Ben er klaar mee...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Kalush, 13 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik moet nog een dikke 9 weken werken voor mijn verlof ingaat. Nu wordt er medelgedeeld dat ze nog niet zeker weten of ik wel terug kan komen, aangezien er 1 of andere vage reorganisatie komt.
    Zelf nog nooit van gehoord dat dit zou gebeuren, m aar opeens stond dit al jaren vast :( :(
    Ach het zal allemaal wel..

Gister hoorde ik dat ik dat er meerdere vrouwen bij ons op de afdeling zwanger zijn. Allemaal erg leuk.. kun je wat dingen uitwisselen enzo.. alleen ik ben degene die het verste heen is..
    Vandaag kwamen er mensen van een andere lokatie, en die feliciterden hun wel, en ik werd overgeslagen. :evil:

Ik voel me niet op waarde geschat bij mijn werkgever en het zal me ook een worst zijn of ik terug mag komen ja of nee.. ben zlf niet van plan meer om te gaan.
    Dit is niet gebaseerd op alleen bovenstaande.. ik denk er al veel langer overna..
    Vandaag werden mijn beslissingen van gister weer omgedraait, ja op deze manier zal ik nooit het gezag winnen die ik nodig heb voor deze functie.

Ik kan hier nog wel uren over door gaan, maar ik ben er gewoon helemaal klaar mee.
    Tuurlijk bij elke baan is wel wat mis, maar als ik mezelf niet kan zijn, en niet het idee heb dat mijn werkzaamheden ook maar iets opleveren.. dan moet je er gewoon mee stoppen.

Het enige nadeel is, we hebben het geld wel nodig.. ik heb straks toch mijn verlof, ga ik mooi zoeken naar wat anders, in mijn functie moet het niet moeilijk zijn om weer wat te vinden.

Groetjes Kalush

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    He getver, wat een gezeur. Het is heeel vermoeiend als je zo moet gaan werken iedere dag. Ik mag zelf waarschijnlijk niet terugkomen en de manier waarop... Nou dat hoeft het ook niet meer voor mij. En ik denk dan ook, ik heb snel zat weer iets anders.

Neem in ieder geval niet zelf ontslag, want dan krijg je niks. Geen oude sokken weggooien voor je iets nieuws hebt :)

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Heb zelf ook een redelijk lange tijd een baan gehad waarin ik mijn ei niet kwijt kon en waar waardering ergens onderaan de prioriteitenlijst van de ledinggevende stond. Kritiek geven des te hoger..........
    Geloof me het is het niet waard, maakt meer kapot dan je lief is.
    Houdt het vol zolang als strikt noodzakelijk is maar daarna gewoon stoppen!!!

Mijn ervaring is dat als je echt wil dat er (bijna) altijd wel iets te vinden is.
    Misschien niet gelijk de perfecte baan maar ik persoonlijk zit liever met plezier echter de kassa van een supermarkt dan ongelukkig in een leidinggevende functie bij een prestigeus bedrijf...........

4. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    wat is dat toch met die bazen?zodra je zwanger bent begint het gezeur.bah zeg ze moeten is rekening met de zwangere vrouw gaan houden maakt niet uit hoelang je zwanger ben.
    trek je er niets van aan hoor als ze je overslaan.
    in ieder geval veel sterkte en plezier toegewenst in je zwangerschap :)

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb vanmiddag gesolliciteerd naar een andere baan.. 8) 8)
    Aangezien ik nog niet echt een super buik heb, hebben ze me hier ook niet naar gevraagd.
    En ik ben er niet over begonnen..
    Ze vroegen me wel hoelang mijn opzeg termijn is.. en ja die is gewoon 2 maanden... :rolleyes:
    Alleen ik heb nu wel 4 maanden nodig.. hihi..
    Ach als ze echt wat in me zien, dan hebben ze dit er wel voor over..
    Beetje te vroeg om nu al ergens heen te solliciteren, maar deze functie is voor mij gemaakt, ik moest gewoon reageren..

Het zal mij benieuwen wat ze gaan zeggen dat ik over 9 weken met verlof moet..
    Ach we horen het wel..
    Wie niet waagt, wint ook niet..

Groetjes Kalush

6. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hehe, grappig, dat ze het niet zagen en er ook niet naar vroegen. Ik ben benieuwd! Succes in ieder geval.

7. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Kalush,

Mijn advies is om gewoon eerlijk te vertellen dat je zwanger bent. Stel je krijgt die baan en gaat dan heel snel al met verlof, dat zal je nieuwe werkgever denk ik niet erg waarderen.
    Uitkomst: verstoorde arbeidsrelatie.

Eerlijkheid duurt (meestal) het langst....

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Stoer van je om evengoed te solliciteren, en waarom eigenlijk ook niet!
    Of ze je nou aannemen en je wordt over een jaar zwanger en gaat met verlof of ze doen het nu en het is gelijk gedaan........maakt toch eigenlijk niets uit, en als jij geknipt bent voor die baan en zij vinden dat ook dan zou het niet uit moeten maken!!!

Ik duim voor je, wanneer hoor je of je het bent geworden??

9. soumaya

soumaya Lid

14 jun 2006
    15
    0
    0
    Studente
    Hopelijk heb je de nieuwe baan, hou de moed er in ieder geval in. ;)

10. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Morgen hoor ik of ik door ben naar de volgende ronde..
    Als dat het geval blijkt te zijn, en ze gaan niet op mijn zwangerschap in, dan geef ik het zelf aan..
    Het is gewoon afwachten.. Ik kan het altijd proberen toch?
    Er is geen man overboord als ik het niet zou krijgen, maar zou wel super zijn als ik het wél zou krijgen!

Ben er toch wel een beetje huiverig voor hoor, stel je voor dat ze het gewoon echt niet gezien hebben, en dan vertel ik hun dat.. wat voor reactie zou ik dan krijgen.. :rolleyes:

Nou ja dat zie ik dan ook vanzelf!
    Bedankt meiden voor het meeleven!! Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Kalush

11. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik vind het helemaal niet gek dat je niet gelijk in ronde 1 vermeld dat je zwanger bent.
    In de eerste ronde wordt er vaak gekeken of het van beide kanten wat is. (pas jij in de bedrijfscultuur)

Dus als ze inderdaad zelf niet ingaan op jouw zwangerschap, moet jet het gewoon zelf melden. Doe er niet te zenuwachtig over. Als ze je niet willen hebben omdat je zwanger bent, dan kun jij toch maar beter niet in het bedrijf werken toch?

12. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Annemarie..
    Ben het eigenlijk helemaal met je eens, alleen is wel lastig..
    Ik heb voor komende maandag weer een gesprek staan, en ik moet zeggen ik ga nu wel met lood in de schoenen heen..
    Ben toch wel bang voor een reactie van: had je dat niet eerder kunnen zeggen, veel tijd in gestoken.. en bla bla bla..

Aan de andere kant denk ik ook: dit is een kans voor mij die ik niet wil laten liggen, als ik het niet probeer krijg ik er later echt spijt van..

Er zitten voor mij echt 2 kanten aan..
    Nou ja we zien wel hoe het komende maandag gaat lopen.. ik ga hoe dan ook daar heen.. en we horen het wel, al vind ik het wel heel erg spannend.. en vind dat ik mezelf weer in een lastige situatie heb gezet.. :(
    Maar zoals ik al eerder zei: als ik het niet probeer, krijg ik het zowiezo niet.. dus ja..

Groetjes Kalush

13. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik snap dat het lastig is.
    ik begin ook met solliciteren en sta ook in dubio. Wel gelijk melden, niet meteen melden. Is het wel eerlijk, immers ik ben straks voor 3 maanden uit de roulatie.

Maar goed als ze gaan miepen over dat ze veel tijd in jou hebben gestoken... Dan vonden ze je toch goed genoeg? Dan loopt het dus echt puur vast op de zwangerschap.

Ach, wie weet valt het wel reuze mee. Sommige erkgevers zijn toch nog best wel aardig ;)

14. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Soms lijkt het of sommige mensen (werkgevers) vergeten dat het krijgen van kinderen ook een maatschappelijke functie heeft. Alle mensen die onze maatschappij mooi maken en draaiende houden worden gemaakt door vrouwen als jij (en ook ik, hi hi).

Het lijkt wel of vrouwen lekker 4 maanden vrij willen om een speeltje te maken of zo! De overheid geeft mensen niet voor niets de mogelijkheid om kinderen te krijgen - het is maatschappelijk gezien heel erg belangrijk werk! Om maar niet te spreken over de opvoeding.

Ok, ik zie wel dat het soms erg moeilijk is om iemand verlof te geven, maar als ik af en toe de reacties lees die sommige vrouwen krijgen, vraag ik me af of die managers zelf wel door een vrouw zijn gebaard of dat ze uit een ei zijn gekropen of zo.

Ik ben een beetje verontwaardigd, geloof ik ... :rolleyes:

Groetjes,

Dominique

15. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    He Dominique,

Dit vind ik nou eens een goed antwoord!! Zo had ik het nog niet eens bekeken!! :)
    Als ze maandag over mijn zwangerschap beginnen 'te zeuren' zeg ik dit gewoon!!
    Het geeft de burger weer moet!
    Dankje!

Groetjes Kalush

16. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    you go, girl! :D

Groetjes,

Dominique

17. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Dat is ook wel zo.
    Maar bekijk het eens van de andere kant.
    Net een nieuwe werknemer ingewerkt, is ze dr uit voor 4 maanden. Daar moet dan weer een vervanger voor worden gezocht. Dat is vaak ook een heel gedoe.

Ik denk dat het verstandiger is om niet je eigen glazen in te gooien met heftige uitspraken.

18. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Dat vind ik helemaal geen heftige uitspraak. Zoals ik al zei, het is te begrijpen dat het voor sommige werkgevers moeilijk is om vrouwen verlof te geven.

Ik denk dat het aan het geweten van de vrouw is om te beslissen of je op sommige momenten wel aan kinderen moet beginnen en/of moet solliciteren.

Voorbeeldje: er komt binnenkort een functie vrij bij ons, maar die is maar voor een jaar - het is een soort project. Ik ben wel geinteresseerd, maar als ik nu solliciteer ben ik de helft van die periode weg i.v.m. zwangerschapsverlof. Ik ga daarom nu met die afdeling praten, ik laat ze weten hoe het zit, en misschien willen ze mij toch voor een deel inzetten. Ik vind het ook niet eerlijk tegenover hun om te solliciteren terwijl ik nu al weet dat ik het project niet kan afmaken. Ik vind wel dat je je als vrouw ook moet inleven in je werkgever.
    Mijn vriend is (beginnende) ondernemer, als hij nu een secretaresse aan zou nemen die meteen met verlof zou moeten zou hij over de kop gaan. Ik mag hopen dat je als vrouw gewetensvol met de situatie omgaat.

Toch blijf ik bij mijn standpunt dat het krijgen van kinderen een belangrijke functie is, en dat sommige werkgevers daar veel te moeilijk over doen - op het belachelijke af. Ik kan me ook niet voorstellen hoe ik mijn eigen ruiten ingooi door vrouwen op deze manier te steunen en te waarderen.

Groetjes,

Dominique

19. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Oei, dat was wel een heel lang verhaal!

20. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Natuurlijk is het krijgen van kinderen een belangrijke functie. Dat vind ik zelf ook.

Maar toch denk ik dat je het soms werkgevers niet kwalijk kunt nemen dat ze op sommige momenten liever kiezen voor een niet zwangere werkneemster.

Ja sommige werkgevers doen echt belachelijk, maar dat is dan vaak niet alleen met verlof.

Deel Deze Pagina