Boos...

Discussie in 'De lounge' gestart door Sarah84, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik ben net ergens een beetje van van slag geraakt. Ben er echt een beetje boos over.

In een topic vraagt iemand om meningen over hoe je je kind heel het avondeten lang op zijn stoel kan laten zitten.

Ik geef dus gewoon antwoord dat dat hier niet hoeft, omdat ik liever heb dat het vanzelf gezellig gaat. En dat ik liever niet heb dat mijn zoontje vastgebonden wordt. En ik geef tips over hoe wij het doen. Op tijd laten weten e.d.

Nou wordt er dus min of meer gezegd dat Finn geen fatsoen heeft!

Je vraagt dus om hulp, advies en meningen. En vervolgens boor je die mensen de grond in! Open dan geen topic zou ik zo zeggen!
    Helemaal niet als je mensen die je willen helpen, bijvoorbeeld toch al onfatsoenlijk vind als ze niet in je staartje passen!

Heb een keer respect zeg! Over fatsoen gesproken!

2. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens. Dat is niet netjes.

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier hoeft het ook niet ;) Jammer dat sommige mensen zo strak denken dat alleen hun eigen idee het juiste zou zijn. Om met dr. Phil te spreken: 'so, is it working for you?' (meestal niet) - dan is het dus juist tijd om iets anders te doen. En je hoofd op een kiertje open te zetten ;) Wij maken van eten altijd een gezellige boel, 'fatsoen' komt later wel. Je bent maar een keer kind :)

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou het gaat mij er niet eens om hoe ze het doet of niet. Maar vraag dan niet om meningen en advies als je alleen bevestiging wil dat jouw manier het beste is van de wereld en dat je alleen even wil melden dat jouw kind, als enige, wel fatsoen heeft!

5. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, blijkbaar mag je in sommige gevallen alleen de ts naar de mond praten.
    Ik vind ook dat als je iets openbaar maakt, je ook open moet staan voor andere meningen. Anders moet je inderdaad niet om advies vragen.
    Ik had het vanmiddag ook. Heel onschuldige en objectieve reactie waarin ik juist GEEN oordeel vel. En toch meteen mensen die dan over je struikelen. Daar gaan mijn nekharen van overeind staan.

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja maar dat kom je wel vaker tegen, gewoon zoveel mensen zoveel meningen, en het is dat jammer dat er zoveel meegaan met een ander en niet hun eigen mening vertellen, en sommige mensen trekken dingen zich enorm aan of lezen verkeerd.
    ik zal niet zeggen dat ik dat nooit hebt maar jeetje we zijn ook met zoveel...gewoon naast je neer leggen denk ik dan.

en je praat over ze, ik denk dat diegene straks wel weet waar het om gaat? hmm hoop dat het hier dan netjes blijft...ben er bang voor ;)

7. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    ;)
    dit bedacht ik mij du ook al..

8. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

zoals iemand al zei, soms word je verplicht om mee te praten met wat de TS zegt ...

vraag dan idd niet naar iemand zijn mening als je toch alleen luisterd naar wat je wilt horen...

dit is altijd al zo geweest

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Volgens mij gaat het toch gewoon netjes?

Ik verbaas me er alleen over! Of is dat dan weer zonder fatsoen? Heeft mijn zoontje het toch niet van een vreemde!

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    waarom vecht je dit niet gewoon in dat bewuste topic uit?
    Vind het een beetje raar dat je nu hier daar over gaat klagen, ipv dat je die persoon er op aanspreekt dat ze jou geraakt heeft.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat heb ik ook al gedaan.

Ik heb in dat topic gezet dat ik me er boos om maak en het niet begrijp waarom ik aangevallen wordt, terwijl ik wilde helpen.

Zoals ik al zei: ik verbaas me er over dat er dan zo op gereageerd wordt.
    Waarom vraag je dan om hulp als je daar niet op zit te wachten!

Misschien moet ik het inderdaad wel naast mijn neerleggen, maar dat vind ik lastig. Iemand noemt mijn kind, zonder hem te kennen, onfatsoenlijk, omdat hij een spelletje doet of een liedje zingt tijdens het eten!

Dit schiet mij gewoon in het verkeerde keelgat! Mensen hebben zo snel een oordeel!

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    dit is dan toch ook weer zo'n reactie van tjah is dit dan weer iets wat JIJ niet wilt horen? zo gek bedoelde ik het niet hoor..en ja nu gaat het nog netjes, heb diegene waar jij ze mee bedoelt hier nog niet gezien denk ik?

naja we blijven kuddedieren, soms lopen we elkaar achterna:D;)

snap lexie ergens ook wel...

ts ik weet verder niks van dat topic, snap dat je het recht wilt zetten en dat het niet leuk is om te horen dat je zoontje onfatsoenlijk is... maar dit zie ik vaker in topics, het is oneindig dan :)

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oke, dan mag ik me er dus niet boos om maken.

Het kan me gewoon kwetsen als mensen zoiets zomaar zeggen, terwijl je goede bedoelingen hebt.

Misschien naïef, maar ik dacht echt iemand te helpen met mijn verhaal en ik had niet verwacht dat ik daar dus op afgerekend zou worden.

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb al gevraagd of er een slotje op mag.

Ik wil de TS van dat topic niet voor het hoofd stoten, zoals dat bij mij wel gebeurde. Dat was waarschijnlijk niet bewust, maar het deed me wel even zeer!

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Meid maak je niet druk om wat een ander zegt over jouw kind.
    Je weet toch zelf wel hoe het zit?

Nah boeien dan...

Als ik me druk/boos ging maken over wat anderen denken/zeggen/vinden van mijn kind dan was ik voorlopig nog wel even bezig. En dan heb ik het nog niet eens over een topic, maar real life...

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    trek het je niet aan. Dan heeft mijn zoon ook geen fatsoen haha :p die mag ook zingen onder het eten e.d. en een spelletje doen ook ;) ik trek me er niks van aan. Elke ouder doet het anders en we moeten elkaar respecteren toch? de ene doet het zo en de ander doet het zo. de ene vind zitten onder het eten belangerijk en de ander is er wat losser is, wij zijn allemaal verschillend.

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik ben niet TS, maar heb weet welk topic je bedoelt en ik denk dat je idd nu verkeerd bezig bent. Je voelt je aangevallen en zoekt bijstand. Terwijl als je het eigenlijke topic goed leest, niemand jou aanvalt. Verre van zelfs... Dan open je een ander topic waarin je woorden uit het vorige topic compleet uit verband haalt. Laat het rusten of ga terug naar het vorige topic en vraag daar om opheldering.

Meid maak je niet zo druk. Iedereen doet het op zijn eigen manier en die hem of haar het beste lijkt voor haar kindje.

18. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Sluit me er helemaal bij aan!

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768