Boos op Eneco

Discussion in 'De lounge' started by happyglow, Dec 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Vorig jaar September zijn wij verhuisd van een 3 kamer appartement naar een hoekhuis. Alleen van 90 euro in de maand hebben ze ons verhoogd naar 120 euro in de maand. Toen wij in December dus de eindafrekening kregen moesten we ruim 400 bijbetalen (inclusief de nieuwe maand termijn) Ik heb toen gebeld en gevraagd of we naar 150 per maand konden.

Ik kreeg een vrouw aan de telefoon die me uitlegde dat dit de winterperiode was en het dus geen goede schatting was en ik dus prima zat met mijn 120 euro. Want in de zomer verbruik ik minder dan in de winter dus hoefde ECHT niet omhoog. Ik heb toen een beetje beduusd opgehangen en het erover gehad met mijn man. Hij vond dat we het toch moesten doen ook omdat we graag een 3e wilde en met een zwangerschap is een extra badje wel lekker en met een pasgeboren baby in het nieuwe jaar is de verwarming een standje hoger ook wel fijn natuurlijk.

afijn ik weer aan de telefoon met Eneco en nu kreeg ik een dame die precies hetzelfde zei, we zaten ECHT goed. Ik gaf aan dat ik toch omhoog wilde en zei dat ik dan liever wat terug krijg dan dat ik moet betalen. Ze gaf aan dat sparen voordeliger was op een bank ipv bij hen. Vond ik een hele rare opmerking en stond erop dat ik gewoon 150 wil gaan betalen. Afijn alles prima geregeld en ik zou 150 gaan betalen.

Nu krijg ik dus een afrekening van ruim 750 euro! Ik vind dit echt heel erg vervelend en ben woest. Mijn nieuwe maandtermijn is op 220 euro gezet!!!

Ik ben nu overgestapt naar Nuon en krijg het eerste jaar 190 euro korting. Kan me niet schelen of ik evenveel betaal als bij Eneco of meer/minder ben gewoon zo ontzettend boos. Ik heb gebeld en zeen vrouw die hier niets op kon zeggen gaf aan dat de afdeling erg druk was maar dat ze een mailtje zou sturen. Ze wist niet wanneer ik terug gebeld zou worden maar ik word "een keertje teruggebeld" aldus de vrouw van de klantenservice.

Zouden ze hier iets mee doen? We hebben het niet slecht ofzo maar in deze tijd kunnen we alle centen wel beter voor andere dingen gebruiken toch? En daar ben ik echt niet de enige in.

Edit: Niet geheel overbodig om te weten dat wij met een groot gezin nog ONDER het gemiddelde zitten van iedereen uit deze buurt ongeacht gezinssituatie. Dus wij zijn echt wel zuinig.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou er ook heel erg van balen, maar ja, je hebt het blijkbaar verbruikt? Heb je je standen bijgehouden? Ergens een lek? Meterstanden fout doorgegeven? Het is wel heel veel bijbetalen, zou geen klacht indienen bij Eneco (want het is waarschijnlijk niet hun fout, zij berekenen alleen de kosten adhv de meterstanden die jij doorgeeft) maar ik zou zeker in mijn eigen huis op onderzoek uitgaan.

3. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,026
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Bij Nuon kun je gelukkig zelf je termijnbedrag aanpassen :).

Eneco heeft je slecht geadviseerd, natuurlijk heb je zelf de energie verbruikt, maar Eneco hoort ook te weten wat het gemiddelde gebruik van jullie woningtype is en daarmee dat hun advies te laag was.

Ik zou wel even een boos mailtje sturen, al is het alleen maar dat toekomstige klanten wel goed geadviseerd worden. Ik denk alleen wel dat je al blij mag zijn met bijvoorbeeld een bosje bloemen, die rekening zul je toch moeten betalen.

4. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

Feb 27, 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Oj, hier meegemaakt met eon. Ons maandbedrag was net zo veel als in de flat waar we vandaan komen. Echter wonen we nu in een slecht geïsoleerd hoekhuis. In we waren in de zomer verhuisd in de winter nog maar eens gebeld want de cv sloeg zelfs snachts om de paar minuten aan. Eerst was het idd van New joh het klopt echt 108pmnd. Erop aangedrongen nogmaals een berekening te maken, en ja hoor, of we moesten 350 pmd betalen tot de jaarrekening of de rekening afwachten van 900! Dat laatste hebben we dus gedaan en staan nu op 180pmnd en hebben deze zomer de zijmuur laten isoleren. Hopelijk volgend jaar geen rekening.

5. mamootje

mamootje Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,718
    0
    36
    Hier ook! Maar dan bij eon
    Wij wonen hier net een jaar, maandbedrag hoog ingeschat op 225 euro. Zelf gedaan hoor.
    Moeten we 1110 bijbetalen en zetten ons op 300 euro!!
    3500 kuub gas verbruikt!!! Dat is echt belachelijk veel
    En niemand die je kan helpen om dit te 'onderzoeken' :(

6. Joy1

Joy1 Bekend lid

Mar 11, 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook Eneco maar via mijn Eneco kun je zelf je termijn aanpassen en kun je zelfs per dag, week, maand zien of je verbruik je termijnbedrag overstijgt

7. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Hier vorig jaar zelfde geintje gehad...maar dat kwam omdat de afrekening al na3 maand kwam. 3 wintermaanden wel te evrstaan..
    Dus ik ga ervanuit dat het dit jaar wel beter is, want ze zeggen toch echt goedkoper te zijn dan de nuon.(heb maandbedrag exact gelijk gezet met nuon, excl netbeheer)
    Dus als ik weer moet bijbetalen, dan kunnen ze die stofzuiger in hun hol steken en ga ik weer terug naar de nuon!

8. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    pff ja we hebben het zeker verbruikt maar ik snap helemaal de ballen van al die cijfertjes. Ik doe de administratie thuis en ik snap en controleer ALLES elk jaar maar van energie en gasverbruik heb ik als enige ding ECHT geen pap gegeten en daarom bel ik altijd maar naar ze want om online zelf te prutsen is geen goed idee bij mij... Ik verwacht daarom ook dat als ik mijn situatie uitleg, ik een goed advies krijg van iemand aan de andere kant van de lijn. Die heeft er blijkbaar wel verstand van anders werk je daar niet toch? Dan moet je maar iets anders gaan zoeken en niet mensen gaan adviseren...

Ben echt heel boos. En ja ben bang dat ik het gewoon moet betalen maar toch. Ga het hier niet zomaar bij laten wil sowieso wel even aangeven dat ik echt heel boos ben over de gang van zaken.

9. pien25

pien25 Fanatiek lid

Dec 2, 2008
    1,272
    0
    0
    Snap ik! Ik zou woest zijn! Jij hebt tenslotte tot twee x toe aangegeven meer voorschot te willen betalen en zij, de professionals, hebben jou dat afgeraden. Schandalig! Zou sowieso een brief of iets sturen al vraag ik me af of je er überhaupt iets mee opschiet.

10. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    waarschijnlijk niet haha maar mn boosheid is dan wel in een envalopje verpakt op weg naar eneco! :D

Al zouden ze me alleen maar het gevoel geven dat ik gehoord ben dan is het al genoeg... Ik wacht het gewoon even braaf af en ben blij dat ik hier al even heb mogen "voorstomen".:D

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Bij Eneco ook! Wij doen dat altijd. Wij hebben ook een hoekhuis en ze zetten ons op 150 euro, maar wij maken er zelf altijd 170 euro van.

12. Versluis

Versluis Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    1,924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Wij zitten bij de Delta, sinds vorig jaar 2 kindjes, wonen in een rijtjeshuis wat nu sinds kort nieuwe kunststof kozijnen en dubbel glas heeft. We betalen al jaren 150 per maand en krijgen elk jaar tussen de 400 en 600 euro terug.

Wij zitten bij de Delta en ik ben zo ontzettend tevreden over ze! Nette service, nooit geen klagen gehad, dus ik zal niet snel overstappen, hoe voordelig dit ook volgens sommigen zal zijn. Ik betaal graag voor nette service, en gezien we dus ruim terugkrijgen elk jaar heb ik al helemaal geen klagen.

Ik schrik me dus ook het apenzuur als ik bedragen van 200-300 per maand voorbij zie komen. En dan nog zoveel bij moeten betalen, ik zou ook helemaal gek worden!

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou denken dat er iets niet klopt hoor. Heb je niet ergens een lek ofzo?? Als je 750 euro moet bijbetalen heb je echt gruwelijk veel energie gebruikt.

14. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hetzelfde, alleen moeten wij €2400 bijbetalen en word ons maandbedrag €843!! Onmogelijk! Wij zouden een gasverbruik van 5500 kuub! We laten alles nu onderzoeken!

Je maandbedrag kun je echter zelf op mijneneco.nl regelen, ophogen en verlagen tot bepaald bedrag.

15. ikbenderweer

ikbenderweer Actief lid

Apr 4, 2013
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    gaat vaak voornamelijk om gas verbruik... met elektriciteit gaat het niet zo snel.. (Tenminste zo zie ik het altijd)

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hadden hetzelfde geintje bij Essent. Dik 400 euro bijbetalen. Ook hoog gasverbruik. Hadden het laten onderzoeken, maar het bleek klaarblijkelijk wel te kloppen. Afgelopen winter hadden we een lange winter (veel langer en kouder dan normaal) dus veel gestookt. Daar had het waarschijnlijk aan gelegen.

17. Frietje

Frietje Bekend lid

Oct 30, 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Pfffff, zo irritant dat ze dat doen. Eigenlijk zou je per maand een melding moeten krijgen ofzo dat je een beetje voorbereid wordt. Wij hebben de grootste grap bij Eneco ooit meegemaakt, dus breek mij de bek niet open over Eneco.

Wij woonden in een 3 kamer appartementje 70m2. Kregen we de einde jaars afrekening, te betalen: 2500 euro... En wij zouden 1300 euro terug moeten krijgen. Wij waren verbaasd dat de ME nog nuet bij ons voor de deur stond want met 2500 euro moet je minstens een drugspand hebben lijkt mij op 70m2. We schrokken ons rot, hadden ze per ongeluk een foutje gemaakt! Dieven!!!

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Daarom zit ik bij Essent. Kun je zelf op internet je verbruik bijhouden en die geeft advies of je je maandbedrag omhoog moet zetten. Hij zegt in elk geval hoeveel je moet bijbetalen of terugkrijgt.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Snap dat je boos bent. Maar als jullie zuinig zijn dan is 220 euro per maand aan maandbedrag echt veel hoor. Weet je echt zeker dat dat klopt? Ik verander mijn termijn bedrag altijd zelf via mijn eneco. Altijd standaard 20 tot 30 euro hoger dan hun zeggen. Ik zit nu op 80 euro per maand en krijg tot nog toe altijd nog geld terug.

20. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb een tip voor iedereen die z'n verbruik beter bij wil houden. energiemanageronline.nl Wij doen dit nu ruim een jaar en vullen elke 5 dagen de meterstanden in. Zo kun je precies zien waar er evt. heel veel verbruikt is en kan je na een jaar ook gaan vergelijken met het jaar er voor. Bij ons kunnen we nu bijv. heel goed zien wat de isolatie van ons huis doet. En zo zou je dus ook makkelijk in kunnen spelen op je maandbedrag. Als je ziet dat het verbruik meer of minder is als wat je deed, kun je altijd met je leverancier bellen om je maandbedrag bij te stellen. Gaat er ergens iets stuk, of word je bijv. afgetapt, dan zul je dit gauw gaan zien in je statistiekjes. Het kost je alleen een beetje tijd om dit geregeld even te noteren.

Share This Page