Heb net even gekeken en wij hebben ook het dubbele verbruik. Extra kosten waarsch. 2500 euro!!!!!!! Ik begin maar vast met sparen, want we moeten nog tot feb.
Wat een bedragen komen er langs zeg!!! Dan valt ons bedrag nog wel heel erg mee... sorry voor de dames met de grote bedragen maar ik ben ineens weer opgeknapt haha!
Ik vraag me altijd af hoe mensen ineens een dubbel verbruik hebben? Wij controleren de meterstanden regelmatig, controleren we even met de verbruiksmanager hoe we zitten (al klopt dat ding ook niet altijd, want een paar jaar terug zou ons voorschot naar beneden kunnen volgens dat ding, dus gedaan, en konden we 600 euro bijbetalen). Ons geschatte verbruik dit jaar (tot eind februari) is 3418kWh en 1882m3. Zitten tot nu toe op 1569kWh (teruglevering is er af getrokken, was ruim 700kWh) en 1180m3. Hebben dus nog 1849kWh en 702m3 te gaan, in 72 dagen. Daar gaan we qua elektriciteit nooit aan komen, qua gas is de vraag, gaan nu natuurlijk de winter in. Zoals het nu lijkt zou ons voorschot 60 euro naar beneden kunnen.
Wij zitten bij Greenchoice en daar kun je bij wijze van spreke dagelijks je voorschotbedrag veranderen als je dat wilt. We wonen in een rijtjeshuis en betalen 100 euro per maand. Maar omdat ik sinds dit jaar vanuit huis werk zal het wel wat meer worden. Het is hier nooit warmer dan 19 graden overigens.