Hallo, Wat zou de beste manier zijn om je kindje te proberen door te laten slapen? (doorslapen geldt bij ons als een hele nacht tot een uur of 7 of zo) 1. om 23:00 uur wakker maken voor een fles (met jbpm en forte) en dan 's nachts kijken of ze wakker wordt voor de fles, 2. om 19:30 de 'laatste' fles (met jbpm en forte) geven en niet meer wakker maken om 23:00 uur, maar gewoon door laten slapen en dan maar kijken wanneer ze weer komt voor de fles. Wij doen het nu zoals bij optie 1 en ze komt 's nachts 1x voor de fles. Ik vraag me af wanneer ze nou eerder door zou gaan slapen. Bij optie 1 of optie 2.... Wat was jullie manier/methode om jullie kindje door te laten slapen? Ben wel benieuwd! Ik denk trouwens dat je er ook niet zoveel in kan sturen en dat ze het zelf wel een keer gaan doen, maar toch... Groetjes, Hanna
Wij hebben persoonlijk voor optie 1 gekozen. Ons manneke sliep door toen hij 1,5 maand was. Dus daarmee bedoel ik dat hij om 11 uur fles kreeg 11.30 naar bed tot de volgende morgen 8.30. Nu krijgt hij om 22.00 de laatste fles en slaapt door tot 8.30 Zo bouwen wij het uit tot de laatste fles oom 20.00 is Maar ieder kind is anders natuurlijk
Geen idee welke optie ik zou doen. Wij gaven de flesvoeding op verzoek, en onze dochter creeerde een eigen ritme. Ze sliep al snel door (met een week of 4-6 geloof ik). Is er een reden voor de jbpm? Wij deden niet iets extra in de fles ofzo hoor voor het doorslapen, dat vonden we niet nodig. Als ze komt, zal ze het wel nodig hebben dachten we altijd maar. Groetjes!
Ik maakte mijn zoon in het begin ook wakker voor zijn voeding in de hoop dat hij dan weer later zou komen of door zou slapen, maar dat maakte niets uit. Hij bleef op dezelfde tijd komen haha. Nu maak ik hem niet meer wakker. je moet het vertrouwen hebben dat je kind echt wel komt als hij honger heeft en ik ben bang dat er niet veel te sturen valt in het ritme van een baby
Wij hebben onze kindjes tot 6 maanden wakker gemaakt voor de late voeding, maar meer omdat we bang waren dat ze anders te weinig zouden binnenkrijgen. Toen we met bijvoeding zijn gestart, zijn we gestopt met het wakker maken. Als ze honger hadden of hebben mogen ze 's nachts nog een flesje.
Wij hebben 1 van onze jongens tot wel een maand of 11 en fles gegeven om 12 uur. Hij had de voeding nog nodig om te blijven groeien. Ons andere mannetje sliep uit zichzelf na een tijdje door. Verder is ruim een maand wel erg snel om al te verwachten dat je kindje door slaapt... Doorslapen bij kleine baby's is al als ze 5 of 6 uur aan een stuk door slapen. Dus eigenlijk als ze 1 voeding overslaan.
Persoonlijk vind ik 5/6 weken nog erg jong om al door te moeten slapen, maar dat is een ander punt Wij volgende ook gewoon wat de kids aangaven. Maar zelf zou ik kiezen uit optie 1, afgaande op het ritme wat we hier op een gegeven moment hadden. Werden ze zelf wakker rond die tijd en sliepen vervolgens door tot smorgens
1,5 maand is wel erg vroeg, en daarbij heb je misschien wel geen doorslaap kindje, mijn zoon werd ook steeds wakker voor nachtvoeding... hoelaat we hem savonds ook de fles gaven, toen de nachtfles eraf was.... werd hij om ipv 6 uur ....om 5 uur wakker, en toen ging de avond fles er ook nog af om 22.00 en de laatste fles werd toen 20.00.... hiij sliep dus van 8 tot 5 dit is zo gebleven tot hij 1,5 jaar was, sinds zijn zusje geboren is slaapt hij pas door tot 7 uur. mijn dochter daarintegen sliep met 9 weken al door van 10 tot 6 en met 12 weken van 8 tot 8, momenteel is ze 6 maand en slaapt ongeveer tot 7 uur half 8 wij hebben het bij beide gewoon op verzoek gedaan, uiteindelijk maken ze hun eigen ritme
Ons manneke krijgt om 23.30 zijn laatste fles van 130 cc (normaal 110 cc) en dan pas weer om 6.00 uur. Toevallig heeft hij vannacht doorgeslapen (en 2 dagen geleden ook) Maar van vannacht kan komen omdat hij gisteren van 10 tot 20 uur heeft gehuild, gestierd en vooral niet geslapen (sprongetje?) Wij houden dus optie 1 aan. Maar ons ventje zit ook pas sinds een kleine week op 6 flessen. Dat is al een hele verandering op zich voor hem.
Vind het wel erg vroeg hoor, wij volgden onze jongens hierin. Ze sliepen door wanneer zij daar aan toe waren.
Wij hebben nooit iets gedaan om de kinderen door te laten slapen en het kwam ook helemaal vanzelf wel. Wij deden alles op verzoek (behalve de sondevoeding, vooral in het begin) en soms kwamen we daardoor wel op rare tijden uit (een keer Lisa klaarwakker gehad om 3 uur 's nachts ), maar het liep allemaal prima. Eva ging vanaf een maand of 4 soms doorslapen, vanaf 6 maanden helemaal (klokje rond bedoel ik dan). Lisa sliep met 2,5 maand al heel goed en kreeg vanaf toen sondevoeding. Laatste voeding rond 23 uur en de eerste rond 6 uur, maar ze sliep dan altijd door, dat is het handige van sondevoeding . Maar ze kreeg veel te veel eigenlijk, met ongeveer 6 maanden kreeg ze 's nachts zo'n 12 uur geen voeding en daar sliep ze ook prima op door. Als ze gewoon nog aan de borst had gedronken denk ik dat ze rond 5/6 maanden het klokje rond had geslapen.
Mij werd geadviseerd om m'n kindje iets eerder wakker te maken. De laatste fles zat maar 3 uur tussen ipv 4 uur. Omdat hij dan nog niet huilt en wat suf is zal hij na de fles weer sneller in diepe slaap vallen. Ook gaven wij bij de laatste fles forte. Het werkte echt. Inmiddels krijgt hij in de laatste fles rijstebloem vanille en slaapt hij van 22.00 tot 8.00.
je kindje is net 1 maand, en je hebt het nu al over doorslapen? is dat niet beetje veel gevraagd? ik heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt voor welke voeding ook. ook in kraamweek niet. als hij honger had, dan kwam hij vanzelf wel. met 6 weken sliep hij van 10-6 ongeveer, en dat rekte steeds verder op, tot van 7-7. op een gegeven moment begon hij weer tussen 3 en 5 's nachts te komen, toen zijn we met 5 maanden met rijstebloem begonnen, en toen sliep ie weer door tot ca 7 uur. oh, nooit wakker gemaakt, dus een 'late' fles kennen wij helemaal niet. 1e 7 weken kreeg hij borstvoeding, daarna kunstvoeding.
ik heb Tycho wakker gemaakt tot hij ene maand of 5 was ( toen kreeg hij fruit en groente) Soms dronk hij de laatste fles van 23uur slapend op, dan kon ik hem er zo weer in leggen. Overigens slaapt die van mij ook niet elke nacht door, maar dat komt niet doordat hij honger heeft, een fles wil hij dan niet. Een kindje van 1maand oud zou ik wel wakker maken voor een voeding omdat die het gewoon echt nog nodig hebben.... xxxx
Hier hebben we voor optie 2 'gekozen'. Als we haar wakker maakten voor de fles van 23.00 uur dan was ze echt niet te genieten wat dus betekende dat ze de hele nacht aan het spoken was. Toen hebben we besloten om rond 19.00 uur de laatste fles te geven, haar in bed te leggen en dan voeden wanneer zij zich kwam melden. Dat was eerst dan rond 02.00 uur en 05.30 uur. En dat werd vanzelf later en later. Nu drinkt ze om 19.00 uur de laatste fles en meldt zich in de ochtend om 07.00 uur.
Ach ja, ik weet ook wel dat het nog (te) vroeg is, maar ja... ik ben het gewoon zoooooo zat, die nachtvoedingen. Ik heb heel veel slaap nodig. En als zoonlief dan 's ochtends 7 uur ook al weer paraat is... Maar goed, afwachten maar...
Als je kindje toe is aan doorslapen, slaapt ie door. Zo simpel is het eigenlijk. Mijn dochtertje kwam tot ze 3 weken was standaard 1 keer per nacht rond 3 uur, ze had dan de laatste fles tussen half elf en half twaalf (afh. van hoe het overdag gegaan was met de voedingen), dan rond drie uur en dan rond 7 uur. Tot ze 5 weken was kwam ze s nachts een keer, maar dan rond 5 uur, en dan weer om 8 uur. En daarna ging ze voedingen overslaan, eerst de voeding van 7 uur een keer, de dag erna sloeg ze de avond voeding over, en de dag erna de nachtvoeding. Daarna is ze nooit meer wakker geworden voor een voeding s nachts (wel eens met een poepluier, of dat ze zich bloot had getrappeld) Ik maakt haar toen niet wakker voor de voeding, je zit dan nog in de nachtvoedingen, dus als ze s nachts komt, prima. Met een week of vijf melden ze zich wel als ze honger hebben, en tenzij je kindje erg licht is of erg klein, kunnen ze hun bloedsuikerspiegel wel op orde houden. Nu maak ik haar wel wakker voor de laatste fles, omdat ik dan zeker weet dat ze doorslaapt tot zeker 7 uur. En dat is met werken wel zo praktisch. Laat het gewoon gebeuren zoals het gebeurt, op een gegeven moment merk je om 7 uur 's ochtends dat je de kleine nog niet hebt gehoord...
Helaas houden baby's er geen rekening mee of mama het zat is of niet Het kindje van mijn sz is nu 2 en slaapt nog steeds niet door. Die pech kan je ook hebben. Voor nu zit er niets anders op dan slapen op de momenten dat het kan en verder tanden op elkaar en doorzetten. 5/6 weken is gewoon echt nog veel te vroeg om te verwachten dat ze doorslapen.
mijn dochtertje sliep al na een paar dagen door. Maar dat is voor ieder kindje verschillend. Onze kraamverzorgster heeft ons meteen verteld dat wanneer je kindje 's nachts slaapt je het niet hoeft wakker te maken, mits je niet een te klein kindje of te mager kindje of een kindje met problemen hebt natuurlijk. Ze komen echt vanzelf wel als ze honger krijgen. Daarbij heeft Eva zelf haar ritme bepaald en zijn we zo steeds gaan schuiven met de flessen. Ze gaf alles eigenlijk perfect aan. Het is zo'n makkelijk meiske, Maar ja, niet alle kindjes slapen meteen door of wellicht helemaal niet. Ik weet dat het vervelend is, maar je zult toch nog even je tanden op elkaar moeten doen...