Ivf/icsi start juli 2022, wie nog?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Essietje, 21 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essietje

Essietje Actief lid

21 jul 2022
    124
    35
    28
    Vrouw
    Hallo,

In mei hadden we ons eerste ivf/icsi traject.
    17 follikels, waarvan 10 die in aanmerking kwamen, eentje niet rijp, 2 niet goed. Dus 7 ´goeie´ eicellen. Waarvan 5 bevrucht, 3 goede kwaliteitsembryo´s op dag 3, 2 nog in ontwikkeling..
    Terugplaatsing op dag 3. Helaas niet gelukt.
    Op dag 5 waren er geen embryo's goed genoeg om in te vriezen.. best een harde klap omdat we niet wisten dat het invriezen van die andere 2 ´goeie´ op dag 5 niet gelukt was en ik hoopte op nog 1 of 2 mogelijke terugplaatsingen als de 1e mislukt zou zijn..

Eventjes mentaal een stevige klap..

Één van de dagen starten we met ons 2e traject. Het eerste traject was ik heel positief en ´enthousiast´. Maar deze keer is het écht met gemengde gevoelens en ben ik de hoop nog altijd een beetje kwijt.. maar we zullen er wel weer volledig voor gaan. Opgeven is geen optie.. Maar het zou fijn zijn wat ervaringen te kunnen delen met ´lotgenoten´. Want ik merk dat mensen die dit niet meegemaakt hebben, dit niet écht kunnen snappen, hoe hard sommige hun best doen en hoe goed ze het vaak ook bedoelen..

Wie start er nog meer een traject? Hoe waren/zijn jullie ervaringen?

Ben heel benieuwd...

2. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    Ik heb net mijn eerste ivf traject achter de rug. Vorige week woensdag punctie gehad en afgelopen zaterdag terugplaatsing. Zit nu op het wachtbankje… uit de punctie had ik 6 eicellen waarvan 4 zijn bevrucht.. alle 4 waren ze 8 cellig… eentje teruggeplaatst en de andere zijn ingevroren. Wat ik dus apart vind is dat die van mij op 8cellig zijn ingevroren? Terwijl ik overal lees dat ze wachten tot dag 5? Alle 4 waren ze van goeie kwaliteit..

Het is nu wachten en dat is killing! Al wilde ik er niet te veel mee bezig zijn! Hiervoor 6 iui gehad waarvan de eerste twee biochemisch waren. Ivf traject is best zwaar! Tis niet niks…

Maar dat je erdoor heen zit kan ik best begrijpen!! En helemaal als dit je tweede poging wordt. Vind het vrij intensief allemaal… weet ook niet of ik nog een tweede ivf poging zou ondergaan… maar goed heb al een dochter van 9! Dus al gezegend…

Ik had vanochtend alweer bruinverlies, 5 dagen na terugplaatsing. De moed zakt alweer in mijn schoenen….

Maar begrijp je als geen ander…

3. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    ik binnenkort ook. Ik zit nu nog in de hormonen maar heb deze week mijn gesprek gehad bij Cuypers.

heb mijn bloedwaarden nieren amh en fsh geprikt en heb 1 augustus het onderzoek waar je een roesje krijgt en je baarmoeder plasma en scratching gedaan word.

Is voor mij de eerste keer in een traject dus vind het wel spannend zo allemaal :rolleyes:

4. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Wellicht een optie om de titel van de groep start ivf juli/augustus/september te doen? Dat is ook bij de andere groepen van de andere maanden.

Wel fijn ervaringen te delen vooral omdat ivf heel nieuw voor mij is. Ik vind de hormonen al best pittig en dat doe ik pas een paar maanden. Vooral het vaak down voelen dat heb ik van nature namelijk helemaal niet.

5. Bloemetje9

3 dec 2018
    20
    6
    3
    Vrouw
    A

6. Bloemetje9

3 dec 2018
    20
    6
    3
    Vrouw
    Ik zit in mijn 2e ivf traject. Vorige week een punctie gehad waarbij 3 follikels zijn geprikt. 2 eicellen uiteindelijk 1 bevrucht. Deze is vorige week woensdag bij mij terrugeplaatst. Vandaag dag 9 na tp bruinverlies, enorm bang dat dit uitloopt tot een menstruatie. Als het dit keer niet lukt zijn we van plan om naar Cuypers en Cuypers te gaan. @Mammavan1 hoe vindt jij het tot nu toe gaan daar?

Mammavan1 vindt dit leuk.
  7. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    @Bloemetje9 het kan natuurlijk ook met de innesteling te maken hebben.

Ik ben er nu een keer geweest en vind het super. Heb verder weinig ervaring tot op heden met doorverwijzing naar een ziekenhuis.

ik ben in oktober 2021 bevallen en heb toen problemen gekregen waardoor ik doorverwezen ben omdat ik wel nog een kinderwens heb.

ik had een gesprek met dr. Cuypers zelf en ik Duitsland is er gewoon veel meer mogelijk door de protocollen welke geheel anders zijn als in Nederland. Zo maken zij ook alles volledig optimaal voor ivf je baarmoeder en zorgen dat alle waardes kloppen en dan een volledig dna onderzoek bij man en vrouw.

daarbij gaat alles ook heel snel. Ik was er deze week en alle behandelingen zijn al direct ingepland waardoor je meteen kunt startten als je er zelf achter staat.

8. TariSurion

TariSurion Nieuw lid

23 jul 2022
    3
    1
    3
    Vrouw
    Hallo dames,

Wat fijn dat hier een onderwerp voor is! Wij delen ons traject bewust niet met onze omgeving om goedbedoelde, maar soms slecht geplaatste vragen of opmerkingen te vermijden. Dus het is heel fijn om zo toch even m'n verhaal te kunnen doen.

Ik zit nu in mijn 2e ICSI-traject. Gisteren heb ik de punctie gehad, daar zijn 8 eicellen uit gekomen. Vanmorgen bericht gehad dat er twee bevrucht zijn en dat maandag de terugplaatsing gepland staat. Dus fingers crossed dat ze zich goed gaan delen!

Liefs!

9. TariSurion

TariSurion Nieuw lid

23 jul 2022
    3
    1
    3
    Vrouw
    Dit kan zeker met innesteling te maken hebben. Heeft het doorgezet? Hoop voor je dat het goed gaat!

10. Bloemetje9

3 dec 2018
    20
    6
    3
    Vrouw
    Ik heb ook gelezen dat daar meer mogelijkheden zijn en minder protocollen. Fijn dat alles onderzocht worden en het ook allemaal snel gaat. Ik hoop dat het traject voor je gaat slagen ❤️

11. Bloemetje9

3 dec 2018
    20
    6
    3
    Vrouw
    Ik ben in 2019 zwanger geworden van een verse tp maar daar had ik geen bloedingen/bruinverlies vooraf. Elke zwangerschap is natuurlijk anders maar het beangstigd me wel :(

Het heeft gelukkig niet doorgezet gister een streepje bruinverlies en vandaag wat vlekken veel minder dan gister. Ik hoop dat het zo blijft en het inderdaad om de innesteling gaat. Ik mag officieel pas volgende week donderdag testen.

Ik duim voor je dat de embryos goed delen en groeien!!

12. TariSurion

TariSurion Nieuw lid

23 jul 2022
    3
    1
    3
    Vrouw
    Ja, ik snap dat het je beangstigt! Ik ben ik 2019 ook zwanger geworden van een verse tp en had toen wel wat (rood) bloedverlies. Hopelijk geeft dat je wat rust. Maar het is altijd afwachten. Altijd maar dat nare afwachten...

Bloemetje9 vindt dit leuk.
  13. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Ik heb niet eerder een traject gehad maar bij de zwangerschap van mijn dochter heb ik ook een korte bloeding gehad van een halve dag donker bruin bloed.

14. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Kan wel bij iedere zwangerschap verschillen want bij de miskraam en mijn zoontje weer niets.

15. Bloemetje9

3 dec 2018
    20
    6
    3
    Vrouw
    Het bruinverlies zet zich wel lang door bij mij:( het is vrijdag begonnen. Ik heb nu 3 dagenlang strepen bruinverlies. Het is niet veel maar wel elke keer een streepje. Hoelang duurde het bij jou?

16. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Spannend @Bloemetje9

wanneer mag je officieel teksten?

hier vandaag echo gehad en eierstokken hebben goed gereageerd op hormonen. Bms was 10,7 mm en een eitje van 22 mm rechts en twee van 16 mm links.

Maar aangezien ik vrijwel geen kans heb omdat ik maandag eerst die ingreep nodig heb voor natuurlijke innesteling heb ik de spuit oviterelle welke ik in de koelkast heb gezet. Bij mij is er vrijwel geen kans nu natuurlijk zwange te worden dus denk dat het al een wonder is bij eentje :rolleyes:

17. Bloemetje9

3 dec 2018
    20
    6
    3
    Vrouw
    Ik mag donderdag testen. Maar helaas het heeft doorgezet tot een menstruatie :(
    Ik ga me nu ook aanmelden bij Cuypers en Cuypers. Ik vind het wel heel moeilijk gezien de afstand en weer een nieuw traject, maar opgeven is geen optie.

Ik duim voor jou dat je traject ook verder goed doorloopt. Mag ik vragen waarom het niet meer natuurlijk lukt bij jou? Ik zelf heb een lage amh waarde

18. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Ow meen je dat is super vervelend @Bloemetje9 altijd een teleurstelling.

Ik heb twee kindjes waarbij het eigenlijk direct raak was.

Na mijn laatste bevalling oktober afgelopen jaar met schommelde cyclussen gekregen en bloed verlies tussendoor.

in april zijn wij weer gestart voor kinderen maar had gewoon een raar gevoel dat het niet klopte.

Ook echt veel last van hormonen veel haargroei opvliegers en enorme acne echt heel erg.

toen bij een kliniek hier geweest en alles was prima qua cyclus eisprong op dag 14 progesteron was goed en lf was 12 dagen dat was ervoor eigenlijk ook.

toch twee cyclussen verder verder gekeken en bleek er een onrustig plekje heel klein te zitten achter in mijn baarmoeder maar dat verstoord waarschijnlijk een innesteling.

Doorverwezen naar het ziekenhuis vorige maand en zo bij Cuypers terecht gekomen. Had mij bij Bernhoven en Cuypers door laten verwijzen maar Bernhoven zat vol.

En die zeggen je kunt 10 eitjes maken met hormonen maar als ze niet in kunnen nestelen heb je er niks aan.

dus nu word ik maandag geholpen.

En omdat ik wellicht nog 3 kinderen wil adviseerde dr Cuypers ivf dus daar is nu alles voor ingepland.

Ik heb afgelopen week ook amh fsh en iets van de nieren geprikt ben heel benieuwd.

maandag dan die ingreep en meteen ook scratching en plasma cellen.

19. Mammavan1

Mammavan1 Fanatiek lid

28 okt 2020
    2.371
    1.604
    113
    Vrouw
    Gisteren mijn waardes gekregen en mijn AMH is helaas 1.1 wat echt te laag is voor mijn leeftijd :(

20. DanaMB

DanaMB Nieuw lid

9 aug 2022
    2
    2
    3
    Vrouw
    Hi everyone, I hope I'm not interrupting the flow of this discussion and apologies for not writing in Dutch! I've just joined this community to try and better understand the ins and outs of the Dutch fertility system. After 6 months I am finally off the waitlist at VUMC and have my first appointment on August 22. I was wondering if anyone here has has fertility treatments done there and what their experience was like? Any insights appreciated! Thank you.

Deel Deze Pagina