Boos... terecht of overdrijf ik nu

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zou ook teleurgesteld zijn hoor. Eerst stampij maken omdat je een vaste oppas wilt regelen omdat ze nooit kunnen, dan bel je ze (je krijgt door die stampij toch lichtelijk de indruk dat ze het wel leuk zouden vinden) en dan krijg je nee te horen.

De volgende keer gewoon weer bellen (wel met de nee verwachting) om vervolgens het lekker met de oppas te regelen, kunnen ze je ook niet scheef aankijken. En als je daar geen zin in hebt gewoon meteen de oppas bellen.

2. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Terecht boos vind ik. Dit is echt zo'n typisch geval van damned if you do and damned if you don't.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja, het gekke is, ze zijn allemaal gek op de kids, alleen lijkt het wel alsof dat alleen is als dat hun uitkomt en dat geldt dan met name voor mijn zusjes. Mijn moeder heeft het gewoon erg vaak druk.

Nou ja, ik ben inderdaad gewoon teleurgesteld en ik vraag het ook niet weer. Ik ben er nu wel een beetje klaar mee en ben nu ook geneigd als ze mij last-minute weer eens wat vragen ook maar eens nee te zeggen (ze bellen 10 min. voor het eten of ze mee mogen eten etc, wat altijd mag, want het is familie).

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oplossing is inderdaad nooit meer vragen. hier heeft dat helaas als effect dat de kids hun opa en oma zelden nog zien terwijl ze er elke week meerdere keren over de vloer kwamen voordat mijn neefje was geboren. maar 'gelukkig' hadden hubby en ik dit al zien aankomen en hadden vlak voor geboorte van mn neefje al de oudste minder vaak naar mijn vader laten gaan zodat het voor hem niet meteen een grote klap was dat hij werd 'vervangen' door een ander kleinkind

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    @roozjuh: oh, dat is ook erg sneu zeg. Dat is hier gelukkig niet zo (er zijn ook geen andere kleinkinderen) en mijn ouders willen ze wel zien, alleen nooit als wij er een keer om vragen, pff.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja leuk he als ze nooit kunnen.

ik heb t trouwens wel eens met mn vader over gehad waarom ze de kids nooit meer over de vloer willen. maar ze zeggen er zich niet bewust van te zijn maar dat ze t ook zo vreselijk druk hebben. en áls ze wel keer willen, dan is het altijd mijn zoontje en nooit mijn dochter(hij is makkelijker, zet je voor tv of tablet en je hoort m niet meer. bij dochter moeje luiers doen enzo)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja, dat komt mij ook heel bekend voor. Ze willen wel op onze oudste 2 passen, die hebben daar ook 2 nachten mogen slapen in de kerstvakantie, maar de jongste mocht niet mee. Slapen was ook geen optie, omdat hij nog niet doorslaapt, maar ik vond het wel heel raar dat hij overdag er ook niet heen mocht. Sindsdien is het contact ook wel wat verslechterd, want dat vond ik zo flauw.

8. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Je hebt helemaal gelijk, zou ik ook doen. Verder geen woorden meer aan vuil maken, tis jouw keuze. Ik zou ook op z´n minst geirriteerd zijn. :D

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou in 't vervolg rechtstreeks de vaste oppas bellen.

En alleen je zussen en je moeder bellen als die oppas een keer niet kan.
    Uiteraard vertel je hen dan niet dat ze "tweede keuze" zijn ;).

10. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou me er eerlijk gezegt niet zo druk over maken. Je hebt hey gevraagd, en het antwoord is nee. Oppas bellen en klaar. Even goede vrienden. Zonde van je tijd om je er druk over te maken.

11. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Voortaan gelijk de oppas bellen.
    Snap dat je boos bent hoor!

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik had meteen gezegd dat dit dus precies de reden was dat je een oppas zocht.... omdat zij als je hen uiteindelijk nodig hebt het elke keer af laten weten.
    Ik zou ze niet eens meer vragen als het elke keer zo gaat. Tuurlijk hebben zij een eigen leven, maar geen beloftes doen die je niet waar wilt maken.

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    dan zou ik ze dat eens voor de schenen gooien als ze weer tegen je beginnen als je iemand anders hebt gevonden ;) dat zij altijd moeilijk doen als je ze dan eens vraagt en dat je daarom naar iemand anders gaat, en dat ze dus ook niet meer hoeven te zeuren ;)

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    De eerst volgende keer dat ze beginnen te zeuren dan zeg je:

Eigen schuld dikke bult. Ik geef jullie de kans en benutten hem niet ;)

Je overdrijft niet hoor, vind het echt raar van je fam.

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik herken het wel maar dan met mijn ouders. We mogen hun altijd vragen en ze willen heus wel oppassen. Zeggen ze.. We vragen ze bijna nooit, vraag ik een keer voor een paar uurtjes krijg ik als reactie: 'heb je nou nog geen oppasmeisje?' ;)
    Okeeeee, vraag jullie ook niet weer..
    Ze willen de kinderen trouwens ook niet tegelijk te logeren hebben of een hele dag met hun, vinden ze te druk. Snap het wel en het is hun goed recht maar toch steekt het stiekem een beetje..

Er is niks zo vervelend dan je bezwaard voelen om oppas te vragen en dan steeds een negatieve reactie te krijgen.
    Ik heb geen verwachtingen meer en als ze kunnen is het leuk, zo niet vraag ik het oppasmeisje.

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    idd, nooit beide kids want dat is te druk. ene kant snap ik dat wel maar heb hier altijd wel 1 teleurgesteld kind omdat de ander mag en hij/zij niet.

dochter gaat 2feb dagje/nachtje naar mn pa(jaja dat is echt al máánden geleden!) en weet nu al dat grote broer dikke drama gaat maken. ja logisch want hij was altijd het lievelingetje en werd altijd verwend. aan andere kant moet hij er maar aan wennen denk ik dan maar. maar leuk is anders.

bij mn schoonvader is er zogenaamd geen slaapplek voor 2 kids. 1 wel maar 2 'kan echt niet'. maak je mij niet wijs, een campingbedje past bijna overal wel, en ja ook in hun huis. smoesjes.... hou er niet van, zeg dan gewoon dat je geen 2 kinderen tegelijk wil omdat je t te druk vind oid.

17. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Dit dus, ik had het ook meteen gezegd, en niet op een boze manier maar een beetje aardig verpakt.

Deel Deze Pagina