benieuwd...

Discussie in 'De lounge' gestart door charliebradbury, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    hebben jullie wel is een medische misser meegemaakt?
    en hebben jullie hier wat mee gedaan?

Wij zijn onze eerste zoon verloren omdat het ziekenhuis te laat heeft ingegrepen bij hellp...
    Helaas hebben we hier nooit wat mee gedaan, ondertussen is het nu zeven jaar geleden dus te laat om er wat mee te doen...

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ts, wat verschrikkelijk zeg...

Of het echt een medische misser is weet ik niet maar de huisarts heeft eens een neusspray voorgeschreven die mogelijk wee-opwekkend is en dat terwijl ik een verhoogde kans had op vroegtijdige weeën. Gelukkig was de apothekersassistente wel alert.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bij mijn zus hebben ze haar arm in het gips gezet terwijl haar ellepijp uit de kom stond, die is toen helemaal vergroeid met een heel lang verhaal en hoop operaties op volgend en uiteindelijk zit ze in de wajong.

Ik weet wel dat er een zaak is geweest en dat er geld is uitgekeerd maar toen was ik zelf nog kind.

4. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    jeetje!!:x gelukkig dat de apothekerass wel alert was anders had het heel anders kunnen aflopen zeg....

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Geen echte medische misser maar bij mij is vorig jaar een bbz niet opgemerkt. Eerste keer goede echo, tweede keer miskraam vastgesteld. Bij controle in het ziekenhuis werd een bbz vastgesteld en ben ik met spoed geopereerd.
    Ik neem het de Vk niet kwalijk, dat soort dingen gaan heus niet expres. Ik vond het wel een naar idee dat het zo mis had kunnen gaan temeer omdat ik bloedverlies had en heel slecht gevoel bij de zwangerschap. Ik voelde me niet gehoord, dat vond ik heel naar.

6. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    .....wat erg.... gewoon je leven lang gehandicapt door een stomme fout

7. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    euh waar te beginnen, volgens mij bén ik inmiddels een medische misser...

- dokter die me niet wou testen op pfeiffer omdat ik volgens haar geen enkele symptomen had (ik had ze allemaal). Het bleek een zware vorm van pfeiffer te zijn waar ik heel lang van heb moeten herstellen.
    - huisarts die me jarenlang liet rondlopen met 'geïrriteerde knieschijven' wat dus reuma bleek te zijn.
    - huisarts stuurde me naar huis terwijl ik krom liep van de buikpijn. Moest maar uitzieken van een buikgriepje. Dat buikgriepje bleek een geperforeerde blinde darm te zijn. Gelukkig dat manlief me naar een andere ha heeft gereden anders had ik dit niet na kunnen vertellen.
    - urineweginfectie tijdens de zwangerschap. Gbs gevonden in een kweek. Huisarts vergeet dit door te geven. Gevolg doodziek kind na de bevalling; klacht ingediend en gelijk gekregen.

Je begrijpt dat ik niet fan ben van mijn huisarts ;)

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Jeetje wat heftig om daardoor je kindje te verliezen!!

Hier wel meerdere dingen meegemaakt, maar gelukkig niet zo heftig als bij jou!

Mijn zoontje krijste het de eerste 3 maanden uit van de pijn en we zijn meerdere malen door de ha naar huis gestuurd met de woorden: " het is gewoon een wisselwerking van jou op je kindje" en " tsja, je hebt gewoon een klassieke huilbaby!"
    Wij gingen hier zelf niet mee akkoord en zijn uiteindelijk in het JKZ beland. Hier bleek dat hij ernstig verborgen reflux had waardoor z'n slokdarm is aangetast en daarbij had hij darmproblemen en KMA. Hij is nu 14,5 maand en heeft nog steeds medicatie nodig helaas.

Bij m'n vader moest zijn verstandskies getrokken worden en ze hadden hem aan de goede kant verdoofd en begonnen aan de verkeerde kant te snijden.

Mijn opa heeft in het zh verkeerde medicatie gekregen die z'n dood hadden kunnen betekenen als hij het had ingenomen. Gelukkig was hij toen nog pienter genoeg om ze niet te slikken, maar als dat nu nog een keer zou gebeuren hou ik mijn hart vast!

9. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28

:$:$

jeetje heb je nu een andere huisarts?

10. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Helaas is dat niet mogelijk. Ik zit wel een in praktijk met meerdere huisartsen en degene die die missers heeft gemaakt zie ik alleen als het niet anders kan.
    Volgens mij zijn ze nu juist extreem alert...

11. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Met mijn ex heb ik een dochter van nu bijna 4. Toen ze bijna 2 was viel ze van de trap en kwam na wat salto's met haar hoofd op de plavuizen terecht en was een paar seconden bewusteloos. De ambulance is toen gekomen maar die vonden het niet nodig om haar mee te nemen naar het ziekenhuis omdat ze toen alweer wakker was en alert leek. De dagen daarna hebben we heel veel bij de huisarts gezeten omdat ze toch heel suf bleef en maximaal 2 keer 5 minuten wakker was op een dag maar de huisarts bleef dat benoemen als een normale reactie op een flinke hersenschudding. Op vrijdagavond, de vierde dag na de val, zijn we naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis gegaan. Daar is toen een CT-scan gemaakt waarop een barst in haar schedel en een lichte bloeding werden gezien. Ze is toen een week opgenomen geweest.

We hebben een klacht ingediend bij de huisarts en zijn meteen daarna overgestapt naar een andere huisarts. Van de klacht hebben we niets meer gehoord helaas.

12. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    wat erg....en ook dat je niets meer gehoordt hebt....

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ben trouwens wel eens geweigerd door de prikmevrouw (hoe noem je die eigenlijk) in het lab van het ziekenhuis, omdat ik het gordijntje dicht wilde, en zij weigerde dat. Vraag ik altijd om en heb ik nog nooit problemen mee gehad... Maar deze dame sprong zowat uit haar vel toen ik dat vroeg.
    Officieel mocht ik er wel een klacht tegen indienen, aangezien die gordijntjes er niet voor niets hangen. Maar dat heb ik niet gedaan. Als ik voortaan bloed laat prikken en zij is aanwezig, dan wacht ik er gewoon mee tot er een andere medewerker is, of vraag ik of ik door een ander geprikt mag worden.

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mag ik vragen waarom dat niet mogelijk is? Wij zijn ook overgestapt van huisarts omdat er meerdere dingen al mis gegaan waren. Eerst deed de nieuwe huisarts(assistente) er wel wat moeilijk over. We mochten namelijk niet zelf zomaar overstappen, dit moest de oude huisarts voor ons regelen.
    Ik heb toen naar de oude huisarts een brief geschreven met onze klachten en dat we daarom wilden overstappen en toen is het zo geregeld!

15. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Het is niet echt een misser, maar heel verkeerd advies gegeven door het WKZ. Daar waren we naar toe gestuurd in onze tweede zw.schap omdat ons meisje erg veel vocht in haar borstholte had, wat niet goed is. Ons streekziekenhuis kende dat niet dus naar wkz. Na een heleboel onderzoeken is ons verteld dat we de zw.schap maar beter konden beeindigen omdat ons meisje toch nooit gezond ter wereld zou komen. Wij wilden dit nog niet accepteren dus zijn via een onweg, waar het wkz niet aan mee wilde werken in leiden terecht gekomen, waar ik direct dezelfde dag behandeld ben. Bij de geboorte vertelden ze ons dat als we toendertijd ook maar 1 dag later in leiden waren geweest ons kindje gestorven zou zijn omdat haar hartfunctie al zo slecht was. Ze is nu kerngezond en 2 jaar oud!
    En het wkz..... Die hebben op hun donder gehad van onze gyn in leiden omdat alle universitaire ziekenhuizen in nederland weten dat ze dit in leiden kunnen behandelen! De gyn noemde zelfs het woord concurenttiestrijd tussen de universitaire ziekenhuizen!:$

16. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Die huisarts werkt er nu niet meer heb ik vernomen maar ik weet niet of dat door de missers kwam of dat ze gewoon uit zichzelf ergens anders is gaan werken. Ze heeft meerdere missers gemaakt, ook bij mij. Ik ben jarenlang depressief geweest maar ze vond het niet nodig om me door te sturen en achteraf blijk ik het syndroom van Asperger te hebben dus het was zeker niet voor niets dat ik me rot voelde en doorgestuurd wilde worden. Ben blij dat ik daar weg ben.
    Onze dochter heeft gelukkig niets blijvends overgehouden aan de val van de trap maar dat had heel anders kunnen zijn.

17. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    mijn dochter en ik zijn beide bijna overleden, door veel bloedverlies, dood leuk na ruim 1 lieter bloed verlies naar huis gestuurd omdat het zh vol botbreuken lag (schaatsen) en er geen ruimte meer was. het was dat we zo dichtbij woonde, maar 5 min langer en we waren er niet geweest. gevolg ik ben wel blijvend ziek en gehandicapt.

wij hebben(helaas) niks tegen het zh gedaan op dat moment, te druk bezig met verz kwestie. nu zijn we eigenlijk een beetje strijd moe. al zal ik die gyn niet accepteren aan mijn bed

18. charliebradbury

14 okt 2013
    986
    54
    28
    wat een verhalen meiden....wat veel missers:(:(

19. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Tuurlijk mag dat.
    Ik woon in een dorp en moet anders erg ver rijden voor een andere huisarts. Ik vind dat onverantwoord met kleine kinderen

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja dat kan ik me voorstellen idd!

Deel Deze Pagina