Gewoon maling aan hebben. Jullie kindje, jullie beslissing. Toen ik voor het eerst de naam van onze aankomende zoon zei tegen mijn schoonvader zei hij oh wat apart. Eh ja...misschien als je bijna 60+ bent. Wij houden niet van Piet, Klaas, Bram ofzo.
Tja, mijn ouders wisten niks van de naam vooraf maar hebben uhm... Erg moeten wennen aan mn zoontje zn naam. Tja, jammer dan, k vind t prachtig. Ik zou misch voor je eigen rust w zegge nou mam, die naam wordt t niet dus laat t gaan, de rest bepaal ik zelf en heb je niks over te zeggen. Heeeel irritant zeg!! Pfft.
Precies. En je moet wel heel veel met hebben om na de bevalling te zeggen "lief kind maar goh wat een stomme naam"
Je mag mij een pb doen hoor ben wel benieuwd Zelf zou ik ze lekker laten is jullie keus hoor. Geef er niet teveel aandacht aan maar geniet nog even van je zwangere buik
Wat vervelend, echt zo bemoeizuchtig van de mensen om je heen. Mensen moeten zich eens druk gaan maken over zichzelf in plaats van zich met anderen te bemoeien. Het is jullie kindje, dus jullie keus. Ik zou ook al zo geïrriteerd zijn dat ze zich ermee bemoeien dat ik niet zou zeggen dat dat in ieder geval niet zijn naam wordt.
Ben je hoogzwanger en daardoor wat gevoeliger gaan mensen zich ermee bemoeien... Wat ik op dit forum las, wat voor mij de doorslag gaf waren de namen die ik in gedachten had waarbij de negatieve reacties voor mij er niet toe deden. Begrijp mij niet verkeerd, onze kinderen hebben leuke namen. Maar er is altijd wel iemand die de namen niet zo leuk vind. Het is jullie kind, jullie keuze.
Jullie kind, jullie keuze. Wat vervelend dat ze het blijkbaar nodig en op hun plaats vinden om ongevraagd hun mening te verkondigen (en dan ook nog eens op een botte manier). Dit is ook de reden dat ik (vrijwel) nergens de namen waar we tussen twijfelen bespreek, ben zo bang voor gezeur (en dat ik dan nóg meer ga twijfelen). Ben nu wel nieuwsgierig geworden maar je zal wel omkomen in PBs inmiddels.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal... Stel je vriend en zijn vader heten allebei Piet. En jij wil je zoon ook Piet noemen, of Piet als 2e naam. Dan vinden je ouders dat niet goed, omdat de band niet goed is? De band tussen wie, Piet en je ouders? Of tussen jou en je ouders? Als jij geen goede band hebt met je ouders zou ik me er al helemaal niet druk om maken wat zij van de naam vinden. Daar zou ik me echt geen seconde mee bezig houden. Nemen ze lekker een goudvis, kunnen ze die noemen hoe ze willen....
Vervelend dat mensen denken dat ze zich kunnen bemoeien met de naam die je je kindje wil geven. Hier in de familie ook iemand die duidelijk laat horen wat wel en niet zou kunnen, ook in combinatie met onze achternaam... Laat dat nou net zijn wat wij wel mooi vinden! Jullie kindje, jullie keuze! Ik probeer het gesprek vaak maar op een ander onderwerp te sturen, want ik word er onzeker van en ben sowieso bang dat als het te lang over namen gaat, ik iets verklap per ongeluk.
Jullie kind - jullie keuze. Een ander zal daar altijd een mening over hebben. Maar om eerlijk te zijn... vind ik dat de moeite van het ontploffen niet waard.
Balen zeg. Lekker voor de naam gaan die jullie in gedachten hebben, het is toch nooit voor iedereen goed.
Ik had beetje de zelfde situatie. Bij nijn eerste dochter heeft mijn moeder (waar ik toen nog een band mee had) gezegy dat ik mijn dochter absoluut niet naar mijn oma (haar moeder) mag vernoemen. Niet dat we dat van plan waren maar heb toen wel heel.duidelijk gezeft dat mijn vriend en ik daar over besluiten en niemand anders. Lekker doen wij jij en je man/vriend zelf willen. En ik heb ook namen gegeven aan mijn dochter waarvan je ze mooi vind of absoluut niks vind. Hun mening en dat is ook ok. Als wij er maar blij mee zijn.
Ikzelf zou om meerdere redenen mijn kind niet dezelfde naam geven als mijn man. Niet omdat ik niet trots op mijn man ben of het hem misgun, maar vooral omdat ik vind dat het een eigen naam verdient. Mijn eigen naam zou ik dus ook nooit geven. MAAR buiten mijn gegeven mening over een zelfde naam als opa/papa, als jij je er 100% goed bij voelt om hem dezelfde naam te geven uit jouw liefde voor jouw zoon, dan hoort niets of niemand jouw keuze te beïnvloeden laat staan in de weg te staan! Wees sterk en volg je hart. Je kind is het allerbelangrijkste, geen zus, moeder, of opa komt daar bij in de buurt
Aan heelveel namen moet je even wennen, als de opa en omaniet wilken wennen aan de naam van hun kleinkind dan hebben ze pech. Om deze reden hebben we ook niet hardop nagedacht over de namen.