Hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Stephaniem, 31 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephaniem

Stephaniem Actief lid

1 apr 2008
    101
    0
    0
    Hoi mijn hond heeft net gespuugt,enn iet normaal spuug het was vel geel,ik heb ook al gegoogled,maar werd er niet echt wijs uit,weten jullie mischien iets,of moet ik de dierenarts bellen?

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Stephanie,

Dat gele is waarschijnlijk gal. Onze hond spuugt dit ook weleens als hij last heeft van zijn maag.

Heeft je hond toevallig ook gras gegeten?

Je kan altijd even de dierenarts bellen hoor voor geruststelling, heb ik toen ook gedaan.

Succes.

Groetjes
    Elvira

3. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Heeft mijn hond ook wel eens ik gaf hem dan wat minder eten en meer te drinken.Ik ben uiteindelijk overgestapt op andere brokken dat werkt heel goed.

4. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    mijne doet ook af en toe zoiets, geen reden om bang te worden, hij kan ook af en toe niet lekker voelen.mijne eet ook altijd gras, ze eten gras als ze maag pijn hebben om misselijk te worden en better te kunnen overgeven maar ik denk dat mijn hondje gras gewoon lekker vindt :) .

mijn mening: geen reden om bang te worden.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als je hond regelmatig overgeeft kunnen ze ook nog wel eens wormen hebben. Ik geef dan gewoon een Milbemax pil van de dierenarts en dan zijn ze er vanaf.

SOms geven ze ook wel eens over om verder niks hoor. Misschien wat gras gegeten of iets anders wat niet lekker valt. Hier gebeurt het ook wel eens maar het blijf meestal maar bij 1 keertje.

6. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Die van mij spuugt regelmatig. Als ik niet kijk tijdens de wandeling dan eet hij wel stiekum slakken. :pale:
    Ik denk ook dat het bij jouw hond gal is, zou me er niet te druk om maken, behalve als hij misselijk blijft natuurlijk.

7. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Klinkt idd als Gal.

Kan in principe geen kwaad maar als ie het vaak doet, en om een vasttijdstip zou ik wel ff de dierarts bellen.

Onze lab deed het 5 dagen achter elkaar en elke keer 's morgens.
    Bleek vanwege een te lege maag te zijn, kan het ook wat gaan ontsteken. WE hebben haar een tijdje wat brokjes voor het slapen gaan gegeven en toen was het over.

Maar als het eenmalig is dan is er niks aan de hand.

8. Stephaniem

Stephaniem Actief lid

1 apr 2008
    101
    0
    0
    Bedankt dames

Heb toch vanmiddag even gebelt,hij heeft 2x zo overgeven..
    De dokter zei ook al dat het zijn gal was,maar als het blijf moet ik ander voer halen,en nog een klein bakje eten geven voor het slapen gaan,vond het echt zo zielig hij krimpte helemaal in,was echt eng haha,hij heeft hiervoor nog nooit gespuugt,terwijl die van de zomer al weer 2 jaar word,en die 2 jaar ook de zelfde voedsel gehad,nu heb ik zoizo even wat anders voor hem gehaald , even kijken hoe het loopt..
    Zag ook iemand hier die hetzelfde had met een labrador,die van ons is ook een labrador,hoop niet dat dit 5 dagen blijft,want ik blijf er rustig voor thuis,heb hem vandaag nadat ie gespuugt had al lopen verwenne,hij mocht op de bank bij mij zitte terwijl dat nooit mag haha..
    Hoop dat het over gaat

Groetjes van mij,
    En een pootje van Amani hahahaha

9. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Onze vorige hond spuugde soms ook veel en om zijn maag rustig te krijgen gaven we hem op advies van de dierenarts gekookte rijst met karnemelk. Dit werkte bij hem heel goed.

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Haha die van ons is ook net een geit :)
    Gras vind ie heerlijk!

Pas wel op met opeens totaal ander voer geven he, want daar kan ie juist last van krijgen. Honden zijn gewoonte dieren en zeker met eten!

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb n bouvier (onderandere dan) en die staan bekent als "koehond" omdat ze vroeger gebruikt werden om de koeien te herderen.
    Ik vertel dr al jaren dat ze koe hond heet omdat ze die beesten bij elkaar hoort te houden....niet omdat ze ook gras hoort te eten...maar luisteren? nee hoor :rolleyes:

En idd hier krijgt deze koehond ook stelselmatig de dunne als ze een keer wat anders als gewoon gehad heeft. Als wij dr een keer willen verwennen met wat rijst door dr eten ofzo wat over was dan heeft ze al n iets dunnere ontlasting. Vind ik dan weer erg apart...rijst hoort eigenlijk te zorgen dat t NIET dunner wordt....naja gewoon eigenwijze hond :p

Deel Deze Pagina