Hoe vieren jullie de verjaardag van jullie kind? Alles in 1 keer (familie en vrienden) of in 2 gedeeltes? Ik zit te denken aan de familie op de verjaardag zelf en vrienden met de kids op een andere dag....
wij doen het zo: Ik heb iedereen gevraagt naar 1600 uur want dat is bijna iedereen klaar met werken. oma en overgroots oma's en opa's komen smorgen want anders is het veel tel druk ( ook voor opa en oma's ) Ik laat een taart maken met een foto er op. Om 1900 uur is iedereen gewiebeld want het word geen zuip partij maar gewoon een bakkie leut met een stukje gebak.
Wij gaan op de dag van zijn eerste verjaardag een midweek naar Centerparcs. De visite mag een dag ervoor komen of daarheen op de dag zelf.
Wij hebben het opgesplitst. Ruben was op een dinsdag jarig, toen hebben wij alleen de familie laten komen (mijn ouders, mijn schoonmoeder, mijn oma, mijn broer+schoonzus en mijn schoonbroer). Het weekend daarvoor de vrienden en buren. Zo werd het niet tè druk voor Ruben. Overigens was het beide keren vanaf 15 uur tot een uur of 18. Hadden wijzelf aangegeven omdat het anders echt teveel voor de kleine man was
Hier voor zijn eerste verjaardag vanaf 11.00 uur inloop gehad zeg maar. Het was wel erg druk, die dag...maarja, hij wordt maar 1x 1 jaar he :-D
de 1e verjaardag hadden we opa`s en omas smorgens. en tante`s ed smiddags. de vrienden hebben we een andre keer gedaan geloof ik en lekker ge bbqt. de 2e hebben we het gelijk gedaan met welkom thuis feestje van dr papa, want die was net weer trug uit uruzgan. en een wk later was ze dan echt jarig en kwamen dan nog de oude opa en omas en haar opa`s en oma`s en nog dr tante met neefies en oom natuurlijk. deze kwmaen allemaal gewoon uit hun zelf en was leuk met taart ed traditioneel zeg maar. denk dat de derde ook met feesie word maar dat moeten wen og ff zien das nog zo ver weg.
Haar eerste verjaardag had ik heel de familie uitgenodigd. Ze zijn ook allemaal blijven slapen en we hebben oud en nieuw ook samen gevierd (mijn dochtertje is 28 december jarig) haar 2de verjaardag waren we naar center parcs geweest en een paar dagen daarna weer familie uitgenodigd Nu binnekort haar 3de verjaardag gaan we 1 week naar parijs inclusief disney land! als we terug zijn nodig ik weer iedereen uit.. Mijn zoontje zijn eerste verjaardag ben ik van plan om een groot bbq feest te plannen met al onze vrienden en familie. We zijn dan verhuisd en hebben dan EINDELIJK een tuin!
Hmm wij hebben iedereen uitgenodigd voor de zondagmiddag tussen 12 en 17. Met het idee dat anne het heerljk vind om te baden in aandacht.. maar dat na 5 uur fulltime alle aandacht het wel weer mooi genoeg moest zijn toen bleek dat er een "doop" was van jobs neefje opdezelfde dag en die mensen zouden dan tussen kerk en ons feestje een uur tijd over hebben terwijl ze op 20 minuten rijden hier vandaan wonen. en eh.. terug naar huis te ver was in die tijd zegmaar dus daar hebben we tegen gezegd dat ze wat er eerder ook wel welkom waren en dat ik voor een broodje/soep zou zorgen. per saldo was de dag supergeslaagd en het huis was echt TE vol.. ondanks dat uiteindelijk bleek dat de visite toch in 2 pieken kwam en de eerste lading naar huis ging op het moment dat de 2e binnen kwam maar anne is belachelijk verwend en was om 5 uur te moe om nog te eten (ze had ook meer dan genoeg gesnoept want iedereen stopte dr wel wat toe) dus die is daarna meteen naar bed vertrokken en hebben we niet meer gehoord of gezien de rest van de avond/nacht
Hier hadden we Joris zijn verjaardag gevierd van 15:00 uur tot 17:00 uur. Joris kon op zich redelijk tegen drukte, alleen wisten wij als we iets druks hadden gehad (maand ervoor toen de verjaardag van mijn nichtje) dat hij de dag erna een beetje van slag was door de drukte, dus wij hebben het toen met iedereen gevierd. Was wel erg druk, maar voor 2 uurtjes was het wel te overzien. En zo waren we er meteen "vanaf" en niet nog een dag erna/ervoor met visite. Zou voor Joris absoluut geen succes zijn geweest!
Wij doen het voor haar tweede verjaardag van 14.00 tot 20.00 omdat sommige werken enzo. Zo heeft smorgens in elk geval nog wel haar rust. Voor familie en vrienden ook, kan beter alles maar gehad hebben.
mja 1 avn de redenen om he top zondag te doen was dat ze op maandag sowieso naar het kdv gaat en omdat er op het kdv heel veel kindjes zijn.. komt ze daar veel makkelijker terug in haar normale dagritme ook geen klachten gehad van kdv dat ze lastiger was dan anders oid. we hadden overigens ondanks dat we off. tot 17.00 bezoek zouden hebben wel wat extra eten in huis gehaald voor de spontane mee-eters maar dat is dus niet gebeurd uiteindelijk
ik nodig ze in etappes uit. want ons huis is te klein. dus ik verstuur altijd verschillende tijden naar mensen. wel zo dat de mensen die elkaar kennen bij elkaar zitten natuurlijk. op deze manier komt iedereen een beetje verspreid.
wij verspreiden het over 2 dagen. Sven is op vrijdag jarig, dus dan vieren we het sowieso. en de mensen die dan werken die zijn zaterdags welkom. aangezien ik tegelijk met hem jarig ben hebben we geen begin en eindtijd, we hebben alleen op het kaartje aangegeven dat hij om 7 uur in bad en naar bed gaat. de meesten weten wel wanneer hij slaapt, dus dat gebeurd ook gewoon tussendoor, hebben niks aan een afgeknapt ventje
Hier waren ze op zondag jarig. En wij hebben gewoon iedereen op die dag laten komen, geen tijdstip aan verbonden oid. Als ze op bed lagen hadden ze gewoon pech. Verder zijn de meeste niet zo lang gebleven omdat het met mij gewoon niet helemaal lekker ging/gaat en dat wist iedereen natuurlijk. Fijn dat iedereen daar zelf al rekening mee leek te houden, kleintjes hebben een heerlijke dag gehad, en das het belangrijkste!