Wat ontzettend sneu voor je ventje zeg!! Dat arme mannetje. Zo klein nog en dan zo'n pijn Ik kan me voorstellen dat je hiervan van slag bent hoor! Ik snap wel wat muis26 bedoelt, ik ben het met haar eens dat het CB vaak ten onrechte als de boosdoener wordt gezien. Om dingen die alleen maar een verkeerde interpretatie betreft. In dit geval denk ik ook dat het kan gebeuren, maar dat er wel wat steekjes zijn laten vallen (de vaseline, en ze had je denk ik moeten waarschuwen voor dit risico). Maar toch begrijp ik dat dat voor TS niet relevant is op dit moment, omdat het mannetje zo'n pijn heeft. Dan zou ik er ook even de pest in hebben denk ik.
Ik heb het bij 3 kids gehad, een niet goed ingedroogde navelstreng. Bij de jongste was de manier van verzorgen anders en zij had meteen een mooi naveltje. Bij de oudste wilden ze niet aanstippen dus die heeft heel lang een stukje wild vlees gehad dat rood was, wel dicht hoor. Bij de 2e en 3e is het wel aangestipt, ingesmeerd met vaseline en met een gaasje.
Het ziet er gelukkig allemaal weer mooi uit. Al zit het stukje navelstreng er nog steeds.en daar ging het juist om
Fijn dat het er beter uit ziet. Hier is de navelstreng 4 (!) keer aangestipt voordat het weg was. Maar wel netjes met vaseline en een gaasje eromheen idd.
hier ben ik het helemaal mee eens. En om dan over de titel te gaan zeuren, het gaat hier om een woeste (terecht trouwens) mama die ontzettend bezorgd is om haar iniminibabytje. En of er nu zoveel commentaar op het cb is, dat heeft niks te maken met dit topic.
Snap heel erg goed dat je boos bent! En dat er vaak negatief over het CB gesproken wordt is niet zonder reden naar mijn idee. Bij het eerste prikje van Quincy was ze niet helemaal lekker, koorts enzo. Daar zeiden ze niks over, alleen dat ze echt geen paracetamol mag na het prikje. Het was in de zomer en dronk door alle pijn een stuk minder. Uiteindelijk had ze beginnende uitdroging > we gingen naar de HA die ons direct naar de kinderarts doorstuurde, die sprak er schande van dat het CB weer eens zo'n slechte voorlichting had gegeven... Ik zou zeggen, ga alleen naar het CB als het echt nodig is, voor prikjes enzo probeer voor andere dingen zo veel mogelijk naar de HA te gaan. Heel veel sterkte met je kindje!
Ben blij dat er gelukkig ook mensen zijn die me snappen want begon echt beetje te denken dat ik gek was geworden maar gelukkig gaat nu alles beter en ik ga verder met die navel naar de huisarts
jij bent volledig terecht boos op het cb!! echt groot gelijk meid!! @ervaringen cb tja dr word veel negatief gesproken omdat er gewoon dingen bij sommige cb's gebeuren die niet door de beugel kunnen.. maar goed als we daarover willen discussieren moet iemand een ander topic openen over het cb
consultatie bereaus maken veel fouten vindt ik.. heb er ook slechte ervaringen mee ga er ook niet meer heen voor controlle alleen voor e spuitjes nog voor de rest bel ik gewoon me huisarts en voor vragen kan ik alijd de kraamzorg nog bellen of verloskundigen...