Wel of niet uitje naar het buitenland? Hoe staan jullie daar in?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Syane, 29 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    https://www.nu.nl/coronavirus/6175598/langere-treinen-en-files-tussen-nederland-en-belgie-vanwege-drukte.html
    Dit artikel brengt me tot de vraag wie en om welke reden een uitje naar het buitenland (vooral België en Duitsland) doet nu?
    Mijn eigen gedachten hierover gaan van ‘nee niet doen’ naar ‘als het kan, dan mag het dus gewoon, al is het wellicht niet verstandig’ naar ‘voor een bepaald ‘noodzakelijk’ iets zou ik dat ook misschien wel doen’ en zo voorts.
    Ik vind het wel interessant om te horen hoe jullie hier in staan. :)

Mapje vindt dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik snap waarom mensen het doen, maar zou het zelf niet doen.

Huismuisie, Ang1987, Loveloes en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik snap het maar zal t zelf niet doen. Maar ik deed dat buiten corona ook niet. Hekel aan shoppen als t zo druk is overal :p ik vind deze periode al druk zat zonder uitjes. Volle kerstmarkt schuifelen van kraampje naar kraampje is ook niet mijn hobby

Juul75, Zxcvb en Syane vinden dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ikzelf heb helemaal geen last van de lockdown. Ik ben een echte huismus. Ik vind het hooguit lastig dat ik niet gewoon even bij de HEMA naar binnen kan lopen voor wat dingen. Maar voor de rest raakt het mij niet zo.
    Mijn zoon van 18 daarentegen....die heeft nu vakantie en die wil gewoon leuke dingen doen met zijn vriendin en met zijn vrienden.
    En tja wat is er op dit moment te beleven hier in Nederland? Geen drol!
    Antwerpen is hiervandaan makkelijker aan te rijden dan bijv Amsterdam.
    Dus ja, hij gaat inderdaad de grens over. Even shoppen met elkaar. Even in een restaurantje wat eten ipv de mcdrive.
    Geen gekke dingen doen, maar gewoon lekker eropuit met zijn vrienden.

Ik laat ze lekker gaan...

Kindje3, Amaranthas, Emsy en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Mapje

Mapje Niet meer actief

Wij doen het zelf niet maar ik begrijp het wel. Ik ben eerlijk gezegd best jaloers op mensen die lekker nu het vliegtuig pakken en naar Spanje gaan ofzo. Of naar een speelparadijs in Duitsland omdat ze vlak bij de grens wonen. Maar ja, wij niet dus dat is alleen maar gedoe. Ik zou nu niet snel gaan shoppen in Antwerpen veel te druk haha. Maar zeker jongeren begrijp ik best wel hoor.

Zxcvb en Syane vinden dit leuk.
  6. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Doen het zelf niet, maar is wel een logisch gevolg van als reizen/de grens overgaan gewoon mag en hier in Nederland echt niets te beleven is. Had het kabinet wel op de klompjes aan kunnen voelen dat het ging gebeuren.

zonnetje2015, Syane en Mapje vinden dit leuk.
  7. Mapje

Mapje Niet meer actief

Net als ouders die hun kinderen naar opa en oma brengen. Ja mag niet, moet niet, maar wat dan als je wel moet werken? Dat zijn nou eenmaal gevolgen.

8. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Nog een klompjes momentje idd :D

Syane en Mapje vinden dit leuk.
  9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zijn op vakantie in Oostenrijk en het is echt genieten. Zoveel beter dan in NL, waar alles dicht is.
    (Vakantie stond overigens al geboekt, maar dat kwam dus heel goed uit). Schoonzusje hebben hun CP omgeboekt van NL naar Belgie, zodat ze konden zwemmen en uit eten.

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Het gaat er denk niet meer van komen, maar als de mogelijkheid er was dan waren wij wel naar de dierentuin gegaan daar.

zonnetje2015, Syane en Zxcvb vinden dit leuk.
  11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.227
    113
    Ik doe het niet maar begrijp die mensen wel. Zeker als je toch al vlakbij de grens woont en regelmatig in Duitsland of België komt. Voor veel mensen is dat niet eens iets bijzonders. Ze doen daar standaard hun boodschappen en gaan regelmatig daar naar de dierentuin of het winkelcentrum. Wellicht lastig voor te stellen als je in een ander deel van Nederland woont.

Daarbij zijn de regels daar veel strenger en is daar 2G of zelfs 2G plus. En de kans dat een volledig gevaccineerde in het ziekenhuis komt laat staan op de IC is minimaal (daarom hebben andere landen deze regels ook en hoeft daar geen lockdown plaats te vinden). Ik neem aan dat kwetsbare personen dit niet of niet zo snel doen (ongeacht hun vaccinatie). De kwetsbare personen die ik ken zijn heel voorzichtig en zeker niet te vinden op een overvolle kerstmarkt.

Syane vindt dit leuk.
  12. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.073
    1.570
    113
    Ik woon vlak bij de Duitse grens. Ik ga er op dit moment alleen heen om te tanken. Het voelt voor mij gevoelsmatig niet goed om daar uitgebreid te gaan shoppen.

Suzy85 en Syane vinden dit leuk.
  13. Maan93

Maan93 Niet meer actief

^ dit dus. Eventueel naar medische voorzieningen daar of de dierenarts bevoorbeeld en tanken. Maar uitgebreid winkelen nee.... Ondanks ik in grensgebied woon. Mischien dat dit nog veranderd als ik echt iets nodig heb. Maar verder echt niet.

Syane vindt dit leuk.
  14. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Mijn man reist voor werk en heb familie in het buitenland dus JA.

Toevallig is/ was dit allemaal in de zomerperiode van het desbetreffende land of continent en is dus alles buiten.

Syane vindt dit leuk.
  15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik kan het maar weinig begrijpen. Dit is echt leven in het hier en nu. Door zulke acties heb je kans dat hier alles straks nog langer op slot zit. Ik vind die uitstapjes naar Duitsland en Belgie dus best egoistisch.

Suzy85, chrystel73, Baileyy en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Novi

Novi Niet meer actief

Wij waren van plan om vandaag in België te gaan lunchen. Ik word knettergek van het niks doen en wil er lekker weer eens op uit. De kinderen hadden geen zin en dus gingen we uiteindelijk niet. Als we ver zouden moeten reizen, had ik het niet overwogen.

Zxcvb, Spectre en Syane vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik snap dat het gedaan word maar zou het zelf niet doen.
    Destijds vond ik het vooral dom dat Belgen richting Nederland trokken maar ondertussen zijn we wel al wat verder in deze pandemie tijd en snap ik wel dat mensen toch wat leuks willen doen.

Zolang ze zich ook gewoon aan de regels houden maakt het mij niet zoveel uit op dit ogenblik.

Syane en Athina vinden dit leuk.
  18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als het veilig zou zijn - zou ik ook zoiets doen. Shoppen vind ik niet echt veilig, zeker niet in drukte. Maar een kinder-wandel-pad of een klimpark waar je nog redelijk afstand van mensen (zeker in de buitenlucht) kunt houden, zou ik weer wel doen.

En uit eten; tja- als het op afstand met vaste plekken kan? Tja... zou ik het misschien óók nog doen als ik bij de grens woonde. Ik ga er niet perse ver voor rijden.

Syane vindt dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    En mss ook met eigen wagen
    Ik zag daarnet beelden van de treinen en dat lijkt mij toch niet zo een goed idee.
    Al zijn er nu wel extra lange treinen die ze gaan laten rijden .

Syane vindt dit leuk.
  20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dat snap ik inderdaad ook niet - ik zou eerlijk gezegd het lef niet hebben hihi... Ik zie de treinen en zo echt nog voor noodzakelijk vervoer. Wat ze toen in een eerdere lockdown zeiden... Maar misschien is het anders als je helemaal geen auto hebt en sowieso van openbaar vervoer afhankelijk bent.

Neuzeke en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina