Boos!!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Kuipersl, Mar 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja lastig...kinderen van 7 horen natuurlijk beter te weten...maar zijn natuurlijk ook gewoon nog kinderen.

Jou zoontje zocht de grens op en die heeft hij gekregen van de andere jongens.

Dat is natuurlijk ook wel iets voor je zoontje om te leren. Ook al is hij nog maar 4...hij heeft nu geleerd dat het niet geaccepteerd wordt als je doorgaat als er gevraagd wordt om te stoppen.

En dat jij als volwassene er dan iets van zegt is ook heel gewoon en gewenst. Die oudere kinderen zien zo dat ze niet een kind van 4 kunnen aanvallen en slaan.

Zo heeft iedereen er weer wat van geleerd.

Ik had trouwens hetzelfde gedaan. Je kunt die jongens er prima op aanspreken.

Ik neem aan dat jij je kind van 4 ook hebt gezegd en uitgelegd dat hij niet ballen naar andere kinderen mag gooien en dat hij moet stoppen als ze dat niet leuk vinden.

Ik heb precies met deze leeftijden te maken thuis. En dat is soms best schipperen. De 1 soms te jong voor een spelletje en de ander soms te oud. Rekening houden met elkaar dus.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik denk trouwens dat ik in deze situatie beide partijen had aangesproken want een kind van 4 snapt ook prima wat jij zegt hoor. Zo klein is hij niet meer.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wel als je constant maar soft blijft ja. Ik vind het niet normaal dat een kind van 7 vol bovenop een kind van 4 springt.

Ik heb ook wel dingen gedaan vroeger die niet mochten en ook dingen die gewoon echt niet konden. Mij ouders waarschuwde 1 keer, en op een niet mis te verstane wijze. Luisterde ik niet? Kreeg ik een klap voor mn reet.

Nou ik kan je vertellen, ik heb die dingen echt nooit meer gedaan hoor. Toen ik 7 was was mn broer 3 en toen ben ik een keer toen we ruzie hadden op zn buik gaan staan en gaan springen. Wat denk je dat mn moeder deed? Denk je dat die zei: foei, dat mag niet he stoutert. Nou nee, die trok me er vanaf en heeft me een klap voor mn reet gegeven, en hard ook. En terecht.

Mensen moeten eens wat harder zijn tegenwoordig. Allemaal zo'n softe zoete samenleving tegenwoordig, Echt verschrikkelijk. Je kind een keer waarschuwen, ala, maar daarna gewoon weer doen? Dacht het niet. Kinderen kunnen echt wel iets hebben hoor. Consequent blijven en af en toe echt boos worden kan geen kwaad.

4. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Absoluut moet je ingrijpen, ik doe niet anders hier in de speeltuin. Maar ik denk dat het veel meer indruk maakt als je streng maar beheerst tussenbeide komt. Ik zal er wel iets in gelezen hebben wat niet is gebeurd, maar ik kreeg dus het beeld van een krijsend viswijf voor ogen vanwege de interpunctie en bewoordingen. En dan denkt ik dus niet dat je veel bereikt.

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Zo was ik laatst bij monkeytown toen mijn dochter van bijna 2, bewust van een trap af werd geduwd door een meisje van 7-8.
    Daar heb ik toch ook wel even een hartig woordje mee gesproken, en ik kan heel eng kijken, heftig he Gitta.;);)
    Dat meisje was in het peutergedeelte aan het spelen, waar ze sowieso niets heeft te zoeken.
    Ik heb altijd een hekelijk aan wilde, oudere kinderen die de baas gaan lopen spelen in een peutergedeelte en ik vraag me altijd af waar die ouders dan zijn, want het loopt werkelijk waar altijd fout af, zo sneu voor die peutertjes.

6. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    @Gitta: Een krijsend viswijf..nee, zo zou ik mezelf niet omschrijven ;) haha...

..als dat mijn aanpak geweest zou zijn, dan had je absoluut gelijk!

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dit en wat Mams136 en Bosi zeggen! :)

8. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Ik neem aan dat TS het netjes heeft opgelost en echt niet heeft lopen schelden o.i.d. en je mag toch best voor je kind op komen als de andere ouders niet in d buurt zijn. Ik zou ook boos worden.

9. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Dan heb ik een verkeerd beeld gehad van je, sorry.

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Ik snap TS volkomen en zou hetzelfde gedaan heben.

Dit verhaal doet me een beetje denken aan wat ik een heel aantal jaren geleden heb mee gemaakt.

Mijn nichtje van 5 was mee naar een liveshow van Sterren dansen op het ijs. Je had hier vrije plaats keuze. Wij stonden vrij vooraan en hadden dus een hele rij mensen achter ons staan. Toen die deuren open gingen...drama. Al die mensen als een gek drukken en duwen om maar zo snel mogelijk binnen te komen. Kon het ze wat schelen dat er een klein kind tussen stond die plat gewalst werd? Helemaal niet. Toen heb ik ook wel even flink naar achteren geduwd en geschreeuwd dat er verdorie een klein kind tussen stond. Niet dat ze daar wat op uit deden...

En vorig jaar waren we met het hele gezin van mijn kant in Avonturenpark Hellendoorn. We zaten bij een show met clowns. Mijn neefje van toen bijna 4, wilde naast mijn nichtje zitten en daar was nog plek. Aan de andere kant naast hem zat een meid van ik gok een jaar of 15/16. Mijn neefje was heel uitbundig aan het klappen (zonder dat meisje aan te raken oid), maar hij kreeg toch wel even een elleboogstoot van dat kind. Mijn zus werd kwaad en heeft dat meisje er op aangesproken. En mijn neefje bleef gewoon naast haar zitten en was vrolijk aan het mee klappen:p

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,885
    113
    Ik heb laatst ook zo"n situatie meegemaakt en heb hetzelfde gereageerd.

Mijn zoontje van 2,5 werd omver gelopen door een jongen van een jaar of 10, omdat mijn zoontje zijn evenwicht verloor greep hij die jongen vast (eerst wat hij kon pakken zeg maar). Gaat dat joch toch als een idioot staan schelden tegen mijn zoontje.
    Dus heb ik hem recht in zijn gezicht gezegd dat ik dat geen acceptabele taal vindt en ik dat niet in de buurt van mijn zoontje wil horen en dat hij dat maar in mijn gezicht moest zeggen. Hij liep heel snel weg.
    Ik schreeuwde niet, maar zei het wel boos en resoluut, kom op zeg, je hoeft niet alles maar te pikken.

12. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

Jan 15, 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het ook een goede reactie! Duidelijk en toch netjes!
    Wat ik alleen een aparte reactie vind is dat er vroeger hard tegen een reet aan werd gemept....en dat dat beter is dan soft. Nou ik vind mezelf niet soft, maar dat meppen van vroeger oh nee dat zou ik echt nooit doen en ik zie daar ook echt niks goeds uit komen. Ja dat je even datgene niet meer deed wat niet mocht haha, maar ik was bang voor een klap dus deed ik dingen maar stiekem ;)

Share This Page