Ik lees bijna wekelijks verhalen over mensen die overlijden aan alcohol, en tegelijk nog meerdere slachtoffers maken. Of is dit te wijten aan een slecht inschattingsvermogen op de weg? Als iemand verslaafd aan de softdrug marihuana kan worden is de kans zeker even groot bij de harddrug alcohol. In mijn ogen zijn de verslavingen bij alcohol en marihuana even erg. Waarom dan wel een tiener alcohol laten uitproberen en andere softdrugs verbieden? Ik hoop dat ons manneke later niet teveel gaat experimenteren maar mocht hij iets echt willen en het is iets wat heel veilig gebruikt kan worden dan zorgen wij ervoor dat het ook echt veilig gebruikt kan worden. Wil niet dat hij met een alcoholvergiftiging of uitdroging in het ziekenhuis beland omdat hij aan ons geen raad durft te vragen.
Nee, maar dus ook zeker niet dat een avondje een pil slikken minder gevaarlijk is dan een avondje drinken.
Ik zou softdrugs niet verbieden, zelf zou ik een jointje of een potbrownie niet zo'n ramp vinden. Volgens mij vallen pillen/coke niet meer onder softdrugs. En qua alcohol, natuurlijk ga ik ze ook niet wijsmaken dat je dat maar onbeperkt kunt wegtikken, maar gezien hun opa steeds slechter wordt door zijn alcoholverslaving denk ik dat ze dat sowieso wel meekrijgen. Persoonlijk denk ik dat ze minder risico lopen met 2 biertjes dan met 1 pil. En qua weggebruik, elke vorm van drugs is fout, ik vind het persoonlijk al belachelijk als je met 1 drankje op toch de weg nog op gaat. Ik denk trouwens dat bij een autoongeluk onder de invloed van verdovende middelen, het auto ongeluk als directe doodsoorzaak wordt gezien en alcohol dan niet als directe oorzaak wordt genoteerd.
echter als een natuurlijke doodsoorzaak geregistreerd en niet toegeschreven aan cocaïne. Volgens een artikel in de Guardian van juli 2011 staat 1 op de 4 niet-fatale hartaanvallen onder de 45 in verband met gebruik van cocaïne (6 Er is dus wel een soort van onderzoek naar gedaan en misschien nog niet bewezen, maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Had ik gelezen, maar uit dit stukje kan ik alleen maar opmaken dat een avondje drinken minder gevaarlijk is dan een avondje pillen slikken.
De discussie ging niet over softdrugs en alcholol, maar over alcohol en andere harddrugs. En met elke willekeurige andere drug moet je ook niet achter het stuur gaan zitten. Ik vind dat meer te maken hebben met de domheid van de persoon zelf dan met de drug die ze gebruikt hebben.
Ik zou het andersom doen, want ze gaan je niet vertellen wanneer ze iets nemen (dus eerst alles uitleggen).