Combi sport kids en je werk

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Lynx, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Over een tijdje mag onze dochter een sport kiezen. Nu zag ik de sporten die ze wil op dinsdag aan het eind van de middag zijn. Dat is flink balen, ik werk in het onderwijs en wij geven les tot 17 uur. Veel van de sporten beginnen om 16 of 17 uur. Ik denk ook niet dat ze bij de BSO alle kinderen naar hun sportclubjes brengen.
    Hoe doen jullie dat?

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier bijna alle sporten op zaterdag, juist ivm werk. Op woensdag rijdt de oudste min of meer vast met een vriendinnetje mee, naar de wedstrijd op zaterdag rijden wij dan weer. En een sport als we allebei werken...tja, dat kan dan helaas gewoon niet.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Sport op zaterdag of een andere dag dat je thuis bent.
    Of later op de avond.
    Ik had als kind bijvoorbeeld een turngroep waar we pas om 6 uur ofzo startten.

En als ze persé een bepaalde sport wil, dan wacht ze maar met die sport tot ze oud genoeg is om daar van school of thuis uit alleen te raken.
    Of tot de sportclub haar uren wijzigt.
    Je kan geen ijzer breken met je handen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja het is schipperen...

Hier oo woensdafmiddag ballet met oma
    's avonds breng ik haar naar zwemmen.
    En op zaterdag is het theaterdag elke week.

Bedoeling was eigenlijk zwemmen op vrijdag maar daar was de wachtlijst zo lang.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Hier 's avonds sporten en in het weekend wedstrijden. Op andere tijden gaat gewoon niet en kunnen ze dus niet bij die club.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.183
    35.857
    113
    Op maandagmiddag brengt mijn vader de oudste naar voetbal, op woensdag breng ik hem zelf. Hij speelt wedstrijden op zaterdag en dochtertje zwemt op zaterdag.

7. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Zelfde hier, op ma cq dinsdagavond trainen (winter/zomer) en op zaterdag wedstrijd.

8. Saskia78

Ik vind dat altijd wel vermkelijk...
    Ik solliciteer dan bij een bedrijf en gerf aan dat ik een teamplayer ben.
    vervolgens krijg je dan eind van het gesprek vaak de vraag waarom ik niet aan team sporten doe.

As if... 36 uur werken, partner, kind.. Kind sport graag, moet naar logopedie en er is ook nog een huishouden.
    Buiten dat dat al een heel teamwerk is om het uberhaupt draaiend te houden zie ik mezelf echt niet 2x in de week trainen en op zateedag een wedstrijd spelen.

Mafkezen... Ik kan mezelf toch niet splitsen?

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    J. zit op zwemles en op dansles en dat is beide in het weekend. Als ze iets zou willen op een dag dat ik werk en de BSO brengt/haalt niet, dan houdt het helaas op...

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Saskia, met 36 uur werken lijkt het me inderdaad super lastig... Ik heb het wel heel lang gedaan naast 24 uur werken...ook toen ik twee kinderen had, maar afgelopen seizoen ben ik toch gestopt, koste me meer energie dan dat het me opleverde (had grotendeels te maken met mijn gezondheid, maar drukte met werk en een gezinsleven speelde zeker ook mee).

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn man is op woensdag vrij en ik op vrijdag. Donderdagmiddag ben ik ook op tijd klaar. Hier sport van de oudste op woensdag (dansles) en zaterdag (turnen), zwemles van de jongste op zaterdagochtend en volgend jaar komt daar waarschijnlijk sport (hockey) op vrijdagmiddag bij.

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Bij ons worden juist de sporten die ze graag wil (turnen, dansen, ballet) gegeven op dinsdag. Dat zou betekenen dat ze niets van hetgeen ze graag doet kan doen.
    Ik weet dat het niet anders is, maar vind het zo sneu voor haar.
    Ik ga kijken of ze in een buurdorp wel een van deze sporten kan doen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat zou ik dan doen. Hier kwam het niet uit met turnen in de wijk, ze turnt nu een paar wijken verderop, ook prima.

14. Saskia78

Of schuiven met werkuren...

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm ja maar ik heb het zelf al goed voor elkaar met mijn aparte werktijden ;) en bij mijn man zijn ze absoluut niet flexibel. Maar goed als schuiven wel kan is het ideaal natuurlijk. Maar ik vind de sporten op zaterdag ideaal! Om 11:00 zijn ze klaar met zwemles en turnen en hebben we nog bijna een hele dag!

16. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is idd wel erg sneu

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.183
    35.857
    113
    Ik zou dan ook proberen te schuiven met werk uren, zou er zelfs minder uren voor gaan maken indien nodig. Mijn oudste geniet er zo van en het is zo goed voor zijn zelfvertrouwen. Ik vind het echt heel belangrijk.

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als je in 't onderwijs staat, kan je moeilijk je schoolkinderen om 3 uur achterlaten met de woorden "Sorry, mijn dochter moet naar haar hobby".
    Lijkt mij toch redelijk onmogelijk.

Je kan hoogstens - als je niet fulltime werkt - proberen te wisselen van dag naar volgend jaar toe.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat mensen hier toch wat te weinig over nadenken van te voren. Denken lekker meer te gaan werken als de kinderen op school zitten...want tso en bso vangen wel op. Maar vergeten dat voor kinderen hun leventje buiten school zeker zo belangrijk is.

20. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wisselen van dag was zeker een optie als dinsdag niet ook de vergadermiddag was. Dinsdag zal dus zowiezo nooit kunnen.
    We gaan kijken bij andere sporten of ze dat misschien ook leuk vindt om te doen.

Deel Deze Pagina