het iets met mn gal is...maar ze zien niks....

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik had galstenen tijdens mijn zwangerschap. Ik had wel de kolieken maar verder weinig symptomen. Wat bij mij hielp was vetarm eten. Zelfs een handje chips was al te veel. Gelukkig was het na de bevalling meteen voorbij en had ik geen operatie of andere ingreep nodig. Sterkte!

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bij mij werd het na de bevalling alleen maar erger wat een hel galstenen. Toen mijn dochtertje 6 weken was is mijn galblaas verwijderd wat een opluchting ik kon zowat niks meer eten.

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik heb dus geen koliek aanval gehad…..

ben benieuwd of het dan toch wel een galsteen kan zijn…. :(

11. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik had ook galstenen. Heb pas een echte koliek gehad na de operatie, er zit nog gruis in de galwegen en soms voel ik dat nog. Dus ook met pijn zonder kolieken kunnen het galstenen zijn!

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hier dezelfde klachten gehad als jij een jaar lang af en aan, steeds dachten ze aan maagvliesontsteking. Daarna kwamen pas de echte kolieken, wat een ramp.
    Galblaas eruit gehaald, helaas hierbij een complicatie doordat ze mijn lever hadden beschadigd.
    na een paar weken ziekenhuis was het dan eindelijk voorbij. En ik ben zoooo blij ondanks de complicaties dat hij eruit is. Alleen tegen vet eten kan ik nog steeds niet echt. Na een patatje van de patatzaak ofzo heb ik nog wel last. Gelukkig ben ik niet zo heel dol op vet eten, dus is er prima mee te leven.

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik had al twee jaar rugklachten voor mijn eerste koliekaanval (die ik op dezelfde plek in de rug had). Ik was nog jong en heel slank, dus het duurde even voordat ze aan galstenen dachten. Ik ben toen op de spoedlijst gezet aangezien ik 4x per week koliekaanvallen had, maar het duurde toch nog 6 weken voor ik aan de beurt was (al heel veel jaar geleden hoor, ik geloof 1996). Net als iemand anders al noemde, ik krijg wat last van maag en darmen als ik teveel vet tegelijk eet, maar over het algemeen eten we niet heel vet. Verder is de galblaas verwijderen als er geen complicaties zijn, een kleine ingreep, dus maak je maar niet teveel zorgen ;).

14. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Koliekaanvallen zijn vreselijk! Ik beval serieus nog liever! Mijn galblaas is verwijderd en wat een verademing. Operatie valt erg mee, alleen het gas wat ze in je buik spuiten heb je wat last van. Maar ik kan gewoon alles eten, alleen niet teveel vet eten achter elkaar. Nooit geen last meer gehad!

15. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    heb je ook last van geelzucht?
    dat kun je vooral goed zien in je oogwit, dat is dan gelig.

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

Nee ook geen geelzucht, kijk elke dag 10 keer of ik wat zie haha
    ook geen witte ontlasting of donkere urine….. al moet ik zeggen dat mijn urine wel donkerder is dan normaal… (ik pies normaal echt water, nu wel donkergeel, maargoed misschien drink ik ook wel minder ofzo)

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tante heeft het ook, waarschijnlijk moet de galblaas eruit. ze had ook ooit galsteenkolieken, dat is gruwelijk. maar je kan al last hebben voordat je zoiets krijgt. door bijv andere bloedwaardes e.d. dus dan kun je die ellende vaak nog voor zijn

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

Nou ik hoop maar dan dat dat het niet is……. en dat ze niks vinden op de echo woensdag …..

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

bij mij kwamen ze er achter door die kolieken en bloedonderzoek, waardoor mijn leverwaarden sterk afweken. Huisarts belde mij binnen paar uur naar het bloedprikken of ik me nog wel goed voelde. En in het ziekenhuis vroegen ze voor de zekerheid nog even naar mijn alcoholgebruik. Nou ik drink dus helemaal geen alcohol, haha, maar voelde me wel een beetje opgelaten door die vraag. Na een echo werden idd galstenen vastgesteld. Mijn galblaas is er ook uitgehaald. En daar valt prima mee te leven.

Dus mochten ze toch iets zien op de echo wat op galstenen lijkt en ze halen je galblaas eruit ben je wel van de klachten af. En valt het wellicht in verhouding allemaal nog mee. Plus dat je weet waar je aan toe bent.

20. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik had in 2013 ook heel vaak last van misselijkheid, maagzuur en wat zeurende pijn rechts in mijn buik, nadat ik in rap tempo 10 kilo was afgevallen (onder begeleiding van dietist). 1 keer kreeg ik echt wat steken wat uitstraalde naar mijn rug, na het eten van een broodje met gebakken ei.

Toen dus naar de huisarts gegaan (november 2013) en die heeft een echo gemaakt. Daarop duidelijk een paar galstenen te zien.

Eerste weekend in oktober 2014 heb ik vervolgens een echte koliek gehad, midden in de nacht naar de huisartsenpost, en 3 ochtenden op de spoedeisende hulp gezeten omdat mijn leverwaarden ook niet goed waren. Koliek had toen 11 uur aangehouden, en heeft dagen geduurd voor mijn waarden weer goed waren. Daarna nog 3 of 4 keer een koliek gehad, en 14 januari 2015 is mijn galblaas verwijderd. Operatie is hier goed gegaan, 2 uur na de ingreep liep ik over de afdeling omdat ik me zo verveelde. Na 2 weken had ik nergens meer last van.

Nu alleen bij heel vet eten wat last van mijn darmen, maar niet heel ernstig. Blij dat dat ding er uit is in ieder geval!

Deel Deze Pagina