Boos om programma TLC

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Sofie13, Dec 31, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

Sep 1, 2016
    878
    65
    28
    ik vond het ook naar om te zien. Ze zag er ook niet uit alsof ze drugverslaafd was. Zoals Vlinder ook benoemd is dat voor sommige mensen wel vervelend om te zien. Zo vond ik dat ook. Mijn kinderen werden extreem te vroeg geboren terwijl ik erg mijn best deed om gezond te leven voor en tijdens de zwangerschappen. Maar oke je kunt (en moet het ook niet willen) een ander niet beinvloeden en je hebt op veel dingen geen invloed.

2. twinty

twinty Bekend lid

Jan 20, 2012
    640
    1
    18
    Hier precies zo, gewoon eerlijk en bespreekbaar geweest bij ons thuis.
    Wil dit voor mijn kinderen ook zo later.

3. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

Aug 7, 2012
    4,828
    2,498
    113
    Female
    #63 wishfulthinking, Jan 2, 2017
    Last edited: Jan 2, 2017

Ik zeg geen dingen waar ik niet achter sta..;)

omdat het bij ons thuis juist niet bespreekbaar was wil ik mijn dochter wel mee geven dat ze overal over kan en mag praten en dat alles bespreekbaar is .. ook drank en drugs horen hier bij

Aansporen zal ik der natuurlijk niet..

Maar als ze het" uberhaupt "wil proberen dan heb ik liever dat ze het thuis doet dan stiekem ergens anders(wat vaak gebeurt als je het verbied en dan helemaal niet te voorkomen is)

Dus daarom sta ik er maar liever openminded in;)

4. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Jij hebt dus liever dat ze straks achter je rug om op straat lekker gaan zitten experimenteren en het Joost mag weten waar gaan kopen ??

Denk jij dat ik mijn kinderen niet leer wat drugs en alcohol met je kan doen? Het is echt niet zo dat ik het op een presenteer blaadje voor ze neerleg en ze push om het te gebruiken, ik geef ze alleen de gelegenheid dat ALS ze willen gebruiken dat ze dat dan beter eerlijk kunnen zeggen zodat we gewoon kunnen zoeken naar wat meer veiligheid qua pilletjes of blowtjes. Heb dat tien keer liever dan dat ze ergens in een verlaten steegje bij één of andere freak iets verkeerds kopen.

En het feit blijft dat extreem veel alcohol innemen echt niet minder slecht is dan een pilletje. Het word eerder getolereerd maar dat neemt niet weg dat het net zo '' slecht '' is.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Je gaat er ook meteen vanuit dat alle kinderen het gaan proberen. Ik herken dat gelukkig helemaal niet uit mijn eigen ervaring. Ik heb ooit eens 1 trekje van een joint gehad en wel eens wat drankjes, maar meer hoeft voor mij niet en ik vind het al helemaal niet normaal.

Wat slechter is weet ik niet, maar feit is denk ik wel dat er maar weinig mensen zijn die overlijden aan 1 biertje, terwijl dit wel vaker is gebeurd na 1 pilletje.

6. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Dat zeg ik niet, er zullen vast en zeker ook wel kinderen zijn die het uiteindelijk niet zullen proberen maar denk dat ieder mens wel eens op een punt aankomt dat je even nieuwsgierig bent. Dat is ook helemaal niet fout als iemand dat heeft alleen heb ik dat als mijn kinderen op zo'n punt zijn dat ze dit dan eerlijk kunnen vertellen tegen ons en dat daar niet geheimzinnig over gedaan hoeft te worden.

Weet niet hoe jij aan die wijsheid komt over dat er meer doden door drugs vallen maar zover ik weet zijn er meer doden door alcohol dan door drugs hoor. Maar mensen denken al meteen het allerergste als het woordje drugs valt, het is meteen een vooroordeel terwijl alcohol ( ondanks dat dat wel word geaccepteerd ) ook enorm slecht is voor je. ( misschien zelfs wel slechter )

Ik quote even een stukje wat ik net lees:

In 2013 overleden in totaal 21.513 mensen door de gevolgen van het gebruik van alcohol en tabak. Dit zijn drugs die wettelijk toegestaan zijn, de legale drugs. 99 mensen vonden de dood door drugs die wettelijk verboden zijn, de illegale drugs.

97,9% van het aantal doden door alcohol, tabak en drugs is dus toe te schrijven aan de legale middelen alcohol en tabak. 2,1% is toe te schrijven aan de illegale middelen zoals heroïne, cocaïne, XTC, amfetamine en GHB.

Bron: Jellinek

Dit is een instantie die mensen met een verslaving willen helpen. Zoek maar op google.

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Ik denk dat die hogere alcohol en tabak sterfte ook wel komt omdat het legaal is en de andere harddrugs niet.
    En bij de illegale harddrugs gaat het vaak om een acute dood en bij die andere 2 gaat het meer om lange termijn.

Ik begrijp enigszins wel dat je je kinderen liever begeleidt in de drugs, dan dat ze de "foute" drugs gaan gebruiken.
    Ik vraag me alleen af of je daar wel het juiste mee bereikt. Het zou ook kunnen dat ze het dan echt als gewoon gaan zien en ik vind het toch niet echt gewoon.
    Ik heb zelf ook van alles geprobeerd vroeger. En uit persoonlijke ervaring vind ik zelf de xtc/speed/paddo's toch veel gevaarlijker dan alcholol.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik wil dat ze het helemaal niet gaan gebruiken. Net zo goed als dat ik niet wil dat ze gaan stelen oid.
    Door het er even samen over te hebben e.d. wordt de indruk gewekt dat het allemaal maar normaal is. Ik wil van begin af aan duidelijk maken dat dit uit den boze is.

En zeker geen opties geven als: wanneer je het toch wil doen dan moet je het maar thuis doen...nee er komen geen pilletjes mijn huis in.
    En nee niet elk kind is daar nieuwsgierig naar. Ik ben zelfs nog nooit nieuwsgierig geweest naar de trek van een sigaret...en ook niet naar pilletjes. Mijn man ook niet overigens en al onze broers en zussen niet. Dus ik ga er maar vanuit dat dat bij onze kinderen ook niet het geval is.

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

net zoals kinderen op dit moment alcohol als een heel gewoon iets zien? Dat vind ik weer absurd, dat mensen alcohol maar heel gewoon vinden en een pilletje is 'het grote gevaar' terwijl gewoonweg bewezen is dat alcohol veel gevaarlijker is dan xtc of marihuana.
    Waarom kopieren mensen altijd hun omgeving ipv zelf op onderzoek uit te gaan? En dan hoef je niet te gebruiken maar je kan gewoon nagaan of de vooroordelen van een product wel juist zijn. ;)

10. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Dat weet ik niet maar als ik naar mijzelf kijk ( ik heb dezelfde opvoeding gehad als die ik mijn kinderen op dit gebied ook wil leren ) dan ben ik blij dat mijn ouders er nooit moeilijk over hebben gedaan als ik wel eens een blowtje rookte of tijdens een festival een pilletje nam. Ze hebben mij ook duidelijk verteld wat de andere kant kon zijn en dat je er dus verslaafd aan kon raken en er zelfs aan kon overlijden. Ik heb in ieder geval nooit het gevoel gehad om iets stiekem te moeten doen, ik heb ook verder nooit de behoefte gehad om verder te gaan met die pillen.

Ik ben juist bang dat als je het je kinderen volledig verbied en ze straks hun vrienden en vriendinnen het wel zien doen dat ze het dan stiekem gaan doen, het is en blijft natuurlijk spannend om iets te doen wat pa en ma niet leuk vinden.

En het zit echt tussen je oren dat pillen erger zijn dan alcohol. Kijk maar naar de cijfers.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Dat de verslaving en gevolgen even erg zijn dat geloof ik, maar ik ben ervan overtuigd dat een pilletje ( nu heb ik het dus niet over een joint he) veel makkelijker fout gaat, bv al door de omstandigheden of atmosfeer/ omgeving ( kan even niet op het goede woord komen) waarin die genomen worden.

12. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    De cijfers zeggen wat anders maar goed. Als jij dat wilt geloven dan moet je dat vooral doen. Ik blijf van mening dat mensen alcohol echt onderschatten puur en alleen omdat dit legaal is.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik ben zelf niet zo van het recreatief gebruiken van drugs. Het kan goed gaan, het kan ook heel fout gaan en dat weer je dus niet van te voren.

Wij hebben wel een "probleem" in de zin dat aanleg voor verslaving deels genetisch is aangelegd. Onze dochter heeft vanwege haar vader dus meer kans dan gemiddeld (dus het is niet zo dat het zo al zijn he) dat ze doorslaat in dit soort dingen. Drank of drugs maakt dat even niet uit. Verslaving is verslaving.

Hoe we dat het beste gaan doen daar hoeven we gelukkig nu nog niet over na te denken, maar we zullen het wel aan moeten pakken. Gedogen vind ik zelf niet zo'n goed plan, verbieden al helemaal niet. Vooralsnog is nu mijn mening (die kan straks best nog veranderen) goede voorlichting, uitleggen wat de reacties kunnen zijn en wat haar voorland is (haar vader namelijk) en heel hard hopen dat dat voldoende moet zijn. Daarnaast zullen we haar wel opvoeden en meegeven dat peer pressure geen leidraad voor haar beslissingen is. Want vaak is dat laatste wel een belangrijk deel voor jongeren om daarmee te beginnen.

14. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113
    Ik kopieer mijn omgeving niet. Ik spreek uit eigen ervaring.

15. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,539
    1,551
    113

Ik vraag me af waar de cijfers op gebaseerd zijn.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Cijfers op lange of korte termijn? En hebben we het dan over een levenslange verslaving of eenmalig gebruik? Heb gisteren nog een verhaal gelezen over een meisje van 21 die overleed na gebruik van xtc.

17. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
  19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    In 2013 waren er volgens de statistiek met doodsoorzaken van het CBS 24 acute sterfgevallen wegens cocaïne (1).Waarschijnlijk is dit cijfer een grote onderschatting. Veel cocaïnegebruikers overlijden aan een hartinfarct. Een hartinfarct wordt echter als een natuurlijke doodsoorzaak geregistreerd en niet toegeschreven aan cocaïne. Volgens een artikel in de Guardian van juli 2011 staat 1 op de 4 niet-

De aantallen liggen dus misschien nog wel veel hoger.

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,168
    4,321
    113
    Denk je dat een verslaafde op Eem dag wakker werd en dacht hey laat ik eens verslaafd raken aan drugs?

Die mensen zijn ook begonnen met eentje, uit nieuwsgierigheid of voor recreatief gebruik zogenaamd. En dan kan het uit de hand gaan lopen en als dat gebeurt heb je niks meer voor t zeggen.

Dus om je kind bij zgn recreated gebruik te begeleiden, en dan? Als ie steeds vaker wil? Of zelfs verslaafd raakt? Dan heb je daar mooi aan meegeholpen. Dat snap ik dus echt niet.

Share This Page