Moeilijk zeg, en knap dat je het toch zo lang nog hebt volgehouden. Ik zou denk ik in dat geval ook contact verbreken (al is het altijd makkelijk praten als je niet in zo'n situatie zit).
Het contact ga ik hoe dan ook verbreken, hoe moeilijk ook. Hij wil niet geholpen worden en ik wil niet dat dit ten koste van mijn gezin gaat. Het heeft te lang invloed op ons leven gehad.
Daarom word het ook een family disease genoemd helaas raakt iedereen besmet door de verslaafde echt verschrikkelijk! Het enige wat ik kan zeggen is succes en sterkte en probeer het toch los te laten.
Ik heb er geen woorden voor, maar ik vind het heel verdrietig voor jou en je familie!! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!!!
Heel herkenbaar.. Toen ik zwanger was, meerdere (super heftige) gesprekken met mijn broertje gehad. Hij wist ook heel goed dat hij niet in de buurt van ons kindje mocht komen. Aan het eind van mijn zwangerschap zag hij eindelijk het licht en heeft hij zich op laten nemen. Voor die tijd is hij 2x in totaal bij ons thuis geweest. Nu is hij al een paar maand clean en komt hij elk weekend als hij verlof heeft. Het gaat super met hem! Hij is er nog lang niet hoor! Maar wou dit sturen om te laten zien dat er nog hoop is! Sterkte!
Dank je lmrw! Helaas is de hoop hier na 20 jaar niet meer dat het ooit nog goed komt. Ik hou er rekening mee dat ik op een dag hoor dat hij dood is. Het klinkt hard maar zover is het wel, als hij zo doorgaat word dit gewoon zijn dood. Is het niet door de drugs dan wel door het circuit waarin hij zich bevindt. Ik ben er momenteel gewoon letterlijk ziek van.
Oh die angst ken ik! Of dat hij zichzelf wat aandoet (onder invloed) Bah heftig hoor meid. Wat machteloos ben je dan he.. Gedwongen opname kan ook niet, tenzij aangetoond kan worden dat hij een gevaar is voor zichzelf of omgeving maar dan nog zitten er weer overal regeltjes aan. Sterkte meid!
Precies je kunt eigenlijk niks, denk ook als iemand niet geholpen wil worden deze ook nooit van zijn verslaving afkomt. Man kwam net thuis die heeft het ook gezien, die zegt dat het niet alleen alcohol is. Ik heb niet alles gezien aangezien ik het niet aankon maar het verbaasd me ook niks als hij ook onder invloed van wat coke is daar. Als ik mijn ouders en zus zie zal ik ze over mijn beslissing vertellen, ze hoeven daar verder niks mee te doen. Maar ze moeten het wel weten. Ik twijfel hoe ik dit overbreng naar hem, want ik weet zeker dat ik volledig ga worden uitgescholden als ik zeg geen contact meer te willen hebben.
Tjonge wat lijkt me dat moeilijk helemaal omdat het over je broer gaat! Lijkt mij inderdaad ook beter geen contact meer te hebben en dit hoef je natuurlijk niet zeggen maar gewoon langzaam uitvoeren! Sterkte meid!
Meid ik weet welke clip je bedoeld. Ik heb hem gezien en herkende gelijk je broer. Mijn man kent die gast die rapt, oud collega van hem die inderdaad is afgegleden. Denk dat contact verbreken het beste is. Zou voor je ouders ook het beste zijn, maar veel ouders kunnen dat niet. Mocht je broer hulp willen...dan kan hij zich melden waar ik werk
Mijn moeder kan hem echt niet loslaten, telkens als hij aan de grond zit haalt zij hem er weer uit. Zo leert ie het natuurlijk ook nooit. Hij denkt dat hij alles maar maken kan omdat hij maar met zijn vingers hoeft te knippen en mijn moeder is er om hem te helpen. Consider; wist niet dat de rapper ook in dienst is geweest, stel sjappies zijn het die denken heel wat te zijn.
Klopt in principe houd jou moeder de verslaving in stand. Voor haar gevoel helpt ze hem misschien, maar eigenlijk helpt ze hem dieper de shit in. Waarom zou hij stoppen met gebruiken, als zij hem toch altijd weer helpt. Ik merk op mijn werk dat de meeste gebruikers vaak alles en iedereen kwijt raken voordat ze besluiten af te kicken. Sterkte meid...het is echt heel erg lastig!
Precies ik heb haar dat ook wel eens gezegd en ze weet het diep van binnen ook wel. Maar denk dat het enorm moeilijk is om als moeder je kind zo te zien en je hem dan niet aan zijn lot kan overlaten.
Hier ook heel bekend verhaal helaas. Na zo'n lange tijd verslaafd zijn, af willen kicken, niet volhouden en toch opnames die hij volgens mij laat doen zodat hij een uitkering kan krijgen, maar elk weekend verlof zich helemaal vol zuipt, zijn we hier ook allang alle hoop verloren. Hier een vader die hem continu helpt, in huis neemt, etc. Mijn vader staat er alleen voor(moeder is overleden) dus doet maar wat hem het beste lijkt... Ben inderdaad ook bang dat binnenkort een keer het telefoontje komt dat hij er niet meer is. Een overdosis of de verkeerde mensen tegenkomen... Hij is laatst al een keer het ziekenhuis in geslagen... En soms, heel soms, denk ik zelfs dat dat het leven voor iedereen wel een stuk prettiger zou maken...
Lana81 het klinkt inderdaad hard, maar zo voelt het soms wel. Mijn moeder zo net nog gesproken die zegt dat mijn broer spijt van de clip heeft. Tja dat zegt ie altijd na domme acties. Mijn moeder beschermt hem dus weer volkomen die zegt dat het aan de mensen ligt was hij mee om gaat blablabla. Hij heeft haar zoals gewoonlijk ingepalmd. Hij is gewoon ook zo manipulatief, hij speelt het dan zo op haar gevoel geeft haar en mijn vader de schuld van zijn verslaving ebnzij voelt zich weer schuldig en blijft hem onvoorwaardelijk steunen. Ik ben er klaar mee, heb gezegd er niks meer over te willen horen en ook niet als hij weer enorm de fout in gaat gelukkig respecteert mijn moeder dit en begrijpt ze dit ook.