Al zou je wel op die twee jassen geboden hebben... Uiteindelijk weet iedereen wel hoe mp werkt en iedereen is daar uit eigen belang. Fatsoen is prettig maar geen vereiste. Dat weet je nu eenmaal..
Ik vind dit een hele rare asociale instelling. .. geen vereiste? ! Hmpf het is nooit een vereiste. .. je bent het of je bent het niet
En aan wie is dat om te bepalen dan? Er zijn geen regels bij Marktplaats wat dat betreft. Je kan het vervelend vinden omdat je het zelf niet zo zou doen, maar dat maakt een ander niet per definitie een onfatsoenlijk persoon.
Ken er ook zo een, vraag ik koper 1 of ze een prijs heeft omdat ik er graag wil hebben, zegt ze bieden graag. Grr, helaas werk ik en mis het product. Koper 2 zit je fanatiek mee te bieden. Bn je de hoogste bieder, staat er gereserveerd??? Mail je, ja kreeg een bod via mail.... Rrr
ik vind iemand dan wel een onfatsoenlijk persoon, en ik hoop toch wel aan mijn zoon te leren hoe hij fatsoenlijk met anderen om moet gaan.. ook als er geld in het spel is.
Het voorbeeld wat jij gaf in de OP, vind ik ook niet netjes. Jij had een deal, dan vind ik het netjes dat jij het product ook krijgt. Maar het "fatsoen" ging over een voorbeeld wat ik gaf. Dat je soms op meerdere dingen bied en degene die het snelt reageert of die met het beste bod wordt jouw verkoper. En dat het niet fatsoenlijk is om op meerdere dingen te bieden vanwege je haast. Ik ben het daar niet mee eens, maar met jouw stelling nu dan weer wel
Oh nu is mijn reactie asociaal? Wat ik bedoel te zeggen is, dat iedereen een eigen versie van fatsoen heeft. En als je wat op marktplaats zet, of je koopt iets via marktplaats, dan weet je dat de andere partij wellicht anders in elkaar steekt dan jij. Dat is gewoon zo. Ik heb ook weleens irritante kopers en verkopers gehad, mjah op een begeven moment krijg je daar een soort feeling voor, en is het geen verassing meer. Moet ik daar dan wakker van liggen? Nee.. En ik biedt gerust op twee jassen hoor. Maar mail wel terug als iemand reageert dat ik het mag hebben. Heel veel mensen reageren niet meer. Ik heb al zovaak biedingen gehad, en dan reageerde ik dat het opgehaald mocht worden, en dan hoor je niks meer. En zolang t nog niet gereserveerd is kan het bij mij nog alle kanten op hoor. Ik zet de advertentie wel op gereserveerd zodra ik een afspraak én een goed gevoel heb. Soms zet ik het nog even niet op gereserveerd, en als iemand dan reageert, dan zeg ik dat een afspraak heb en dat als die persoon niet op komt dagen hij/zij het mag hebben. Dat werkt voor mij prima. Maar ik vind dat je geen eisen kunt stellen aan fatsoensregels. Voor de een is het doodnormaal om met de armen op tafel te eten, en voor de ander is het een doodzonde. Tjah.... Meningen....
Wanneer iemand akkoord gaat met een bod, is er toch een afspraak gemaakt. Ook zo "fatsoenlijk" om je daar dan aan te houden. Lijkt mij heel simpel. Als zelfs een beetje fatsoen niet meer verwacht mag worden, wordt het wel erg triest.
hoi, er zijn wel regels op marktplaats als jij geboden hebt en zij heeft accoord gegeven mag ze niet meer op hogere biedingen ingaan. en is het voor jou heb het zelf weleens meegemaakt. waren bijna onderweg. kreeg die persoon een bod van 5 euro meer. volgens mij is er ook een aflevering bij de rijdende rechter/recht in de regio. die persoon was al onderweg, en haar stoelen waren weg heeft er werk van gemaakt en gewonnen. ook haar kilometergeld moest hij betalen en de schade van de stoelen wat ze nu meer kwijt was
Eh, nee hoor. Dit komt van de site zelf; "Waarom krijg ik geen reactie op mijn e-mail naar een bieder?" Antwoord Marktplaats is echter geen veilingsite, maar een advertentiesite met de mogelijkheid tot bieden. Een bod is niet bindend en verplicht u niet tot aan- of verkoop. Het komt af en toe voor dat bieders niet reageren en wij begrijpen dat het teleurstellend is wanneer de andere partij niet reageert. Wij moedigen al onze gebruikers aan om met respect om te gaan met andere Marktplaats gebruikers. Wij kunnen de andere partij niet verplichten om te reageren. Vervelend idd, maar Marktplaats kan daar zelf niks aan doen, helaas.
Hier ook gehad (ik had iets te koop staan). Bod op gekomen, dus afspraak gemaakt. Eerste keer niet op komen dagen, en de. Tweede afspraak ook 5 min voor de tijd afbellen, daarna wilden ze pas twee weken later weer afspreken, terwijl ik toen al meerdere hogere biedingen kreeg. Ja helaas, toen dus verkocht aan een ander. Op den duur blijf je bezig. In de situatie van TO vind ik het trouwens niet netjes van de verkopende partij...
Ik snap dit wel bied zelf ook wel eens op meerder artikelen als ik geen reactie krijg. Maar heb dan wel het fatsoen om te reageren met het antwoordt dat ik op meerdere advertenties heb geboden en al een deal met een andere verkoper heb gesloten. En als ik er op tijd achter kom trek ik mijn overige biedingen in zodra ik de koop sluit. Maar soms kruisen reacties zich wel eens en ik vind het dan wel zo netjes eerlijk te reageren. Daar zit denk ik het verschil in tussen wat wel niet kan. Niets laten horen na een bod te doen is ronduit onfatsoenlijk vind ik.