Ja, daar ben ik weer.. weer over een onderwerp waar ik mezelf druk over maak. Ik heb sinds een aantal weken nu een hele goede therapeut en we maken écht stappen, er zijn nog wel heel wat dingen waar ik echt tegenop zit of waar ik weer 'gek' van word, maar het is gewoon echt al ongelooflijk veel beter. Toch nog even iets van me afschrijven waar ik me weer eens druk over maak. Mijn schoonbroer past regelmatig op de kids. Vorige week zou ik ze bij hem langsbrengen alleen had hij op dat moment een koortslip. Hij weet vrijwel niet veel van mijn situatie af maar wel dat ik nogal wat gepiekeerd kan zijn. Ik weet van mijn schoonbroer dat hij daar dan echt niet veel op let of zijn handen wast al hij er (perongeluk) aan heeft gezeten. Daarom heb ik maar besloten het een keertje over te slaan. Gisteren bracht ik ze weer, want zijn koortslip was weer over! Toen ik mijn kids terug kwam ophalen gaven ze ome Ad een hele dikke knuffel en kus. En tot mijn verbazing zag ik dat hij een best grote bult op zijn wang had! Een rare bult, hij viel namelijk heel erg op. Hij was best groot en rood. Omdat ik weet dat mijn schoobroer niet zo voorzichtig is met koortslippen ben ik bang dat dit misschien een herpes uitslag is geweest! En hij heeft mijn kids lekker lang geknuffeld en kusjes gegeven IK weet het, ik ben veel te overbezorgd maar ik wil mijn kinderen gewoon eigenlijk behoeden voor het virus... ze hebben nog nooit een koortslip oid gehad.. Wat denken jullie? Grote kans dat het een herpes uitslag is geweest door het onverzichtige gedrag of zal het misschien toch gewoon een 'onschuldig' bultje zijn.. blehh Daarnaast heeft mijn broer ook een hondje. Eerst vond ik het heel 'eng' om de kinderen bij hem achter te laten gezien de hond en mijn smetvrees maar gelukkig ben ik hier al een stuk overheen. Omdat het zo'n pluizige hond is met veel haren (ja dit klinkt nu heel vies..) heeft hij vaak bij zijn kontharen nog stukjes ontlasting zitten. hihi. Als ik dan zie wat mijn kinderen allemaal met die hond doen, spelen, knuffelen rollebollen, ik weet dat ze er niet ziek van kunnen worden en dat dit juist de weerstand versterkt maar toch ben ik bang dat vooral mijn dochter van 2 haar hand dan in haar mondje stopt en hier nogal wat bacterieen aan zitten.. sorry, ik weet dat de meeste het onzin zullen vinden maar ik heb op het moment even een grote dip en ben gewoon wat verdrietig..
Ik vind het op zich niet onzin dat je hier angstig voor bent, maar wel dat je overal andere verhalen neerkalkt die niet totaal bij elkaar aansluiten.
Umm85 waar nog meer dan ben benieuwd, is niet zo netjes als het zo is, en tja, als je eht wilt weten bezoekje huisarts,
Gewoon ff de huisarts bellen voor advies als je je zo druk maakt... Maar je schoonbroer is toch niet zo gek als ie weet dat ie een (herpes?) virus onder de leden heeft om je kids zo te knuffelen? Hij kan dan misschien weinig ervan af weten zoals je schrijft,maar dat weet iedereen denk ik wel. En over die hond ook niet piekeren! Hoeveel gezinnen zijn er wel niet met een hond?! Mijn zoon heeft gisteren nog een kattebrokje op......
ik vind echt dat je overdrijft! kom op zeg je doe net of je broer een of andere randebiel is die jou kinderen er expres aan blootsteld.
Volgens mij heeft 80% van de mensen een herpes virus bij zich. Meestal zit dat niet op je wang. En je gaat het echt niet voorkomen dat je kind daarmee in aanraking komt, de voorzichtigheid die je hebt is vooral geboden bij pasgeboren baby's, ik neem aan dat je die niet zomaar bij je broer achterlaat? Ik lees eigenlijk echt iets van overmatige bezorgdheid in je berichten. Ik herken dat wel, ben zelf jaren depressief geweest, en had obsessieve angsten (ook voor ziekten en besmetting). Misschien helpt het om je angstgedachte te relativeren met feiten? En met situaties? Wat is er precies zo verschrikkelijk aan koortslippen, waarvan het overgrote deel van de mensen het virus bij zich draagt? Overigens probeerde mijn dochter (toen ze jonger was), die we zo idealistisch vegetarisch opvoeden, regelmatig kattenvoer uit. Daar krijgen ze echt niks van hoor. Gewoon deel van smaakontwikkeling
Ik krijg het idee dat dit voortkomt uit de problemen die je hebt? Ik zou als ik jou was dit met je therapeut door bespreken zodat je het los kan laten. En daarnaast zou je het met je schoonbroer kunnen bespreken over die koortslip, dat hoeft helemaal niet spastisch over te komen oid. Ik zelf vind dat namelijk ook niet zo prettig. Verder; adem in en adem uit. Laat je kindjes lekker met het hondje spelen. Daar is echt niets ergs aan. Je dip gaat weer voorbij en je werkt eraan toch? Je herkend het in elk geval, nu iets met deze situatie doen!
Koortslip is een milde herpesvariant (simplex) en waar jij bij je zwager bang voor was is de hevige variant (zoster). Meestal gaat de ene variant niet zomaar over in de andere. Verder maakt één bult geen reden tot paniek, omdat herpes vaak over een gehele zone is uitgespreid (dermatoom). Die poepstukjes zijn wel goor, maar dat overleeft iedereen ook wel.
ehm... Ik wil niet bevooroordeeld overkomen, hoor.. Maar eerst je schoonmóeder, nu je broer, iets met muizen in de tuin, toen muizen in de droger... Ik keek eens even in je berichten geschiedenis naar aanleiding van umm85, en het klinkt allemaal té bizar. Afgezien daarvan, een koortslip is echt niet een groot drama..
Het is goed dat je hulp hebt en dat je grote stappen maakt en ik vind het helemaal niet erg dat je hier soms je onzekerheden uit hoor, een hond met poep aan z'n kont is nou eenmaal niet fris. En een koortslip, ja ik begrijp het wel dat je niet wilt dat je kind dat krijgt, maar denk niet dat je ze kan behoeden voor die dingen, ze drinken ook uit andermans glazen en op school komen ze met nog meer dingen in aanraking dus maak je borst maar nat . Hoop voor je dat je hierover heen komt en tot die tijd wil ik best zeggen of je je aanstelt hoor
En dan heet dit topic ook echt "boos en verdrietig"?? Sorry, maar wie brengt haar kinderen nou weg. Volgens mij ben jij degene die ze naar je zwager brengt en je doet er zelf zo moeilijk over. Als jij gewoon tegen je zwager had gezegd dat hij een beetje op moest passen met die koortslip, dan had hij dat waarschijnlijk gewoon begrepen. En dat met die hond, kan ik me indenken dat je dat niet zo fris vindt, maar je kan je kinderen niet tegen alle vieze dingen beschermen.
Ik dacht in eerste instantie hetzelfde, totdat ik dus de andere topics zag... Nou wil ik natuurlijk niet zeggen dat mijn topics nooit onsamenhangend (zullen) zijn, maar hier zie ik een patroon, buiten de smetvrees om...
herpes op de huid ziet eruit als allemaal blaartjes met gele blaasjes. Ik denk dat ie eerder een puist krijgt, of een ingegroied haartje heeft van het scheren. wat betreft poep in konthaar hond...daarom hebben wij mensen maagzuur. Ons maagzuur dood die bacteriën. Natuurlijk niet als je een hele drol op eet, maar een klein beetje bacteriën worde vernietigd door het maagzuur. Dus ook bij je kindjes, ze worden daar niet ziek van hoor.
ik was zelf ook zo,n randdebiel die overal vies van was, en die echt enorm bang was voor kinderen met krentebaard en alleen aan de gedachte dat kinderen met hun snotvingers aan het speelgoed van mijn lieffie zouden komen....maar inmiddels heeft de oudste krentebaard gehad, en zelfs mijn grootste angst....luizen werd bewaarheid, en van allerlei virussen heeft ze gehad, en is intussen mijn achterlijke bezordheid wel een stuk minder... Maar een koortslip spant wel de kroon....
als je kindjes ouder dan 6 maand zijn (correct me if i'm wrong) is het niet meer een ernstig virus om op tel open toch? natuurlijk heb je het liever niet, maar goed... dan zou ik bijna de hele winter niet bij mij zoon of bij mijn vriendinnnen hun kids kunnen komen?! heb het virus helaas heel actief