Stress door angst

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Eerstebeeb, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Ik ben nogal gestrest.ben chagerijnig en durf niet me onder de mensen te komen.veel mensen weten van mijn miskraam in juni.en ik merk dat mensen me toch anders bekijken en meer op mijn buikje letten.ben normaal erg plat en strakke kleding aan.nu heb ik behoorlijke borsten en een buikje.dus het valt snel op.
    Nu heb ik al meer dan een week bloedverlies.precies hetzelfde als vorige keer.ik heb deze week wel een kloppend hartje gezien.mijn vk wil me over twee weken pas weer laten komen.ze zegt dat er toch niet aan de situatie is te veranderen.ik snap dat uiteraard maar ik zit gewoon depri thuis.bij mijn gynaecoloog mag ik wel vaker langs komen,maar dat doe ik liever niet,omdat het daar altijd zo druk is en ik echt ALTIJD bekenden tegen kom.nu zit ik in twijfel om een andere vk te bellen om te vragen hoe vaak zij een echo kunnen geven aan vrouwen met dit probleem.wat doen jullie in deze situaties?of moet ik gewoon hiermee om leren te gaan?volgens mijn man moet ik een psycholoog inschakelen.
    Ik heb risicovol werk dus zodra er sprake is van een zwangerschap stop ik ook met werken.doodsbang dat ik thuis zit te niksen terwijl het hartje al niet meer klopt.het leuke uitje...zwemmen met mijn dochter is er ook al niet meer bij.
    En de een zegt rust nemen de ander zegt dat je alles mag doen.per land is dat ook weer verschillend volgens mij.het is een heel verhaal.

2. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    O ja en mijn NOD was 20 aug.dus zou 8+1 zijn maar op mijn echo was ik ergens in de 6 weken.had wel een late eisprong in een cyclus van 28 dagen

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

fijn dat je weer zwanger bent, maar superspannend voor je inderdaad!
    Alleen thuis zitten is geen optie, dan maak je je alleen maar zorgen.
    Kijk of je bij een naburig ziekenhuis of verloskundige een echo kunt krijgen.
    2 echo's is gebruikelijk, als je een miskraam hebt gehad de eerste echo rond 7-8 weken en dan nog een rond 10-11 weken.
    Als je zo gestresst bent is een psycholoog of een goede coach belangrijk.
    Waar woon je in de buurt ( mag ook in een pb aan mij). Ik kan je namen geven van goede hulpverleners op diverse plekken in het land.
    Succes!

Mirjam

4. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Ok ik stuur je een pb

Deel Deze Pagina