vandaag weer begonnen met werken na 3 weken vakantie, nou ja verbouwing Had voor mijn werk al aangegeven dat ik 5 weken van tevoren wil stoppen, heb erg last van heupen en rug en wil hun gerust helpen, maar niet 4 weken voor de uitgerekende datum. Vandaag weer even over begonnen en er wordt doodleuk gezegd dat er al 4 mensen op vakantie zijn en ik dus maar meer pauzes moet nemen en blijven werken, bovendien had ik al vakantie gehad. Denken ze nou echt dat ik voor mijn lol eerder stop!! Iedereen zegt, je kan zo stoppen, in principe al over 3 weken, maar ik wil niet met ruzie of een naar gevoel mijn bevalling tegemoet zien. Bovendien is mijn baas ook net zelf bevallen, dus die weet toch hoe het is. en wel vragen of ik volgende week 3 avonden wil werken, sorry moest even klagen...
Ik zou gewoon zeggen dat je er recht op hebt en dat je toch stopt. Je hebt het tenslotte al eerder aangegeven. Ik snap dat toch steeds niet hoor, al dat gezeik op het werk. Hier is het ook al niet beter
Wat kunnen werkgever toch kinderachtig doen he. En vooral als ze net zelf is bevallen moet ze toch nagaan hoe het is, je gaat ook niet voor de lol de hele dag thuiszitten. Hier ook hetzelfde hoor, totaal geen begrip!!!
ik kreeg vandaag ook te horen dat ik niet mijn vakantie mag opnemen voor mijn verlof.30 augustus ga ik met verlof en een week van te voren wou ik vakantie.we staan begin de 1ste 2 weken erg slecht met personeel dus dat begrijp ik maar de laatste 2 weken staan we weer erg goed en toch was het onmogelijk om vakantie te nemen belachelijk. ook wil ze dat ik weer fulltime kom werken tot me verlof.want ik ben tenslotte niet ziek..... ach bazen ik begrijp ze echt niet.en dan zegt ze doodleuk ik wil niet dat de andere collega`s onder jouw toestand lijden.leuk om te horen he?ik voel me eigen echt genegeerd op mijn werk.en maar zeggen dat ze rekening houden met je
je heb er harstikke recht op om te zeggen dat je 5 weken eerder stopt... trouwens als je wilt mag je zelfs 6 weken eerder stoppen...
Ik weet niet waarom je thuis zit, maar als het zwangerschaps gerelateerd is, MAG ZE DAT NIET VAN JE EISEN en dus zou ik contact opneme met de arbo. Pas als zij roepen dat je weer moet beginnen, zul je moeten gaan!
En waarom neem je dan geen 6 wkn verlof van te voren ipv 5. Dat probleem kun je dus gewoon zelf oplossen door aan te geven dat je 6 wkn eerder met verlof gaat.
Mijn baas vroeg ook of ik niet pas 4 weken van te voren verlof op kon nemen omdat ik met verlof ga in een zeer drukke periode op m'n werk. Maar aangezien hij nu al zo moeilijk doet omtrent extra pauzes en een stoel waar ik af en toe op kan zitten dacht ik: Zoek het maar uit, ik ga lekker 6 weken van te voren. En net zoals bij Rachel22 wordt er bij mijn werk ook gezegd: Je bent toch niet ziek etc etc. Waarom doen bazen en collega's in eerste instantie enthousiast als ze horen dat je zwanger bent en begint vervolgens het gezeur?????
bij mij waren ze ook enthousiast... maar jah 8 juni was contract verlenging... en 11 juli zou ik met verlof gaan.... nou ze hebben mooi me contract niet verlengt
Jullie bazen hebben niks te willen, jullie staan volledig in je recht! Je mag hier in NL kiezen of je 4 of 6 weken met zwangerschapsverlof wil en als je dat nog niet zou volhouden, dan kan je via een bedrijfsarts arbeidstijd verkorting aanvragen. Zeker als je last hebt van ZWANGERSCHAP KWALEN zoals; dikke voeten, bekken pijn, rugpijn enz enz bla bla bla. Bij mij op mijn werk deden ze eerst ook moeilijk, maar ik heb er gelijk werk van gemaakt. Als die tijd heb ik voor hun in de bres gestaan en alleen maar aan de zaak gedacht en niet aan mezelf. En nu ik zwanger ben en zei geen medeleven konden tonen, WAS IK HET ZAT JA JA. Dus ik ben direct naar de bedrijfsarts gegaan, ben met 25 weken zwangerschap 6 uurtjes op een dag gaan werk i.p.v. 8 en het beviel me goed haha en ik ben met 6 weken gestopt met werken. Ik zie wel als ik weer terug kom na mijn verlof haha. Dus meiden laat je niet van alles inpraten, ook niet door vrouwelijke collega's!!!!!!!!!!!! Zwangerschap is inderdaad een gezonde ziekte, maar ze moeten nu niet gaan overdrijven, zij kunnen immers niet voelen wat een zwanger op dat moment voelt dusssssssssssss! Denk er goed over na voordat je dingen toezegt en ga op je gevoel af en denk aan de baby! Je hebt gewoon recht, ga maar eens naar een arbosite, daar staan diverse rechten en plichten. Succes.
Rachel22 en eve, Ze doen eerst enthousiast voor jou en daarna gaan ze ineens denken van oooooooooooh maar dat is precies in de vakantie periode en dan moeten we harder gaan werken en dan kan ik geen vakantie opnemen etc ect. Die collega's hebben op dat moment gewoon hun eigen voordelen in hun hoofd en dat van jou kan ze echt niks schelen. Zo zie je maar dat niet iedereen zich in een ander kan inleven! En trouwens je kunt geen tijdklok zetten op je bevalling en/of wanneer je zwanger wordt. Het kindje komt wanneer het komt en ja als dat toevallig in het hoogseizoen is JAMMER DAN! Vooral niet druk maken hoor, daar heb je echt niks aan, ze kunnen het echt wel zonder jouw af, echt waar! En sjarrel, jouw verhaal zeg, wat leuk voor je dat je contract niet is verlengt. Echt belachelijk voor worden en als je niet zwanger zou zijn.......... dan hadden ze je wel aangenomen natuurlijk! Rare mensen heb je toch ook hè? Sterkte