Hoi, Hopelijk kun jij nog nuttige adviezen geven, want ik weet het echt niet meer. Sinds vorige week ben ik weer begonnen met werken, Amber gaat 2 dagen naar het kdv. Het flesje heeft ze altijd al moeite mee gehad maar de laatste dagen ging het redelijk. Vandaag kwam ik binnen en zag mijn meissie bleekjes en huilerig in de wipstoel zitten, ze had maar 60cc gedronken over de hele dag! En wilde ook niet slapen. Ik heb haar thuis gelijk aangelegd en ze heeft beide borsten leeg gedronken en viel toen in slaap. Ik maak haar normaal niet wakker voor een voeding, maar ik denk dat nu wel verstandig is? Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat ze meer gaat drinken, en is het gevaarlijk voor haar gezondheid als ze zo ontzettend weinig drinkt? Nu is ze vanaf vorige week ook niet helemaal fit en drinkt aan de borst ook slechter, gulzig happen, paar slokjes en klaar. Sorry voor het beetje warrige verhaal, maar mijn hoofd loopt er een beetje van over. In ieder geval vast bedankt voor het lezen.
Jeetje, wat kan ik me voorstellen hoe rot je je voelt als je haar zo ziet zitten. Je krijgt dan een soort van schuldgevoel. En wat moet het fijn zijn om haar dan daarna gewoon aan te kunnen leggen en te weten dat nu alles goed komt. dat ze onbeperkt mag drinken en dat jij dat kan doen. Maar goed, daar lossen we niets mee op. Ik stuur je zo een mailtje met daarin wat tips die ik moeders meegeef die in een soortgelijk probleem zitten. Wanneer het echt niet lukt dan is iets regelen met je werk nog een laatste optie. Probeer nog even en kijk hoe het gaat. Je schrijft zelf al dat ze niet lekker in haar vel zit. En dan ook voor het eerst naar een KDV met heel veeel andere indrukken en niet mama's geur. Soms helpt het om iets van jou mee te geven. een T-shirt wat je snachts hebt aangehad om zo meer eigen geur mee te geven. er zijn wel kindjes die overdag minimaal drinken (soort van overleven) en dan 'savonds en in de nacht bijtanken. (het is ook heel goed dat je daar nu zelf al heel goed op hebt gelet. Diekindjes drinken dan het grootste deel van hun vochtbehoeft in de nacht. Ik mail je zo nog wat prive. Succes, Ilse
Hoi Ilse, Bedankt voor al je tips! Als mijn vriend nu probeert een flesje te geven gaat hij er wat ontspannender mee om. Ze drinkt nog niet bij hem, maar ze hebben wel lol samen! Op het KDV en bij oma is het eerste flesje van de dag een hele strijd, maar het lijkt wel of ze dan door krijgt dat mama er echt niet is en de rest van de dag drinkt ze redelijk. Nu drinkt ze dus alleen nog niet bij mijn vriend, maar dat komt vast wel, we blijven proberen! Is er trouwens nog een minimum wat ze "moeten" drinken per dag? Amber drinkt bij de oppas tussen de 200 - 300ml. en dan nog 2 voedingen live bij mij, 's ochtends en 's avonds. En dit 3x per week. De overige dagen drinkt ze 5x per dag bij mij. (Ze vraagt zelf om 4x, de 5e krijgt ze van mij voor het slapen gaan) Weer bedankt voor het lezen!
Hallo Anneliesje, Ik denk dat de tijd het zal leren.Ze moet wennen aan de nieuwe situatie. Het feit dat het nu al beter gaat als in het begin......gaat vast goedkomen. een kindje moet niet perse een hoeveelheid overdag drinken. Kijk hoe het met haar gaat. plast en poept ze genoeg, is ze vrolijk en alert, wordt ze zelf wakker voor de voedingen, groeit ze....dan gaat het goed. Er zijn veel borstkindjes die overdag op het KDV "overleven"op een minimum voedingen en dan de live voedingen zich laten vollopen. Als ze echt behoeft hebben lassen ze zelf een extra voedingsmoment in. Verbaas je dan ook niet als ze ineens 's nachts weer wil drinken na een drukke KDV dag. Succes Ilse