Nieuwe buren (en overlast...)

Discussie in 'De lounge' gestart door Withinshin, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jippie, wij zijn sinds kort weer voorzien van nieuwe buren (rijtjeshuis). Het huis heeft anderhalf jaar leeg gestaan.

Sinds twee weken dus nieuwe buren. Wij wisten al dat er een hoop moet gebeuren aan het huis, dus waren al enigzins voorbereid op klussende mensen....maar dit :$

Ze zijn nu iedere dag bezig met hameren, boren, etc. Daar kan ik overigens mee leven, aangezien het meestal tijdelijk is. Maar sinds twee dagen dus ook 's avonds. En dan dus naast de slaapkamer van onze oudste (en zeer lichte slaper). Overdag lukt slapen hem niet door het kabaal, maar 's avonds is nu dus ook drama. :x

Ik wil niet gelijk de 'zeikende' buurvrouw zijn, maar wanneer ga je heen? Hoe lang wacht je zoiets af, en vanaf welke tijd moet het klaar zijn?

Ik weet dat 22:00 sowieso de regel is, maar we kunnen elkaar ook nu in huis niet eens verstaan.....

Baal hier nu behoorlijk van....blegh!

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik zou gewoon eens heen gaan, vragen naar de vorderingen... Misschien kan je dan zelf al een schatting maken van hoe lang het nog gaat duren. Eerlijkheid duurt het langst, geef gewoon aan dat overdag is te behappen en je weet dat het tijdelijk, is maar dat je zoontje er 's avonds teveel last van heeft en of ze daar rekening mee willen houden.

Ik zou je in elk geval geen zeikerd vinden, ik zou me denk ik eerder schuldig voelen :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

lastig lastig...zijn wel meer topics over geweest en het overgrote deel vind hier volgens mij dat ze gewoon tot 22.00 uur hun gang mogen gaan.

Ik zou er ook moeite mee hebben...als je zoveel moet klussen doe dat dan in het weekend overdag of neem er vakantie voor op.
    Ik snap je heel goed en zou zelf ook balen.

4. rums

rums Niet meer actief

Ik persoonlijk vind dat je met boren enz moet stoppen om 20.00 ivm kleine kinderen.
    Denk toch dat je met ze het gesprek aan moet gaan en uitleggen wat er aan de hand is. Dat je kindje smiddags niet kan slapen maar nu ook savonds niets vanwege het geluid.

5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Je hoeft toch niet meteen te "zeuren". Ik zou gewoon eens binnen lopen en kennis maken. Gewoon een praatje maken, onder het mom van "ik ben de buurvrouw, welkom in deze straat. Hoe gaat het met het verbouwen?" En dan kijken hoe het gesprek loopt en aangeven dat je er 's avonds veel last van hebt ivm je zoon.

6. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Tja ik zou toen ik zelf nog geen kinderen had nooit bedenken om na 20.00 te moeten stoppen ivm slaapjes :). En nu zou ik dat ook zeker van anderen niet verwachten en zoonlief op onze kamer laten slapen totdat het stil is en dan overleggen naar zijn eigen bed. Het is vaak maar voor een korte tijd dus ik zou het dan prima vinden tot een uur of 22.00 en daarna is het voor iedereen bedtijd ;).

7. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Je kan het altijd vragen natuurlijk. Misschien begrijpen zij jouw kant ook en houden ze er rekening mee.

8. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik zou gewoon even langs gaan om je voor te stellen etc. Als je dit al hebt gedaan kan je misschien ook gewoon de situatie uitleggen en voorstellen om de meeste herrie dingen voor 20:00 te doen. Eventueel op bv vrijdag en zaterdag tot 21:00.

9. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja, mijn nieuwe buurvrouw is al aan het klussen vanaf september. Ik zit dus al maanden af en aan in geboor, gefrees, getimmer en meer van dat soort klusgeluiden. De eerste week moesten de kinderen erg wennen aan de klusgeluiden, maar na die week sliepen ze overal doorheen. Wel zijn we 1x wezen vragen of ze ergens mee wilden stoppen. Dat was toen ze in de kamer die grenst aan die van mijn dochter vreselijk herrie aan het maken waren. Ik heb een erg lieve nieuwe buurvrouw, dus dat vond ze geen probleem.

Ik vind dus dat je best van je nieuwe buren mag vragen of ze als de kinderen op bed liggen niet willen herrieklussen in de aangrenzende kamers. Een verzoek om algehele klusherrieonthouding vind ik persoonlijk wat te ver gaan.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou dit doen en tijdens het gesprek vragen ze misschien zelf of jullie er last van hebben en vertellen ze misschien ook hoeveel werk ze nog hebben.

11. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle tips en reacties tot dusver.

Het klussen is voor vandaag net gestopt (gelukkig ;)). Misschien is het ook inderdaad wel een kwestie van wennen. Ook zijn de huizen hier erg gehorig, dus dat werkt ook niet echt mee.

We wachten het nog maar even af, en als ik de buren overdag zie dan ga ik in ieder geval even een praatje met ze maken. Beter een goede buur.....

Deel Deze Pagina