boos op huisarts...

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Belachelijk!

Bij mijn kindjes hielp mama melk idd ook heel goed. Dus misschien schoonmaken met afgekoeld gekookt water en dan druppelen met mamamelk.

Succes met je meisje!

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben eenbeetjenuchter hoor soms

jullie willen dater eenarts kijkt naarde oogjes van jullie pasgeboren dochter en de dokter wil dat ook erg graag
    alleen vinden jullie dat dedokter per see bij jullie moet komen en ziet de dokter jullie liever bij hem/haar komen

tja.....ik zal in dit geval liever willen dat mn kind evenbij een dokter gezien kan worden dan dat ik haar per see inmijn buurt wil hebben.
    als je vriend geen rijbewijs heeftdan bel je toch een taxi of kennis? zo'n doktersbezoek duurt geen uren

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik vind t ook vreemd mijn ha zou ook gewoon langskomen.
    maar hier ook na de geboortes ontsoken oogjes hier een watje in een kopje gewone thee en dan uitwringen en daar oogjes mee schoongemaakt en druppeltje moedermelk doet ook wonderen.

mijnkv schrok trouwens wel toen ik met die thee aan de gang ging maar ze zou t voortaan adviseren aan andere gezinnen...
    bij hardnekkige onsteking kan je ook het afgekoelde theezakje erop doen.

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    ik werk bij een huisarts dus ik bekijk het van een andere kant.
    als je eigen huisarts met vakantie is dan komt een vervanger niet langs voor de kraamcontroles, je eigen huisarts hoort te komen na zijn/haar vakantie.
    deze klacht is natuurlijk geen 'spoed' in medische taal (snap dat het voor jou anders voelt) en als een vervanger haar eigen praktijk heeft en een vervangpraktijk dan is het te druk voor zulke visites en wordt er gevraagd of er iemand anders langs kan komen.
    geen rijbewijs/geen vervoer is geen reden voor een visite, als jij bijvoorbeeld ontstoken borsten hebt en kunt echt niet komen omdat jij te ziek bent dan komt er natuurlijk wel iemand maar anders wordt er verwacht dat er iemand anders mee komt met je dochter.

5. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik ben het wel met Tuttie eens. Hier komt de HA ook niet langs na de bevalling, ze heeft wel even gebeld maar verder niet.

Maar wel heel vervelend voor je dochtertje. Hopelijk is het snel over!

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat een botte hork zeg!

En wat een mooi (ahum) contrast met toen ik 3 weken geleden een ontstoken oog had! Ik mocht NIET langs komen terwijl ik verging van de pijn (was in staat mn oog eruit te rukken...nog nooit eerder dat t ZO snel ZO zeer deed...heb lenzen en dit was de derde keer in 22 jaar dat ik n ontstoken oog had)
    Ben toen maar naar de HAP gegaan....een verdovings druppel, zalf pleister en nacht niet slapen van de pijn later kon ik dan bij gods genade smorgens wel naar mn huisarts....en die stuurde me haast meteen weer door naar de oogarts in het ziekenhuis (een dorp verder maar dan aan de andere kant daar van ...naast de HAP waar ik die dag er voor was ;)) 3 weken 6x druppelen p dag was het vonnis en die maandag terug (5 dagen later). Die maandag moest ik nog maar 3 dagen 3x druppelen en dan was het wel goed...euh...what happend to the other 2 weeks?!?

Conclusie: Dokters zijn rare wezens.
    En die invallert van jullie is raar EN niet meelevend en bot.

Morgen weer bellen en blijven zeuren! OF idd moedermelk. Werkt als een tierelier en je hebt er geen botte huisartsen bij nodig :p

EDIT!!! Vergeet je helemaal te feliciteren naaaah!
    Gefeliciteerd met je ukkepuk! Mooie naam ook Lieze

7. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je frustratie, maar het wordt een principe kwestIe zo en resultaat is: jij zit er mee en zij niet. Ik zou het belang van dochter even voor laten gaan denk ik en iemand regelen die jullie rijdt. Succes!

Kinderarts adviseerde hier de traanbuis licht te masseren naar het neusje toe

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

bij ons kwam de huisarts ook toen we thuis kwamen van het ziekenhuis , hij wou zelf zien hoe het met ons ging ( had moeilijke gecompliceerde bevalling gehad ) en zoontje had antibioticakuur van een week gehad tegen de bacterie die hij toen heeft gekregen tijdens bevalling

9. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    :D. Ik zie het al voor me. Je legt je kindje voor je pakt je tiet en zegt nou even liggen blijven en hoppa spuit zo wat melk in d'r oogjes ;).

Neemt niet weg dat de reactie van de ha wel erg overdreven was hoor! Maar idd goed schoonmaken met afgekoeld gekookt water en gaasjes, dan moet het na zo'n week of 2 weken over zijn.

10. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kindjes die ook langere in het zkh blijven hebben er vaak last van vanwege de bacteriën daar, vaak zie je als ze thuis komen er vaak snel vanaf zijn hier heeft het weken geduurd.

Valt me dan op dat het een vrouw is die zou toch beter moeten weten? bah ik kan mij daar echt aan ergeren

11. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd met je dochtertje!

Wat een eikel van een huisarts zeg.
    Natuurlijk ga je in je kraamweek niet naar
    hem toe. Hier hielp moedermelk ook als een
    trein, dat zou ik zeker aanraden!

12. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Ontstoken oogjes is idd normaal..wat wel helpt is een paar druppels van je borstvoeding in het oogje te druppelen ;) raar maar waar.. en anders water koken en af laten koelen en dan met een gaasje van buiten naar binnen wrijven ;) zet hem op meis

13. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    als eerste gefeliciteerd met jullie dochter

ik kom als kraamverzorgster idd vaker ontstoken oogjes tegen en idd vaak zijn dat kindjes die uit het ziekenhuis komen volgens mij komt dat door klimaatcontrol wat ze daar hebben dat kan nog wel eens tochten.
    goed schoonhouden met afgekookt water en af en toe druppeltje moedermelk werkt idd.

wat ik uit eigen ervaring bij mijn zoontje weet is dat Supranette doekjes ook heel erg goed werken (deze tip kreeg ik van mijn eigen kraamverzorgster toendertijd) deze werken echt super.
    Heb ze bij me eigen ook wel eens gebruikt toen ik ontstoken oog had

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het op zich normaal dat de vervanger niet op huisbezoek komt zomaar na de bevalling. Dat moet je eigen huisarts doen.
    Ik vind het wel een enorm domme reactie van hem...

Ik zou vragen of iemand met rijbewijs je man even kan brengen.
    Maar kan je dan helemaal je bed niet uit?
    Ik ging 5 dagen na mijn keizersnee zelf met de auto naar de fysiotherapie (terwijl mijn man bij ons kindje was). Maar ik weet niet hoe je je voelt na een natuurlijke bevalling.

15. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Tja, heel vervelend inderdaad dat je zo'n botte reactie krijgt. Ik ben zelf werkzaam in een praktijk en ik zie het dus ook van de andere kant af. Geen rijbewijs is geen reden om een visite te rijden en ik zou dan ook zeker adviseren om iemand te regelen die wel een rijbewijs heeft en mee kan rijden met je man. In de tijd dat er een visite gereden wordt kunnen er een aantal patienten op de praktijk gezien worden natuurlijk, de tijd kan kwalitatief beter gebruikt worden..Klinkt niet leuk maar helaas werkt dat wel zo :(

Kraambezoeken afleggen is idd niet meer standaard. Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor relatie je hebt met je huisarts. Als je in een hele kleine praktijk zit dan wordt dat sneller gedaan dan als je in de stad woont. Een telefoontje vind ik wel op zijn plaats voor een felicitatie.

Ik zelf zou echt geen behoefte hebben aan een kraambezoek (mocht alles goed zijn gegaan met de bevalling etc). Ik zou niet weten wat ik zou moeten zeggen; daarvoor heb je toch ook nog een beetje de nazorg van de vk vind ik. Maar ieder zijn eigen mening natuurlijk. ;)Als het moeizame bevalling zou zijn of een slechte start van een kindje is dat ook weer anders..

16. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @kwebbels hier worden kraambezoeken wel nog standaard gedaan en met name bij thuisbevallingen omdat er dan geen ka is geweest die de baby onderzocht heeft. De ha doet dan op dag 5 nog bepaalde controles welliswaar standaard maar toch belangrijk vind ik als kv altijd. als er een ka bij geweest is is het natuurlijk een heel ander verhaal

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier ook een meisje met ontstoken oogjes al sinds haar geboorte. Is schijnbaar veel voorkomend bij zh-kindjes ;)
    Ik heb gebeld met de ha, maar ze deden er niks aan. Moet vanzelf overgaan.
    Nu heeft ze afgelopen dagen in het zh gelegen en daar heeft de ka een kweek afgenomen van het oogje...ze hadden toch al alles op kweek staan dus dat deed ze er ook wel ff bij ;)
    Maar ook zij zei dat het in principe vanzelf over zou gaan.

Huisbezoek is hier ook gedaan door mijn eigen ha. We hebben niet gebeld ofzo hij kwam zelf langs.

Vind het wel een beetje vreemd dat ze verwachten dat je langs komt. Dan had ze ook gewoon kunnen zeggen "kijk het een weekje aan en als het dan nog niet over is kom je dan ff aan met haar"

18. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Gefeliciteerd met je Kleintje.
    Maak je niet al te druk om haar oogjes hoor. Mijn dochter is ook met flinke ontstoken ogen uit het ziekenhuis gekomen en dat heeft ondanks het schoonmaken, druppelen met melk nog 5 maanden geduurd. Om mij heen hoorde ik meerdere moeders die dat met hun kindje net zo hadden. Uiteindelijk ging het vanzelf over.
    Vervelend dat je huisarts niet langs wilde komen. Heel slordig, misschien dat de kraamhulp even had kunnen bellen?
    Hier is de ha bij de tweede ook niet langsgeweest. Mijn vorige ha is bij mijn eerste wel spontaan langs gekomen. Ik geloof dat dat per ha verschillend is.

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bij mijn 1e twee was ik idd ook zo weer op de been, wat bij de 2e zat ik na 2 dagen al op de fiets om prematuurkleertjes op te halen want al haar kleren waren te groot...
    Maar na nr 3 en 4 was ik veel te zwak om zelfs na 2 weken een rondje om het huis te kunnen lopen (veel bloedverlies) en nu is dat wel goed gegaan maar heb ik veel last van mijn rug en bekken. Krijg immers niet voor niets verlengde kraamzorg.
    maar ja... het werd ineens ook een beetje een principekwestie :)

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Klopt wel hoor, je hebt wel een beetje gelijk ;)

Deel Deze Pagina