Op balletles?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanjuul, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Onze dochter van 4 (oktober 2008) is eigenlijk altijd met dansen bezig geweest. Staat voor de tv de danspasjes na te doen van Angelina Ballerina etc etc.

Afgelopen zondag had ik een gesprekje met haar en vroeg haar of ze het ook leuk zou vinden om op een sport te doen.
    Ze was hier reuze enthousiast over en riep meteen: Jaaa op ballet!

Ik heb wat rondgesnuffeld en hier op de plaatselijke balletschool kon ze terecht. Nu heeft ze vanmiddag een proefles gehad, maar de ouders mochten er niet bij blijven.

Ik moet nu dus puur afgaan op haar verhaal. Ze is wel heel enthousiast en vroeg wanneer ze weer mocht.

Vorig jaar heeft ze ook een proefles gymnastiek gedaan, en vond ze het ook heel leuk, maar was ze er duidelijk nog motorisch niet aan toe.

Maar nu wil ze het wel heel graag...maar slaan bij mij de twijfels toe...is ze er niet te jong voor? Of begint het loslaten nu al....dus behalve op school, waar je niet bij bent, nu ook een sport waar je niet bij bent...

Oh moeilijk hoor!

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mijn dochter zit al sinds ze 3,5 is op dansles. Het is kleuterdans maar richt zich wel op straks de keus tussen ballet en streetdance. Overigens mag je hier de eerste twee lessen er altijd bij blijven en 1x per 2 maanden hebben we kijk kwartier.
    Mijn dochter is er erg enthousiast over en heeft er veel plezier in. Na de zomer wordt ze vijf en moet ze kiezen voor ballet of streetdance (of beide maar dan wordt het 2 uur per week)
    Ik herken je gevoel wel hoor. Vond het in begin ook heel vreemd dat zij daar was en ik daar dan niet bij was

3. kvinna

kvinna Niet meer actief

Doen! Hier is een dansschool waar je er vanaf twee jaar niet bij bent, dat is mij echt te vroeg. Maar vanaf vier gaan ze ook zelfstandig naar school. Ik ging ook al vrij vroeg naar balletles en ik vond het heerlijk!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier ook kleuterdans maar wel gegeven door een klassiek geschoolde juf onder begeleiding van Tom die speelt op de vleugel :)
    Dochterlief vindt het heerlijk!

En mama mag wachten op de gang dus :)
    Laatst een kijkles.. Maar normaal is de bedoeling dat je buiten blijft wachten. Niet heel raar.. Stel je voor dat alle ouders elke les kwamen kijken? Dat wordt er nog maar weinig gedanst :)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier is de peutergym ook zonder ouders, een groepje kinderen van 3 tot 4 jaar... even wennen, maar zoals alles: Dat gaat snel genoeg ;) . Gewoon doen!

6. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Doen! Ik zat ook al als 4jarige op ballet vroeger. Kan mij er nog genoeg van herinneren, vond het erg leuk! Gaat meestal heel ongedwongen met die kleintjes. Mijn ouders mochten er ook niet bij zijn. Vond het dan ook extra stoer als er eens een voorstelling was!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, het groooote loslaten is begonnen dus :D

Ze vond het ook echt heel leuk, dus ik denk dat we het maar gewoon doen. :D

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je moet je nog wel even bedenken of je ook met haar naar zwemles wil, wellicht wordt het dan wat veel. Met onze oudste die "fout" ook gemaakt. Dus zijn zusjes mochten/mogen pas wat kiezen als ze hun zwemdiplom's hadden.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja hier zijn we ook gestopt met de gymles, maar oke: Toen was ze ook pas net 4 en zelfs school en zwemmen was al erg zwaar toen.

Ze heeft nu bijna A -is dus een stuk sterker en misschien dat we binnenkort weer starten met gym.. maar ik twijfel nog: Er blijft anders ook weinig speeltijd bij vriendinnetjes over...

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zwemmen gaan we nog niet doen tot in ieder geval haar 5de. Dan zit ze ook net in een nieuwe klas, dan wordt het niet eerder dan 2014.
    Dat duurt nog heel lang....

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Idd nog een jaar, maar over een jaar zeg je ook niet, je moet van dansen af want je moet zwemmen toch? Hier zwemmen ze twee keer per week om daarnaast nog een extra dag te dansen vind ik persoonlijk te veel vandaar mijn reactie.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.140
    8.871
    113
    J. zit sinds haar derde op peuterdans, dat was ook meteen alleen. Straks gaat ze over naar ADV (zou nu al mogen, maar ze oefenen daar net voor een show, dus niet zo handig). Ze is motorisch niet enorm sterk, maar de lessen zijn afgestemd op peuters/kleuters en ze vindt het leuk en dat is waar het me om gaat, ze hoeft geen prima ballerina te worden oid. ;):)

Als ze het leuk vindt, dan zou ik het gewoon proberen! :)

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, dat hebben we hier dus wél gedaan... en niet van gym af, maar tijdelijk stoppen....

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn dochter begint morgen... Ze bewoog als baby al veel op muziek en danst al sinds ze kan lopen. Nu geeft de dochter van onze gastouder balletles en die heeft Eef al wat moves geleerd :)

Het balletpakje en schoentjes liggen al klaar, ik breng haar morgen weg en mag de laatste 5 minuten kijken.. Scheelt dus wel dat ik de dansjuf goed ken... Maar vind het ook spannend om haar daar morgen achter te laten :)

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Twee keer per week zwemmen en dan nog wat anders zou ik ook niet doen! Echt veel te veel! Dat trek ik zelf amper om naast alles nog eens 3x in de week te sporten ;)

Hier is het ABC-zwemmen 1x in de week en op zaterdagochtend. Dus niet nog een keer na school. We zullen het tegen die tijd wel zien. Denken we dat het te vermoeiend is, dan zetten we ballet op stop.

Zwemdiploma is wel hee belangrijk, maar voor nu sporten ook.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoe vond ze het?

Hier ook altijd aan het dansen, en nu na de balletles zowaar nog meer!
    Het grappige is dat haar zusje het ook overneemt en nu ook staat te huppelen (zo goed als ze kan met 2 jaar) met haar handjes in haar zij :D

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ze vind het geweldig! Ze Was haar zusje al aan het voordoen wat een plie en de zon is... Dus gaat ze op balletles :) haar juf zei ook dat het haar verbaasde dat ze de hele les meteen al zo goed kon meekomen en toen was ik toch even aan het glunderen van trots hoor....

Deel Deze Pagina