wow karlijntje, heb al je overige posten e.d. ook ff terug gekeken... maar het lijkt me niet verstandig dat je hier zulke vragen post, of uberhaupt dingen gaat googlen, je maakt jezelf alleen maar gek! niet lullig bedoeld, maar je klinkt behoorlijk hypochonderig.... je kunt ook niet je hele omgeving elke keer als ze een ' raar' plekje hebben gek maken, dat is geen doen... goed dat je hulp gezocht hebt, maar ga het daar ook bij houden, en niet jezelf gek maken met internet!! Ik heb dus herpes, en heb lenzen en zit dus met mijn handen aan mijn handen en mijn ogen, soms znoder te wassen, en heb in mijn 26jaar nog nooit herpes in mijn ogn gehad... het KAN maar de kans is klein... je kinderen KUNNEN ook zomaar ineens iets anders krijgen, onder een auto komen, vallen en voet breken, buikgriep krijgen etc.... je kunt ze moeilijk in een steriele ruimte van gewatteerde muren stoppen... en je moet echt proberen je angsten onder controle te krijgen, anders worden je kids er ook me aangestoken
meid herken heel veel in jou verhalen ik heb zelf ook smetvrees gehad, en als je dat niet hebt gehad kan het idd raar overkomen al die vragen, mensen kunnen dat niet begrijpen en vaak krijg je bijhoorlijk botte opmerkingen terug ik heb therapie gehad en goddank ben ik er helemaal vanaf nu ik jou dingen lees weet ik dat ze onzin zijn, maar in de periode dat ik het nog wel had, zou ik net zo denken, je hersenen en gevoelens nemen een loopje met je en je kan zelf niet meer beoordelen of iets nu echt kwaad kan of niet continu geruststelling vragen is heel herkenbaar, maar uiteindelijk heb ik afgesproken om dat niet meer te doen. meid idd probeer niet te googelen, want je maakt jezelf gek als je nog meer vragen hebt,over hoe ik er bovenop gekomen ben mag je me pb en , want niks is zo erg om met die angst te leven. ik zie de wereld nu weer zonnig, en ik durf mijn zoontje weer met een gerust hart lekker vies te laten worden, want het is een kind en die moeten kind kunnen zijn. dat is ook de reden waarom ik meteen aan de bel heb getrokken, omdat ik niet wilde dat mijn zoontje er besef van zou krijgen en ging denken dat die paniek om viezigheid en ziekte normaal zou zijn. bij mij op therapie zat namelijk een vrouw en haar zoontje van 5 nam haar buien over, kon helemaal in paniek raken als hij een appel liet vallen , want dan werd hij ziek. ik was ook zo, ik zou hem weg gegooid hebben in die tijd, maar nu liet mijn zoontje van de week een snoepje in de winkel vallen, nog voor ik het doorhad zat hij alweer in zijn mond, nu kan ik trots op mezelf zijn dat ik dan lachen kan in mezelf en denk ach krijgt hij weerstand van zo beetje lang verhaal geworden, maar over dit onderwerp kan ik wel 10 paginas voltikken, dus wat ik al zei pb me maar als je meer vragen hebt succes meid
Zusje is heel vaak bij oppasoma geweest en die oma was ook een mevrouw Helderder.... Niets mis mee zou je zeggen een beetje schoon leven.... Ik zal even het gevolg laten weten.. iets waar we dus achter kwamen toen het al te laat was... Omalief had ook tegen smetvrees achtige trekken... en mijn zusje kreeg telkens te horen als er iets was gevallen niet doen.. wordt je ziek van.... Dagen, weken,maanden jaren lang hebben we de vragen gehoord... wordt je daar ziek van? Ga je daar dood van?? Angstaanvallen als je een gevallen appel weer afspoelde.. (die is giftig) Zusje is in behandeling geweest.. maar het doet heel wat met je als zo'n klein wurmpie echt denkt dat je ook maar iets zou doen dat haar kwaad zou kunnen doen.. Dus.. in het belang van je kinderen.. (en dit is moeilijk ik weet het) probeer te relativeren... kijk eens wat je zelf hebt gedaan toen je klein was.. en kijk eens.. je hebt het allemaal overleeft, je bent volwassen en zelf kinderen... geef ze een kans om kind te zijn.. En dat boos en verdrietig.... dat slaat zeker op jezelf? Dat je het (nog) niet los kunt laten??? Ik hoop dat je snel weer leven kunt zien zoals het is.. en ervan kan genieten samen met die twee kleine ondekkingsreizigers...
Je zou ook aan je zwager kunnen vragen wat het is. Dat zal een hoop duidelijkheid geven en ( waarschijnlijk) een hoop stress wegnemen.