KOT bij deeltijd hbo studie?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mississippi, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hoi ladies

Ik ga vanaf september een (deeltijd) studie doen, ik heb daarvoor 1 dag per week college en 1 dag zelf ingepland om aan de studie te kunnen. Hiervoor ben ik aan het bekijken hoe ik opvang het beste kan regelen. Het wordt me echter niet duidelijk of ik nou voor KOT in aanmerking kom, weet iemand dit?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
  3. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bedankt voor je reactie, deze had ik idd al gezien, er staat alleen niks over deeltijd studies, enkel dat het een erkende studie moet zijn.

4. veense

veense Niet meer actief

Ik heb destijds deeltijd gestudeerd aan de universiteit en kreeg de laatste paar maanden gewoon toeslag. Is al wel 8 jaar geleden, maar criterium was dat het een erkende opleiding moest zijn.

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Oh dat klinkt hoopvol! :) ik hoop dat er misschien nog recentere ervaringen zijn. Kan me toch niet voorstellen dat er momenteel geen mama's zijn op ZP die deeltijd studeren :D

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou gewoon even bellen met DUO en de belastingdienst, dan weet je het zeker.

Ik volg zelf een hbo-opleiding d.m.v. thuisstudie, maar hij staat wel als voltijd omschreven (moest ook een minimaal aantal punten hebben binnen een jaar e.d.). Ik kan 1x per maand naar school (hoeft niet), maar ontving wel studiefinanciering, ov-kaart en kot. Dit nu stopgezet overigens omdat de jongste naar school gaat, maar ik kreeg het dus wel. Geen idee hoe het bij een deeltijd-studie zit, maar ik zou het dus gewoon even nabellen.

Deel Deze Pagina