Na onderzoeken zh alles goed- zelf proberen- na een jaar- toch nog spontaan zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mientje Sop, Jan 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

Jun 15, 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Het is al een beetje uit het onderwerp af te leiden..

Wij zijn al in het zh geweest voor allerlei onderzoeken (follikelmetingen, allerlei bloedwaarden van mij, kwakkie van m'n man, samenlevingstest, etc.) alles was uiteindelijk goed, dus (bij wie het bekend is) jullie voelen 'm al aankomen, terug naar huis gestuurd en we "mogen" weer een half jaar zelf proberen..

Maar om een lang verhaal kort te houden, zijn er nog meiden die hetzelfde hebben gehad en toch na een jaar nog spontaan zwanger zijn geraakt?

Wij zitten nu in ronde 13 en moeten nog een aantal maandjes tot we weer naar het ziekenhuis "mogen".

Hoop dat er meiden zijn die ongeveer hetzelfde hebben gehad en vooral benieuwd naar het resultaat, hoe is het uiteindelijk afgelopen? Spontaan of toch hulp nodig gehad in de mmm?

Écht een vraag aan de dames die het al achter de rug hebben, hoop daar een beetje kracht uit te putten.. :)

2. poppedop

poppedop Lid

Dec 25, 2012
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meid, ik heb hetzelfde gehad met mijn eerste zwangerschap.. 1,5 proberen ziekenhuis onderzoeken alles goed. Ik mocht wel beginnen met een middeltje die mijn menstruatie zou opwekken en ik zou clomid gaan
    Slikken. Maar mijn menstruatie kwam maar niet omdat ik gelukkig Zwanger was! Helemaal vanzelf! Dus geef de hoop niet op hopelijk gauw een posi test in je handen :)

3. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik liep al wat jaartjes mee bij de fertiliteit arts zelfs voor ik mijn huidige partner leerde kennen. Ik kreeg destijds het label "onbegrepen verminderd vruchtbaar". Bij wat toen mijn partner was, was alles goed gekeurd.

Toen een hele tijd niks laten nakijken aangezien ik vrijgezel was. Schuiven we wat jaren door en was ik met mijn huidige partner aan het proberen. Weer alle onderzoeken gehad en aangezien zijn zaad ongelooflijk goed waren, kwamen we gezien de geschiedenis weer bij mij uit. Goed voor je eigenwaarde ook trouwens.....

Maaaaaaar na 17 maanden van proberen en gedoe spontaan zwanger en dat mannetje wordt nu in maart alweer 3.
    Sinds bevalling nooit meer aan anticonceptie gegaan, maar als we bewust gaan kijken, werd ik uiteindelijk na 16 maanden ongelooflijk weer spontaan zwanger terwijl ik op dat moment onder controle liep van fertiliteit arts (niet dat die iets voor ons kon doen op dat moment). Helaas is dat afgelopen in een bbz, waardoor we nu weer opnieuw mogen proberen.

Maar hou de hoop vast lieve meid. Ik had nooit verwacht dat het uberhaubt zou lukken, laat staan 2 keer spontaan.

Ik geef de hoop niet op dat mijn lichaam me nog een keertje kan verassen. Ik duim voor je meid!!!

4. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

Jun 15, 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Poppedop, ik heb inderdaad nu een jaartje geleden ook een middeltje gehad om m'n menstruatie op te wekken (primolut) dit heeft voor mij toen wel geholpen, m'n menstruatie kwam, maar veel te vaak! (lees: 2/3 weken vloeien, dan weer 2 weken niet).
    Op een gegeven moment met cyclussen van 17 dagen begonnen, daar ik nu (gelukkig) op 26 dagen stipt zit..
    Ik kreeg dat middeltje i.v.m. gebruik prikpil (wat heb ik daar een spijt van!)

Esther15, goh daar zeg je wat meid.. "eigenwaarde" dit helpt er idd allemaal niet aan mee..

Fijn om jullie ervaringen te lezen meiden, doet me toch even goed. Wonderen zijn de wereld nog niet uit, hopelijk is ons dat wonder ook snel gegund. :)

Op een gegeven moment is het zó moeilijk.. Je weet niet meer wat je nog (beter) kan doen om het wél te laten lukken. De ene dag denk je zus, de volgende weer zo.. April mogen we normaal weer naar het zh, maar geen idee hoelang wij zelf nog "willen" proberen.

Als het even mogelijk is willen we natuurlijk allemaal het liefst op de "normale" manier zwanger worden..

Dank je wel lieve meiden! :)

5. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

Jun 15, 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Helemaal geen andere meiden??? :)

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn stiefdochter is na drie jaar "oefenen", 2 miskramen en alle onderzoeken etc alsnog spontaan zwanger geworden. De kleine man is inmiddels een jaar oud.
    Al zijn zij niet direct na 1 jaar al naar de dokter gegaan. Volgens mij pas na dik anderhalf jaar ofzo. Alles was goed en ze heeft volgens mij nog een HSG gehad :( en daarna moesten ze nog maar weer een half jaar proberen. Lukte het dan niet dan zou er nog een andere operatie/ingreep volgen. Maar omdat ze graag wilden trouwen en ze nog vrij jong zijn hadden ze zo iets van... Eerst trouwen en dan zien we wel verder.... ze stond 8 weken zwanger op het stadhuis :D

7. 1983tineke

1983tineke Actief lid

Nov 10, 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn na een jaar naar het ziekenhuis gegaan, alle onderzoeken gehad. Afgesproken eerst het zelf weer te proberen. Na ruim wee jaar in totaal weer terug naar het ziekenhuis en afgesproken voor IUI te gaan, we zouden 3 maanden later starten. En als nog in de laatste ronde spontaan zwanger geraakt... :D

Ik moet wel zeggen dat wij ook gestopt zijn met roken halverwege het tweede jaar en gezonder zijn gaan leven, dus dit zal ook invloed gehad hebben vermoed ik...

Ik was zelf de hoop echt volledig kwijt de laatste maanden omdat we langer dan twee jaar bezig waren. Het voelt echt als een wondertje.

8. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

Jun 15, 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Zulke verhalen geven toch weer wat hoop! Hopelijk komen er nog veel meer van dit soort verhalen bij! Vaak is het of in 1x raak, of in de mmm.. niks er tussenin.

Dank je wel! :)

9. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Hey meis,

Hier na 25 maanden toch spontaan zwanger. Ik geloof er echt in dat mijn lichaam nu pas klaar is voor een zwangerschap.
    Nu alleen maar hopen dat het dit trucje onthoudt en dat het niet weer 25 maanden duurt. ;)
    (er vanuit gaande dat het nog spontaan kan)

Succes meis, ik hoop echt dat de positieve test nu heel snel volgt.

10. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

Jun 15, 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Wauw meis! Ik heb je naam al wat vaker voorbij zien komen, ook je berichtje wat je toen eindelijk mocht plaatsen en vervolgens je onderschrift..
    Wat mooi dat je nog gelooft.. zo knap!

Jij ook succes meis, hoop ook voor jou dat er snel een plakbeebje volgt!

11. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Tja, gisteren voelde ik me ook niet zo hoor. ;)
    Maar ik denk dat het scheelt dat ik oprecht kan zeggen dat ik nog steeds belachelijk gelukkig ben. Ik ben zo verliefd op mijn man, en hij op mij. Misschien wel meer dan ooit. Een kindje van ons samen maakt het af en wanneer dat dan komt zien we wel. Ik voel van binnen nog steeds dat het goedkomt en als ik iets heb geleerd door dit verdrietige voorval is het wel dat ik altijd op mijn gevoel moet vertrouwen :D

Share This Page