Boos en onrustig voor slapen gaan

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zz Armadillo, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zz Armadillo

17 aug 2013
    54
    2
    8
    Mijn zoontje van 7 weken oud is 's avonds soms erg onrustig en boos, en de onrust begint aan de borst. Om een voorbeeld te geven, eergisteren waren we gezellig aan het knuffelen en kletsen. Toen kreeg hij te drinken, op een gegeven moment trok hij de tepel uit zijn mond door zijn hoofd naar achteren te doen. Vervolgens ging hij met zijn vrije armpje zwaaien, snuiven, de tepel door zijn mond halen zonder te happen. Hij wilde niet drinken maar ook niet van de borst weg.
    Wordt ook in dit topic beschreven:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/142117-kwaad-de-borst-2.html

Ik krijg eigenlijk de indruk dat hij teveel energie heeft waar hij zelf ook niets mee kan en door gefrustreerd raakt. Zuigen aan een pink hielp een beetje, maar hij bleef snel ademen en alert kijken (ipv weg te soezelen). Andere afleiding hielp ook een beetje: rondlopen, zingen etc.
    De onrust duurde van ong 10:30 tot 1 uur, toen kwam nog een voeding en konden we gelukkig allemaal rustig gaan slapen.

Dit gebeurt niet elke avond maar wel alleen 's avonds. Het begon eigenlijk toen hij een week of 3 was tijdens de avondlijk cluster-voedingen.

Wat zijn jullie ervaringen? Is er iets wat ik kan doen om zijn onrust weg te nemen/ te voorkomen? Ik weet eigenlijk niet of het iets met voeden te maken heeft of toevallig op hetzelfde moment komt.

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik herken het gedrag wel, maar ik weet niet of het bij jouw zoontje dezelfde oorzaak heeft.

Als Benjamin dit doet, zit er gegarandeerd een boertje dwars. Het kan heel lang duren voordat het boertje komt, maar dat is altijd wat er aan de hand is. Niet van de borst weg willen, maar er ook niet aan, snuiven, zwaaien met armen/handen. Heel herkenbaar...

Deel Deze Pagina