Wanneer hebben jullie op het werk verteld dat je zwanger bent? Ben erg nieuwsgierig. En als jullie misselijk zijn of moeten overgeven wat zeggen jullie dan? Ik zit op een klein kantoor (2-5 medewerkers) dus als ik naar de wc loop, kan iedereen meegenieten. Niemand weet dat ik bezig ben met een kindje. Liefs
Tja, ehhh ik kon het zowiezo al niet voor me houden dus vertelde ik het vrij snel, maar ben niet zo misselijk dat ik moet overgeven. Wat dacht je van buikgriep, mag je ook lekker een paar dagen uitzieken of toch maar gewoon vertellen dan hebben ze vaak toch wel begrip voor de situatie., Ja ik weet het officieel na 3 maanden, maar als het voor die tijd mis gaat (wat natuurlijk niet gaat gebeuren he.) wil je misschien ook wel wat troost van je collega's. Ik weet niet of het goede collega's zijn en je een vast contract hebt, want dat telt zeker allemaal mee. Als er al papa's en mama's tussen zitten zullen die het anders vaak toch snel door hebben, is mijn ervaring. Succes in ieder geval.
Ik heb het met ruim 6 weken verteld. Ik werk ten eerste ook op een klein kantoor en ten tweede is mijn collega die tegenover mij zit ook zwanger. Inmiddels zit ik ziek thuis vanwege het vele overgeven, dus is het wel zo handig dat ik het op tijd verteld heb.
Ik ga het vrijdag vertellen. Mijn baas heeft het al een beetje door hij vroeg het aan me vriend maar hij ging er niet op in waarom weet ik ook niet want van mij mocht hij het gewoon zeggen en toen ging me baas lopen lachen dus hij voelt het al aan,maar mijn bedrijfsleider heeft volgens mij niks door maar vrijdag krijgt hij het te weten en de rest van mijn collega's ook en dat zijn er een stuk of 60 a 70 ofzo. Een stuk of 4 collega's weten het wel al maar daar ga ik heel erg goed mee om en die houden hun mond wel dicht tot dat ik het vertel.
Bedankt voor jullie reacties. Ik probeer te wachten tot ik 12 weken ben. Mocht dit niet lukken vanwege veel symptomen dan wordt het eerder. Gelukkig heb ik een vast dienstverband dus hoef me helemaal geen zorgen te maken Denk niet dat ze het op m'n werk verwachten dus ben erg benieuwd naar hun reactie. Liefs
het ligt er ook natuurlijk maar net aan wat voor werk je doet, als je best wel zwaar werk doet of in ieder geval werk waarbij je met zwangerschap toch op je tellen moet letten is het best wel belangrijk om je vk om een zwangerschapsverklaring te vragen en deze aan je baas te geven want dan kan er rekening met jou en je zwangerschap gehouden worden.... je zegt al dat je een vast contract hebt (voor onbepaalde tijd) dus wat dat betreft hoe jij je geen zorgen te maken, je moet zelf weten wanneer jij het tijd vindt om het te zeggen.... succes
Hoi, Ik heb het aan mijn leidinggevende vrij snel verteld (week 7 of 8), ook omdat ik zo misselijk was en geen zin had om smoezen te moeten verzinnen om thuis te blijven als het te erg werd. P&O heb ik het verteld na de echo toen bleek dat alles goed was
Ik heb het alleen het hoofd van de afdeling en een collega verteld de rest vertel ik het pas na mijn eerste echo
Ik had die vraag ook wanneer je het zou moeten vertellen aan je baas (kun je nagaan, ben nog niet eens zwanger) maar ik weet wel dat het wettelijk verplicht is, om het uiterlijk 6 weken voordat je met zwangerschapsverlof gaan moet vertellen. Maar ik denk dat je baas wel heel erg geen interesse in je hebben als hij het niet eerder opmerkt. Maar dat heb ik laatst gelezen op internet. KuZz
ik had het verteld bij 12weken toen ik langs de verloskundige was geweest dan kreeg ik ook gelijk een papier voor werk waarop je uitgerekende datum en al opstaat vond ik wel hadig.
klopt uiterlijk 6 wkn, maar het is meer zo dat als jij een zwangerschapsverklaring overlegd je baas in overleg (al naar gelang het werk dat je doet) met jou aangepaste werkzaamheden kan vinden als het werk dat je normaal doet te zwaar voor je zou worden, ook wat betreft ploegendiensten etc...dan wordt het werk gewoon aangepast aan jou zwanger zijn.... dat is eigenlijk de voornaamste reden om aan te gevendat je zwanger bent. succes
Nou meiden, Heb het zojuist toch maar verteld aan m'n baas. Ik voel me namelijk erg beroerd en voel me er prettiger bij als hij op de hoogte is. We werken maar met 3-4 mensen. Anders is het allemaal zo geheimzinnig en daar hou ik absoluut niet van. Hij reageerde echt postief! Echt een pak van m'n hart. Was zo bang voor zijn reactie. Ben blij dat ik het verteld heb en voel me een stuk rustiger. Liefs
Ik heb het mijn teamleider en een collega verteld. Een gedeelt van mijn werk is met stoffen die eventueel schadeklijk kunnen zijn dus dan word ik niet meer op dat onderdeel ingezet. Bij ons doen ze daar niet moeilijk over. Heb het wel al aan vrienden en familie verteld, mede omdat mijn man het niet meer stil kon houden. Het luchte wel op dus denk dat ik het ook redelijk snel aan de rest zal vertellen. je hoeft niet meer op te letten met wat je zegt etc.