Hallo allemaal, ik weet niet zo goed waar ik dit berichtje moest plaatsen maat heb gekozen om het hier te plaatsen. ik wil graag even mijn verhaal kwijt. ik heb in 2008 een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad met verlies van linker eileider. Wat was dat een moeilijke en heftige periode zeg! na alles te laten bezinken en het een plekje te hebben gegeven besloten wij er weer helemaal voor te gaan! In de jaren daarna lukte het niet om spontaan zwanger te raken en hebben we medische stappen moeten ondernemen. in totaal 8 iui behandelingen gehad zonder resultaat. 1 volledige ivf behandeling gehad met 3 terugplaatsingen zonder resultaat. omdat het lab ging verbouwen waren wij genoodzaakt de behandeling met 4 maanden te stoppen. op zich helemaal niet erg en vervelend omdat ik het hele proces toch heel zwaar vond en ook de relatie heeft er flink onder te lijden. wonder boven wonder raakte ik in die 4 maanden spontaan zwanger en ben ik in februari 2012 bevallen van onze prachtige zoon!intens gelukkig echt waar! Oktober dit jaar raakte in weer spontaan eigenlijk niet gepland opnieuw spontaan zwanger..even in chock maar wel erg blij!helaas na 5 weken zwangerschap begin alle ellende..kreeg last van bloedverlies en ben gelijk naar de heb gegaan voor een echo ivm met mijn verleden.. hcg geprikt was erg laag en echo was niks op te zien. in totaal ben ik 4 weken in de running geweest in het ziekenhuis. .wisselende lage hcg waardes en geen zwangerschap in de baarmoeder te zien..hopeloos werd ik er van..tot afgelopen woensdag had al een paar dagen rare lage buikpijn en bloedverlies bleef maar aan. Op de echo was bloed in mijn buik te zien maar verder nog steeds geen afwijkingen aan eierstokken of eileider. er werd een Kijk operatie gepland om te kijken wat er nou precies aan de hand was. Na de operatie werd het mij gelijk verteld helaas mevrouw het is opnieuw een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en we hebben uw linker eileider ook moeten verwijderen. heb het gevoel dat mijn wereld even compleet is ingestort..nooit meer spontaan zwanger kunnen raken alleen nog maar via ivf.. zijn er meden die ook 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben meegemaakt en die beide eileiders zijn kwijt geraakt? zo ja hoe gaan jullie met dit verlies om? Groetjes moray
Jeetje meis wat super heftig! geen ervaring, volgens mij zijn er wel meer op dit forum die dit 2x hebben meegemaakt. Ik wil je heel veel sterkte wensen om dit een plek te geven!
Ook geen ervaring, maar man wat schrik ik van jouw verhaal. Wat lijkt me dat verschrikkelijk Wil je heel veel sterkte wensen!
Dan ben ik helaas een van die personen die het dus ook twee keer heeft moeten meemaken. De eerste keer werd mijn rechter eileider verwijderd, de tweede keer werd de linker bespaard. Maar na lang onderzoeken werd besloten dat er te veel litteken weefsel inzat waardoor ze deze dus wilde steriliseren. Dit heeft dus maanden geduurd door allerlei problemen en uiteindelijk krijg je dus een sterilisatie om zwanger te kunnen worden. Heel dubbel en moeilijk om die knop om te kunnen zetten. Dus ik heb nog wel die ene eileider, maar omdat die toch niet zijn werk doet is die nu afgesloten. Een natuurlijke zwangerschap zal er voor mij ook nooit meer inzitten en gaan we nu dus met ivf beginnen. Waarschijnlijk in januari de punctie als alles goed blijft gaan. Ja het zal zwaar worden, maar ik weet waar ik het voor doe. Je kan niks anders doen dan het maar over je heen te laten komen. Natuurlijk moet je ook je gevoel eruit gooien, je hoeft het niet helemaal alleen te doen. Gelukkig zijn er heel veel lieve meiden hier op het forum die je er door heen kunnen slepen als dat nodig is. Het is van de ene kant heel moeilijk om te accepteren dat het niet meer op de natuurlijke manier kan, maar van de andere kant wil je het risico op herhaling toch ook voorkomen? Ik heb gelukkig al een mannetje hier rondlopen, dit was een spontane zwangerschap en ze weten nog niet hoe dat ooit gelukt is zonder problemen. Dus na inwendige bloedingen en twee operaties neem ik geen enkel risico meer en accepteer het feit dat het met ivf zal moeten gaan lukken. Ik wens je heel veel kracht toe en hopelijk ben je heel snel zwanger. Krijg je een prachtige zwangerschap en een bevalling volgens het boekje om vervolgens van jullie wonder te mogen genieten. Lang verhaal, maar hopelijk haal je er kracht uit dat je niet de enige bent en dus niet alleen staat. Dikke kus
Jeetje wat heftig Ik heb in september een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, mis nu 1 eileider... Een 2e buitenbaarmoederlijke zwangerschap is echt mijn grootste angst... Heel veel sterkte!!
Ik heb geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap ervaringen, maar ben wél mijn beide eileiders verloren. Aan een infectie in mijn geval. Ik heb best geworsteld met het idee dat ik nooit 'natuurlijk' zwanger zou kunnen worden. Was echt wel een rouwproces. En dat werd er niet makkelijker op doordat mijn 4 terugplaatsingen op rij 4 (vroege) miskramen werden... De moed is me regelmatig in de schoenen gezakt. Gelukkig hebben we volgehouden en ben ik nu zwanger van de vijfde terugplaatsing!