hoe moet ik hiermee omgaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Metire, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Metire

Metire Niet meer actief

als jullie vaker topics van mij lezen weten jullie ondertussen wel dat ik flink afgevallen ben de laatste maanden en veel sport.

nu vragen alleen zo ontzettend veel mensen aan mij om ze te helpen om ook af te vallen en regelmatig te sporten. naja prima, ik wil best helpen maar ik ben geen professional en dat zeg ik dan ook. maar mensen gaan zo ver dat ik moet opschrijven wat ze mogen eten, wat voor trainingen ze moeten doen etc. etc.

bij mijn beste vriendin gaat het zelfs zo ver dat ik per dag moet zeggen wat ze moet doen. op zich is het lief dat ze zo veel vertrouwen in mij heeft maar het is ook ontzettend vermoeiend! vooral omdat ze dan weer te druk is, hoofdpijn heeft of om een andere reden niet kan sporten. wanneer ze dan wel sport doet ze 'low intensity' trainingen maar ondertussen wel de hele tijd klagen dat het niet snel genoeg gaat.. dat is voor mij zo frustrerend! ik ben ondertussen een 'diëtiste' 'personal trainer' en een 'personal coach' en ondertussen moet ik voor mezelf zorgen, voor de kleine zorgen, schoolwerk doen, het huishouden draaiende houden enz.. het is wel een beetje genoeg geweest!

hoe moet ik nou duidelijk maken dat ik er geen zin meer in heb? ze zijn nogal gevoelig en ik kan soms wat te hard zijn, en ik wil vooral mn beste vriendin niet teleurstellen..

wat zouden jullie doen/zeggen?

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou heel simpel.

Afvallen moet je zelf doen?
    En zeggen ik wil best met je sporten maar je eetpatroon aanpassen moet je zelf doen ik kan enkel wat tips geven that's it.

Serieus je gaat toch niet opschrijven wat iemand mag eten omdat hun dat willen!

3. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik begin daar niet meer aan.

Mensen willen zoveel mogelijk bereiken maar ze willen er zo min mogelijk voor laten (eten) en zo min mogelijk voor doen (sporten). vaak is het te veel werk allemaal (eten maken/sporten) en daar hebben ze geen zin in.

Ik word daar zwaar sago van dus pt worden moet ik echt niet doen:D

gewoon zeggen goed schoon en regelmatig eten, hard trainen en op internet staat genoeg info:cool:

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Gewoon zeggen dat je er geen tijd voor hebt?
    Of gewoon heel eerlijk zeggen dat je ziet dat de motivatie van haar kant af niet goed is en dat je geen zin hebt om jouw energie erin te steken totdat zij ook haar best doet...

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ik zou of beginnen als zelfstandig ondernemer dietiste, of duidelijk tegen je vrienden zeggen dat afvallen iets is wat je zelf moet doen. Als je je door iemand anders laat 'sturen' zoals die vriendin dat doet zal het ook nooit lukken.

Ze moet zelf willen, eventueel een dietiste inschakelen, een sportinstructeur aanspreken bij de fitness maar niet op jou gaan rekenen.

En hoe gevoelig ze ook zijn, zou ik toch voor duidelijkheid kiezen en ze helder uitleggen dat jij hier geen zin in hebt.

6. Metire

Metire Niet meer actief

ja dat is waar, ik moet gewoon duidelijk zijn. als het haar kwetst dat ik niet meer (zoveel) wil helpen hoop ik maar dat de vriendschap sterk genoeg is dat ze zich daar overheen kan zetten. ik begin er inderdaad echt heel chago van te worden en dat is ook niet goed voor de vriendschap.

nu nog even stoer zijn en het vanavond tegen haar zeggen :) (en tegen de rest die het vraagt)

ik geef voortaan maar een globaal antwoord hoe IK het heb gedaan en dan kijken ze zelf maar wat ze ermee doen :)

Deel Deze Pagina