Boot richting noorwegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koraal82, 7 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik ben een reis via het reisbureau aan het plannen naar noorwegen. Ik heb ook zelf 2 accommodaties geboekt want die waren op bookings een stuk goedkoper.
    Nu wil ik een overtocht boeken van Hirtshals naar Stavanger en van oslo naar Kiel. Als ik zelf gewoon op de site kijk van die boten dan lijkt het 1300 euro goedkoper om het zelf te boeken dan via reisbureau (8 pers). Maar omdat het zo een groot verschil is vroeg ik mij af of je nog op iets speciaals moet letten. Ik heb nu gewoon aangegeven welke auto we hebben en de hut geselecteerd die ze voorstelde. Ik zag wel dat ze flex en economy tickets hebben maar de boot gaat maar 1x per dag en ivm reserveringen kunnen we niet op andere dagen gaan dus een flex ticket lijkt niet nodig.
    Mis ik nog iets wat belangrijk is of heeft het reisbureau gewoon forse opslagen?

2. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.800
    1.619
    113
    Misschien zit het eten er al bij in? Of een luxere hut? Er zal sowieso flink opslag op zitten. Ze moeten natuurlijk ergens op verdienen. Mijn ervaring met het boeken van de boot is dat het heel makkelijk en transparant is. Kun je eigenlijk niet fout doen.

Koraal82 vindt dit leuk.
  3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Voor onze wintersport afgelopen december heb ik ook naar overtochten gekeken, en het klopt dat rechtstreeks boeken bij de rederij het goedkoopste is.
    Je krijgt standaard altijd een binnenhut toegewezen. Wil je luxer, dan betaal je behoorlijk veel extra.

In ons geval was vliegen en terplekke een auto huren nog goedkoper;)

Koraal82 vindt dit leuk.
  4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Oh haha dat dat nog goedkoper is! Ik moet zeggen dat ik de prijzen ook wel fors vindt. Maar goed we willen er heen dus dan moet je er wat voor over hebben. Maar ja voor 1300 euro verschil boek ik het wel gewoon zelf.

Butchke vindt dit leuk.
  5. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Je zou even kunnen kijken of je via het reisbureau misschien al wel eten erbij hebt of een luxere hut. Mijn ervaring is dat je bij een reisbureau vaak ook de goedkoopste hut (met 2p bv binnenhut met stapelbed) hebt en ook nog geen eten en dat zelf boeken inderdaad voordeliger is. Wij waren afgelopen zomer ook goedkoper uit dan reisbureau, en dan hadden we een buitenhut en bijna al het eten erbij gedaan.

Tip: Neem ivm met prijzen op de boot eventueel een waterkoker met thee/koffiezakjes mee de boot op.

Koraal82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina