hoi allemaal heeft er iemand leuke tips voor een kinderfeestje ik moet in jan voor het eerst een kinderfeestje geven voor mijn dochter en ik weet echt niet wat ik moet doen ik zat eraan te denken om te beginnen met pannekoeken bakken en die laten versieren en opeten maar wat moet je dan de rest van de middag doen? we blijven gewoon thuis met de kids kinderdisco doen vind de kleine niet leuk wie heeft er wat leuke tips voor mij?
tis ook best een moeilijke leeftijd he... misschien kunnen jullie iets gaan knutselen? dan hebben ze aan het einde van de middag allemaal iets om mee te nemen.
hihi ik ben geen knutselmiep niet zo handig in die dingen en dit is de 1e keer dat ik een verjaardag moet doen. de meeste kinderen gaan de deur uit , naar overdekt speeltuin ofzo maar dat is bij ons geen optie omdat ik geen eigen vervoer heb. en mijn hubbie vind dat niks
Zit te denken...heel hard...vroeger deden we van die spelletjes al koek happen en zo'n appel in een bak water. Kan je eigenlijk tegenwoordig daar nog mee aankomen? site gevonden waar een boel spelletjes op staan... http://www.party-kids.nl/index.asp en soms vinden de kids vanzelf wel iets om te doen
Ik geef donderdag voor het eerst een feestje voor mijn dochter. Ook zij word 5. Ik hou het feestje van 14.00 tot 17.00 uur. We beginnen met cake versieren en de cadeautjes uit pakken daarna toch even knutselen. En ik heb wat spelletjes klaar staan als spijkerpoepen, koek happen enz. En mochten de kids liever gewoon gaan spelen is dat ook prima. Ik houd niet van feesjes buiten de deur. Het word steeds gekker terwijl de meeste kids het prima vinden om thuis te blijven. Kijk voor tips eens op www.kleurplaten.nl www.partijtje.nl www.kinderverjaardag.info www.sprookjes.nu Ik hoop dat het lukt.
oke thanks zal eens gaan kijken nu hoorde ik net van iemand die had een kinderfeestje themafeest met entertainment de kids werden verkleed en geschminkt enzo die mensen kun je inhuren en de kids hebben een fantastische middag nu heb ik wel iets gevonden bij abracadabra die is 75euro voor een middag iemand anders misschien nog een idee ? verder kan ik er zo snel geen 1 vinden, er zullen er denk ik toch wel meer zijn als alleen abracadabra die zulke dingen organiseerd?
Het makkelijkst vind ik altijd het werken met een thema (nee ik zit nog niet in de kinderfeestjes, maar ben wel juf...). Dus stel je doet een prinsessenfeest. De kinderen komen binnen en krijgen echte prinsessenlimonade (grenadine ofzo) en alvaste en prinsessensnoepje (roze biggetjes oid). Dan komen de cadeautjes. Je neemt een dobbelsteen, waar je een paar kleuren papier op hebt geplakt en twee of drie kanten zijn roze. Wie roze gooit mag zijn cadeautje geven. Dan gaan de prinsessen aan hun prinsessen maaltijd: De pannenkoek (of het beschuitje) versieren. Dan hebben de prinsessen een probleem: Ze zijn namelijk hun kroontjes kwijt. En zonder kroontje zijn ze natuurlijk geen prinses. Jullie doen een speurtocht (binnens of buitens huis) met wat opdrachtjes tussendoor ofzo. En aan het einde vinden jullie de kroontjes (kan je die niet kopen? Of anders kroontjes om zelf in te kleuren) en natuurlijk voor iedereen een klein zakje snoep of chips. Dan stappen alle kinderen in de prinsessen limousines en worden weer thuisgebracht (of opgehaald). Tijd van ong 2 uur en dat is echt lang zat hoor. Wil je het langer heb je vast nog wel ergens een prinsessen film En dit kan natuurlijk ook heel goed in een piraten/sprookjes/K3 of weet ik veel wat voor variant. Andere leuke ideeën zijn: Levend ganzenbord, koekhappen, spijkerpoepen, snoep happen, spelletjes circuit.... Linda
Volgens mij vinden de meeste kinderen al die oerhollandse kinderspelletjes (koekhappen, zakdoekje leggen, spijkerpoepen etc.) nog steeds leuk hoor.
ik zou het niet te ingewikkeld maken hoor! kinderen vinden het ook nog steeds leuk om de spelltjes te doen die wij vroeger deden! heb eens gelezen dat een moeder een feestje thuis hield en de kinderen met de bus ophaalde van school, bleek achteraf datze dat het leukste vonden van de hele dag!
Wat dacht je van een pinjata of een clown. Dat ze mogen kleuren en de mooiste kleurplaat krijgt een kadootje? Stoelendans voor een kadootje?
Mijn dochter is pas 6 geworden en wij hebben ook gewoon de ouderwetse spelletjes gedaan (koek happen, snoepje opvissen uit bak water, fluisterspel) , juist omdat ze tegenwoordig vaak ergens heen gaan of zo. 1 spelletje is wel leuk om aan het einde te doen. Pak een kadootje in, doe er een kadootje op en pak het papier daar ook weer omheen. Ga zo door tot je dus 1 kado hebt met binnen elk papier een kadootje. Wij hadden bijvoorbeeld 8 kids, dus 8 kadootjes na elkaar. Laat ze tijdens het draaien van muziek het pakje doorgeven. Als de muziek stopt mag het kind dat het kado vasthoudt het uitpakken. Het kind vindt het kado wat in het pakpapier zit en geeft het weer door terwijl de muziek weer verder gaat. 2 tips: laat de kids ver genoeg uit elkaar zitten dat het duidelijk is voor wie het kado is EN: wij hadden 4 jongens en 4 meisjes. Ik heb het kado om-en-om ingepakt (rood voor meisjes en blauw voor jongens). Zo wist ik steeds of er een jongen of een meisje aan de beurt was om uit te pakken. Door zelf de muziek te bedienen zorg je ervoor dat iedereen een keer kan uitpakken. De jarige natuurlijk als laatst! Heel leuk einde van het feestje!
Mijn dochtertje was afgelopen 6 nov 6 jaar geworden, we zijn deze keer thuis gebleven, van 2 tot 5, wat wij hebben gedaan, kadootjes uitpakken, cake versieren, koekenhappen, stoelendans en dansen en spelletjes gedaan, het was super middag! Ze heeft veel van genoten. Vorige jaar toen ze 5 jaar werd, gingen wij paar uurtjes naar Kinderboerderij, daar mochten ze helpen als de boer, ezel borstelen, konijnen voeren, cavia voeren, harken, en boerdiploma's hebben ze ook gekregen, hele mooie ervaring!
Een vriendin van mij vierde laatst het feestje van haar 5 jarige zoontje. Zij gingen papieren koksmutsen versieren en daarna koekjes maken en bakken als echte koks! Ik sluit me bij de rest aan dat die 'ouderwetse' spelletje voor die leeftijd nog erg leuk zijn. Ook het prinsessenfeest is een leuk idee. Je kan de kids dan ook verkleed laten komen. Dan hebben ze thuis al voorpret
Mijn dochter had toevallig afgelopen vrijdag een kinderfeestje.Ze kwam helemaal enthausiast thuis,ze moesten een speurtocht doen in en om het huis opzoek naar een schatkist.Ze kregen 5 opdrachten om te doen en toen vonden ze de schatkisten,deze waren gevuld met wat kleine dingen en de schatkisten zelf moetsen nog geschilderd worden.Misschien is dit een leuk idee? Liefs,Claudia
Wat ook heel leuk om te doen is, de kinderen een echt schilderij laten schilderen! Allemaal een doek (te koop blij Blokker) en een palet met verf. Deze kunnen ze dan meenemen naar huis. Stoelendans is en blijft leuk voor de kids! En daarna iets van een kinderdisco ofzo? Heel veel succes en vooral veeeeeeeeeeel plezier
Deze zijn bij de action ook te koop en niet duur Wat ik ook heel leuk vind is zelf t-shirts maken, je haalt bij de zeeman een aantal witte shirts en textielverf (bij bart smit of pipos) en laat ze hun eigen shirt maken. heel veel plezier, conny