ik denk dat het altijd supermoeilijk is voor alle partijden als jebij iemand inwoont, al kun je het goed met elkaar vinden je hebt toch te maken dat iemand "de baas" is van de woning en de regels die er gelden. Ik weet niet of jullie erg op elkaars lip zitten?
zo! en jouw vent weet dat je een uur voor de deur hebt gestaan? Ik vindt dat die vent van jou eens als de wiedeweerga voor jou op moet komen en zijn moeder ontzettend op zijn nummer moet zetten! Ha, mijn schoonmoeder had dat echt niet moeten doen hoor want dan had mijn man door het lint gegaan. Maakt niet of het dan ruzie is. Ik denk dat ik mijn spullen had gepakt en terug naar mijn appartement of een hotel had gegaan (volgens mij in nl in ieder geval, als je huurhuis niet leefbaar is moeten zij voor alternatieve woonruimte zorgen, anders kan je uiteindelijk het hotel bij hun declareren). Dan maar mijn spaargeld daar aan besteden maar ik bleef geen minuut langer. Ik ben niet op mijn mondje gevallen dus denk dat jouw schoonmoeder echt een lastige aan mij had gehad!
en? haha ik had echt die kosten voor dat ruit niet betaald hoor. En anders dan maar... Maar denk dat ik eerder die steen tegen haar hoofd had geflikkert als ze me buiten had gesloten terwijl ze mijn kind nog had. Of ik had "gewoon" de politie gebeld wegens ontvoering. Echt, bij mij had ze hem echt kunnen krijgen.
Terecht boos. Wat ik zo lees spoort die schoonmoeder van jou niet, echt helemaal niet! Ze komt over als een niet al te snuggere, labiele vrouw. Aan de andere kant, jullie moeten ook je verantwoordelijkheid nemen! Jullie hebben straks twee (!!!) babies, maak dat jullie wegkomen bij sm. Het wordt tijd dat jullie volwassen worden en vooral je vriend wat ruggengraat kweekt naar z'n moeder toe. Ik begrijp echt niet dat hij het toelaat dat z'n moeder z'n eigen zwangere vrouw buitensluit met andere baby nog binnen notabene?! Los van het feit dat dergelijke tafereeltjes in onze familie nooit zouden gebeuren, zouden mijn man en ik het ook nooit toelaten. Grow up en regel een goed, gezond en veilig onderkomen voor jullie gezin meid. Laat sm in haar eigen sopje gaarkoken en heb het zelf respect en genoeg trots om daar meteen weg te gaan. Sterkte!
Ga je eigen leven lijden. Verder, lekker belangrijk waar je meisje wat van heeft. Laat dat mens toch kletsen. Ik zou juist heel overdreven erin mee doen zo van "jaaaahaaa, nee natuurlijk, dát heeft ze zeker van haar vader" en dan heel hard erbij lachen. Wat kan jou dat toch schelen, je bent toch gewoon dol en trots op je kind? Voor de rest, dan pak je je kind gewoon net zo hard van haar weer over. Versterk je houding, dan loopt ze ook niet meer zo maar langs je heen.
Je bent naar boven gegaan? Ga daar weg. Zolang je bij haar in huis woont, vind ik echt dat je dit soort dingen over je afroept. Ik vind het een vreselijke ongezonde situatie die alleen maar schade aan kan richten voor je kind, jezelf en voor je sm, ruzie is voor niemand goed.
Ja. Zo simpel is het. Ik zou nog liever in een kartonnen doos op de hoek gaan zitten dan in zo'n situatie. Hier zat ik toch echt niet langer dan een maand in. Ik zou heel breed zoeken naar een huis, maakt niet uit welke woonplaats.
Ik begrijp niet dat jij zo bang voor ruzie bent! Geef je schoonmoeder van jetje, je laat je toch niet zo op je kop zitten. En wat mijn voorgangers ook al zeggen: je bent een uur buiten blijven staan terwijl je kind daarbinnen zat? Ze betaalt dat raam zelf maar, maar die kei ging erdoor! Beetje ruggengraat kweken meid. En waar is je man in dit verhaal?
idd! Wordt echt plaatsvervangend kwaad op die vent. Vind het gewoon zwaar respectloos dat je je vrouw zo laat behandelen door wie dan ook...
Ik schrik hier wel van. Wat een heks van een sm. Wat me wel even van het hart moet, is dat ik een patroon begin te herkennen. Ik heb je topic gevolgd toen je moeder in het ziekenhuis lag en je zussen EN je vader zich zo vreselijk tegen je keerden, je voor alles uitmaakten. En nu weer door je sm. Ik denk echt dat je moet gaan leren meer voor jezelf op te komen. als mijn sm mij een uur buitensluit, dan bel ik de politie en ga ik helemaal uit mijn dak. Dat is gewoon een halve ontvoering!!. Jij neemt het voor lief om de lieve vrede te bewaren, nou sorry, maar dit soort zaken ga ik niet de lieve vrede bewaren, is ze nu helemaal van de pot gerukt :x Ik denk echt dat je dit allemaal niet verdient, maar het is wel tijd om actie te nemen, voor je kinderen maar vooral voor jezelf. Liefs
ik heb een bloedhekel aan ruzie ! ik heb thuis ontelbare keren ruzie gezien tot slagen toe ! en ik wil niet dat men kinderen dit meemaken ! men man heeft vanacht nog serieus veeel ruzie gemaakt met haar en ik denk wel dat het effect had ! blijkbaar zit het haar dwars dat ik mijn man zogezegd van haar heb afgenomen omdat ik 165 km verder woonde toen ik hem heb leren kennen , hij is dan bij mij komen wonen etc.... en wat de klein betreft ze is gewoon jaloers omdat zij 3zonen heeft en dit een meisje is maar ze heeft zich geexcusseerd vanmorgen heb met haar rustig gebabbeld , en ze heeft beloofd te veranderen en haar niet meer zo aan te stellen ! toen ik opstond stond er een tas koffie klaar , en zat ze met een bang hartje te wachten maar ben al blij dat het zo is gelopen nu. ik had het er gisteren nog over met men man en toen is ie naar beneden gegaan en hoorde alles tot boven van het eerste tot het laatste woord en dit had ze niet verwacht van hem .. hij is altijd heel rustig en roept nooit maar blijkbaar was het hem nu ook teveel ! gemeente gebeld en ze gaan donderdag iemand sturen naar ons appartement om te zien hoe of wat en dan gaat eventueel de gezondheidsinspectie nog langskomen en gaan ze dit doorgeven aan de vrederechter zodat er spoed achter word gezet !
Ruzie is ook niet leuk maar je zo laten behandelen uit angst voor ruzie is wel het andere uiterste. Fijn dat het nu wat beter gaat en je man voor je opkomt. Ik heb geen idee wat een vredesrechter is maar ik hoop dat je appartement snel gefixt wordt
Wat jij nu doet lokt nog veel harder ruzie uit. Je doet in principe hetzelfde alleen in andere vorm gegoten. Je kinderen zijn onveilig omdat je geen grenzen aan geeft. Daardoor kunnen mensen hun gang gaan en dat lokt altijd conflict uit.
Je hebt ruzie en je hebt voor jezelf opkomen. Dat laatste is geen ruzie, maar een noodzaak. Ik denk serieus dat je daaraan moet gaan werken. Je laat je volledig ondersneeuwen, en iedereen doet wat ze willen met jou, omdat je toch niet terugvecht. En wat kwekijzer zegt, je kinderen zijn zo niet veilig en leren ook niet voor zichzelf opkomen, want mama doet het toch ook niet? Die zien straks dat het normaal wordt dat je als oud vuil wordt behandeld. Kom op meid, doe er wat aan voor jezelf...