2 weken terug ben ik gestart met deze behandeling, dit vanwege aanhoudende vermoeidheid maar ook extreme allergie voor graspollen. Morgen is de tweede sessie, mijn vader en stiefmoeder zijn lyrisch maar ben benieuwd naar ervaringen via hier..
Een goede vriendin van mij doet het ook. Ze was volgens de therapeut allergisch voor haar eigen organen, het haar van haar vriend en nog tien andere dingen?! Volgens haar helpt het en heeft ze meer energie, maar eerlijk gezegd vind ik het nogal wazig klinken . Ik heb samen met haar wel gezocht naar wetenschappelijk onderzoek en dat is er uiteraard niet op twee vage casestudies na.
Ik heb het een jaar of 8 terug gedaan omdat ik regelmatig rare plekken op mijn lichaam had met vochtblaasjes. Volgens de behandelaar was het huisstofmijtallergie, ondanks dat dit niet uit bloedafname bleek. Het heeft wel geholpen, want ik ben er al jaren vanaf en heb nooit meer die plekjes gehad.
Het is niet voor niets alternatief dus geen wetenschappelijk bewijs. Na de behandeling ben ik doodmoe geweest dus het doet schijnbaar iets, ook vond ik die test die ze doen erg frappant want ik kon mijn arm bij sommige stoffen dus niet tegenhouden erg creepy..
Het wordt ook toegepast bij allergieën die medisch zijn aangetoond. Als het dus echt zou helpen, zouden bijv. bloedwaardes moeten verbeteren. Ook wordt het toegepast bij coeliakie. In dat geval zal er een verbetering in de darmen zichtbaar moeten zijn. Volgens de bedenker, dr. Nambudripad gebeurt dat inderdaad ook en is dit aantoonbaar d.m.v. bloedonderzoek of een darmonderzoek. Waarom dan geen wetenschappelijk onderzoek? Dat kan in dit geval prima en dan maakt het niet uit of het onder alternatief valt. Er wordt ook wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd naar acupunctuur en de hele werking van yoga om maar even iets alternatiefs te noemen. Simpel gezegd een kwestie van een controlegroep en een experimentele groep en buisjes bloed afnemen. Ik sta er zeker niet afwijzend tegenover, maar ik vraag me af waarom zoiets beweerd wordt en er geen onderzoek over te vinden is. Waarom doet ze dit bijv. zelf niet?