Boos! Werk gaat altijd voor het gezin.

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sennavt, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Belachelijk.
    Ik heb ook een man die heel veel van zijn werk houdt en ook genoeg tijd doorbrengt voor zijn werk. Ik klaag nooit.
    Waarom niet? Omdat als ik hem echt nodig heb (en dat is niet zo snel) dan staat hij er. En ik vind dat niet meer dan normaal. Zeker als je een zelfstandige vrouw bent die werkelijk nooit klaagt etc. en normaal gesproken gewoon haar eigen boontjes kan doppen.
    Nu ben jij/zijn jullie hartstikke ziek en hoort hij er voor jullie te zijn.

Gisteren ben ik gestript. Voel me niet lekker. Hij belde gisteren dat hij eigenlijk heel veel werk had liggen maar eerst even mij wilde checken. Ik zei wat moet dat moet schat. Vervolgens hoorde hij aan mij dat ik het best pittig had. Hij was om 18.15 thuis. heeft de boel samen met mij opgeruimd heeft dochter naar bed gebracht. Vervolgens nog wel gewerkt tot een uur of 23. Maar ik was toch heel blij dat hij eerst mij even heeft geholpen.

2. adi

adi Niet meer actief

Werkinstelling is heel afhankelijk van de functie.

Werkt jouw man in een functie die niet gebonden is aan 8 tot 5 of andere vaste werktijden? Dan hebben jullie als partners daar ook voor gekozen, inclusief het salaris dat bij zo'n functie hoort.

Daarnaast klinkt het alsof jullie er ook voor gekozen hebben voor een verdeling in het gezin waar de 1 heel veel thuis is, en de ander heel veel niet thuis is.
    In mijn beleving is dat ook een beetje ieder een eigen leven leiden, het is maar hoe je het bekijkt..

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tuurlijk hebben wij allebei ook ons eigen leven, maar de meeste avonden is hij wel gewoon thuis, en houd hij zich aan zijn woord.

Als ik al niet eens gewoon op het avondeten kan rekenen, en ik maar moet zien of hij wel of niet thuis is en dus lekker doet waar hij zin in heeft dan zou ik daar echt niet blij van worden hoor.

Deel Deze Pagina