Boos op mijn moeder

Discussie in 'De lounge' gestart door jipenjanneke, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik deed het al ;)

Maarre, dan wordt het tijd dat je jouw broer aan zijn mouw trekt door een STERKERE nee te ontwikkelen. Hij mag het ook keihard vanuit het niets roepen, zodat ze schrikken en hem dit keer wel gehoord hebben. Dit werkte bij mij in het verleden ook, omdat ik het gevoel had dat er toch niet naar me geluisterd zou worden. Gewoon in de familiesfeer tijdens de kop koffie roepen: NEEEEEEEEEEEEEEEE! *twee seconden wachten* "Nee, ik wil de bank niet. Klaar!". Succes verzekerd.

2. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig!!! :D Misschien kunnen we er zelfs een familie avondje van maken en om de beurt nee schreeuwen! Lijkt me hilarisch!

Heb inmiddels namelijk ook een fietsendrager voor op de trekhaak van de auto van ze gekregen (die staat dan ineens in de tuin) want das handig.. eh nee we hebben niet eens een trekhaak!!! NEEEEEEEE

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Terug brengen met een briefje erbij: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, ik heb geen trekhaak!

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

als je al weinig plek hebt zou ik ook niet blij worden van een opstalling en je mag toch nee zeggen daar moet niks mis mee zijn
    je hebt ook je ouders niet opgedrongen op te passen ik denk dat ik dus ook voor n andere opvang zou gaan
    en dit gewoon even laten rusten sterkte

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Kijk eens wat de gemiddelde stalling kost, zodra ze over de bank beginnen meld jij dat dit hun x bedrag gaat kosten aangezien hun ook betaald worden voor het oppassen.

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou met alle respect, maar om hier nou zo boos op te worden?

Je vader heeft een tijd twee dagen in de week opgepast, tot je man thuis kwam te zitten en een bedrijfje begon. Ideaal konden ze verbouwen. Hier zitten ze nog middenin heb ik begrepen? Geen ideale situatie om op een kind te passen.

Ze vragen jou om een bank te stallen tijdelijk? en jij zegt nee? (het zou niet in mij opkomen)....

Na de verbouwing wil hij vast weer heel graag oppassen....

Ik kan het helemaal verkeerd zien;) maar ik sta nu achter jou ouders.

7. knap

knap Niet meer actief

Ik ook.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier nog een. Ik hoor het verhaal natuurlijk maar van één kant maar ik vind je eerlijk gezegd nogal ondankbaar en wat egoïstisch overkomen. :)

9. linde90

linde90 Niet meer actief

+1..

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Mee eens, en je zegt te betalen maar ik neem aan vast een symbolisch bedrag en niet wat je bij de kinderopvang betaald. Ik zou maar eens om de tafel met je ouders en een goed gesprek voeren, en dan ook wat meer dankbaar zijn voor wat ze wel allemaal voor je doen

11. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Waarom wordt altijd gedacht dat als opa of oma's betaald krijgen om op te passen ze alleen een symbolisch bedrag krijgen.

Hier ook een betaalde oma als oppas naast de dag Kdv en die krijgt meer per uur dan een gastouder. Daarbij krijg je bij een gastouder nog kinderopvangtoeslag.

Niet alle oppas oma's worden slecht behandeld he;) En dankbaar zijn voor dat ze willen oppassen? Neem aan dat ze het leuk vinden anders deden ze het niet.

Hier zou oma hoogst beledigd zijn als ze niet mocht oppassen zelf :p....

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen maar als ik eerlijk mag zijn... Snap ik je ouders wel. Het is een beetje geven en nemen zeg maar. Zij passen met liefde op, ze vragen jou om een bank te stallen en krijgen nee als antwoord. Ik zeg niet dat je geen nee mag zeggen, het is overigens jullie huis.. Maar vind het wel een beetje lullig

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Omdat als je net zoveel bij de kinderopvang betaald en je krijgt geen toeslag lijkt me dat niet erg gunstig voor jezelf, overigens zou opa dan ook niet zomaar het oppassen stoppen lijkt me. Vandaar dat ik er vanuit ga dat het een symbolisch bedrag is ;)

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    En ik zie overigens nergens staan dat ik suggereer dat alle opa's en oma's slecht behandeld worden zie je me dat ergens schrijven? Heb het nu alleen over ts, en die zal haar ouders ook niet slecht behandelen maar iets meer dankbaarheid mag best

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Zoek je toch een gastouder! Vind je ook wel ondankbaar overkomen

16. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

2 mei 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    na het lezen van alle reacties wil ik toch nog even reageren / verduidelijken.

- ik ben mn ouders zeer dankbaar dat ze op onze zoon willen passen. het was hun idee/ verzoek maar het geeft mij wel een vertrouwder gevoel dan een vreemde oppas
    - qua betaling denk ik dat het ons niet veel scheelt met het bedrag dat wij aan kdv kwijt waren, maar een financieel voordeel was ook niet de opzet van deze constructie
    - op zoek naar een gastouder / flexibel kdv ben ik nog. nog niets gevonden wat bereisbaar is op de fiets...
    - mijn vraagstelling begon met ; moet ik een bank stallen bij ons waar geen plaats voor is en die eigenlijk naar de stort gebracht moet worden? ik denk dat als die bank wegmoet je dat gelijk moet doen en niet ons met die bank opzadelen. Daarnaast hebben mn ouders hun nieuwe bank nog niet, dus waar gaan ze dan op zitten? verder beschikken ze over 4 leegstaande slaapkamers in hun huis dus ik vind dat de bank daar dan prima zou moeten kunnen staan. zij hebben meer ruimte in en om huis dan wij dat hebben.
    - ondankbaar ben ik naar mijn idee niet, ik begrijp hun redenatie gewoon niet
    - morgen hebben we een gesprek. ik hoop dat we het dan uit kunnen praten
    - tot zover...

Deel Deze Pagina