weet er iemand wat je als beginnend spw3-er verdient?

Discussie in 'De lounge' gestart door Femmetje, 25 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hallo,
    De titel zegt het al. Ik begin met de opleiding spw 3 en wil er daarna mee gaan werken of op een kinderdagverblijf, of op een peuterspeelzaal.
    Wat is dan ongeveer je NETTO uurloon? Weet iemand dat?

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben woonbegeleider en zit in schaal 30. Toen ik 32 uur werkte, had ik met ort zo'n 1200 euro per maand.Ben 23 jaar en kwam daar werken toen ik 21 was. Volgens mij kan je met SPW 3 toch ook woonbegeleider worden? Ik heb zelf SPH gedaan dus weet het niet zo goed.

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Op mijn werk zit je als spw 3er in functieschaal 30.. wat melloncollie al zei, ik verdiende toendertijd als 21 jarige zo tussen de 900-1000,00 en werkte 21,5 uur.. inclusief ORT.. Maar ik heb wel een spw 4 diploma dus zat in een hogere instapschaal. ;)

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    De salaris inschaling van een kinderdagverblijf zal heel anders zijn dan die van woonbegeleider, dit omdat het heel andere sectoren zijn.
    Je kan eens zoeken of er een cao van kinderdagverblijf op internet te vinden is. Daar staan meestal de minimumlonen in. Meestal aan de hand van je leeftijd en of ervaring kan je hoger ingeschaald worden (zoveel periodieke jaren al krijgen).

@melloncollie, Zit jij niet als woonbegeleider wat laag geschaald? Zeker gezien je SPH studie? Ikzelf ben groepsbegeleider S en wij zitten in schaal 45. Als "gewoon" groepsbegeleider schaal 40 en pedagogische medewerkers zitten in 35.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Mellancolli.. ja, zit je niet een beetje laag ingeschaald, hier zitten de assistenten in functieschaal 30 en begeleiders in fuctieschaal 40, spw4/sph

6. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik heb een tijd geleden ook als woonbegeleider gewerkt, zat toen ook in schaal 30. Als je bv binnen de verstandelijke gehandicaptenzorg werkt word je soms lager ingeschaald (CAO), dan bv wanneer je in de GGZ werkt (maar werk je bv met meervoudig gehandicapten kan je ook in schaal 35 zitten)...de ORT en de vrije tijd deden het voor mij. Zit nu in schaal 55, dus gaat fin. beter! Maar het belangrijkste is dat je doet wat je leuk vindt denk ik ;)

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    wau meryl da's een flinke carrieresprong!!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wowwww functieschaal 30 :confused:
    Ik ben onderwijsassistent op een mbo school, heb een spw 4 diploma en zit in schaal 5 :(
    Ik ben gelijk na mijn opleiding op dezelfde school gaan werken, ik was toen 22 en ben in schaal 4 begonnen. Ik werkte toen 20 uren en nu 15 uren per week.
    Heb zelf helemaal geen idee van schaling en van de cao's. Heeft iemand enig idee in welke schaal ik toen had moeten instappen en in welke schaal ik nu zou moeten zitten?

9. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    consider, jullie hebben vast andere schalen ;)

10. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Klopt, ik ging werken binnen een MBO functie terwijl ik net klaar was met de universiteit. Het was in die periode problematisch om aan werk te komen, dus dacht ga gewoon vast ervaring opdoen! Heb er toch nog 3 jaar gezeten en veel geleerd... :)

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Meryl, de schalen waar ik het over had betreft de vg sector.

@ consider, ik denk dat de schalen van scholen heel anders zijn dan die van gehandicapten en ggz sector.

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ben benieuwd hoe de lonen zijn in een kinderdagverblijf,
    wil nl. zelf volgend jaar spw3 doen.

13. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ja ik heb even op google gekeken maar kan er niet echt iets over vinden...
    Was wel benieuwd of ik er op voor of achteruit ga met mijn huidige baan.
    Al ga ik die opleiding doen omdat het me gewoon heel leuk werk lijkt, maar ja als ik er nou veel op achteruit ga is dat toch weer minder ;)

14. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ik werk nu op een kinderdagverblijf. Juni vorig jaar mijn diploma gehaald. Ik verdien met 32 uur werken ongeveer 1200 euro netto.

Groetjes!

15. melloncollie

Serieus?! Ik heb SPH gedaan en ik mocht echt niet hoger instappen hoor.
    Oke ik word lekker genept dus weer. Iets wat ik altijd al dacht maar men zei dat mijn instelling juist goed uitbetaalde. NOT! Ik ben bezig voor een andere functie waar ik in schaal 45 kom.
    Gehandicaptenzorg he, word blijkbaar onderschat.

16. tanja8

tanja8 Niet meer actief

misschien kan je de CAO van kinderdagverblijven opzoeken? Daar staat misschien wel een functie schaal en wat je er bij verdiend. Ik heb SPW 4 gedaan maar werk in de psychiatrie en zit daarom in schaal 45 maar das weer in CAO GGZ.
    Succes ermee.

17. melloncollie

Ik heb het idee dat hoe meer jouw functie in de media aandacht krijgt, hoe meer je verdient. Want dan loopt heel Nederland ineens te gillen ach die mensen doen zulk mooi werk, die verdienen meer. Of half Nederland is afhankelijk van die functie, waardoor er veel mensen nodig zijn en de lonen omhoog gaan, zoals bij een KDV.

Misschien moet ik maar op een KDV gaan werken. ;)

18. marissie83

1 feb 2009
    35
    0
    0
    ik werk ook in de kinderopvang, nu ongeveer 4 jaar en toen ik begon werkte ik 36 uur en verdiende ongeveer 1100 tot 1200 per maand en dat word elke jaar in januari verhoogd. weet niet hoe dat nu is maar zal denk ik niet veel veschillen.
    wel heb je momenteel in verschillende plaatsen in het land veel kans op een inval contract, vaste uren krijgen is wel moeilijk.

Deel Deze Pagina