Ik heb me onlangs ingeschreven voor bootcamp en vanavond gaat het gebeuren, de eerste les! M'n conditie moet echt beter worden, de zwangerschapskilo's eraf en de kilo's die voor de zwangerschap al te veel waren, het moet nu eindelijk gaan gebeuren. Nou heb ik afgelopen maandag nagym gehad van de zwangerschapsfitness en ik heb nu al best wel spierpijn . Dus dat zal na vanavond nog wel meer worden. Maarreh, heeft er iemand ervaring met bootcamp? Is het echt zo zwaar zoals ik denk en iedereen mij zegt? Ik ben wel even benieuwd wat ik kan verwachten.
Zelf geen ervaring wil het wel graag gaan doen. Mijn zusje is wel een paar keer geweest, naar verschillende locaties, wel in gevorderde groepen (loopt met gemak 15 km hard) en zij vond het wel behoorlijk zwaar. Wel het gevoel dat je wat gedaan heb. Maar doe je wel rustig aan als ik je banner zie is je kind nu anderhalve maand. Ben zelf ook heel snel weer begonnen maar wel met mensen om me heen die me remden. als je iets geks voelt stop dan.
De bootcamp die ik heb gevolgd was loodzwaar. En dan heb ik een goede conditie, sport veel en doe ook veel aan aflijning. Gaandeweg heb ik er veel zien afvallen. Maar ik heb ook gehoord dat het per sportschool wel verschilt in zwaarte.
Op mijn sportschool werd mijn ene sportuur opeens bootcamp. Niets voor mij. Niet vanwege dat het te zwaars is, maar vond het geen leuke sportles. Tja het is persoonlijk. Ben op een ander uur gaan sporten Geef het een paar keer de kans en kijk voor jezelf of t leuk is!
Nou als ik dat zo hoor, weet ik niet of ik een hele les wel vol ga houden. Mijn conditie is sinds de zwangerschap namelijk echt bagger. Ik heb er wel heel veel zin, dus misschien houdt dat me op de been Het is iets wat ik altijd al heb willen doen. Nu is het eindelijk bij mij in de buurt, dus ik me direct ingeschreven. Je moest op het inschrijfformulier wel aangeven hoe je conditie is en sportervaring e.d. En ik heb ook vermeld dat ik eind juli ben bevallen, maar ik zal zelf goed naar m'n lichaam luisteren. Als het niet lukt, dan stop ik.
Hoi , wa een geweldig plan!! Ik ben dus echt bootcamp verslaafd!! Ga sinds drie maanden bootcampen, 3 keer in de week. Het ligt er idd heel erg aan bij wie je het doet. Wij hebben beginnersgroepen en er word echt wel rekening met je gehouden. Het is bij ons het motto dat als je een oefening niet volhoudt dit niet erg is zolang je maar alles eruit haalt. Vb je kan geen 45 sec opdrukken, dan blijf je in de voorligsteun staan, ook pittig! Het ligt er echt aan, ook welke instructeur! Bij ons zijn er oa een paar jongemannen die van de mariniers afkomen en nu sportopleidingen volgen, ideaal want je wordt op een leuke manier gemotiveerd, en ze kunnen je ook echt goed helpen met houding, etc. Wij hebben trouwens ook eetbegeleiding, hoe je hè beste kan eten om bv aan te komen of aftevallen met sporten. Maar ik denk dat het wel heel afhankelijk is van wie de les geeft en hoe hè eraan toe gaat. Bij ons wordt je bv niet gedrild! Maar ben wel nieuwsgierig waar je het gaat doen en hoe je het vindt!! Hou je ons op de hoogte!! Veel succes!!
Bootcamp was super leuk! Het was loodzwaar, maar echt super om te doen. Ik heb het uur vol weten te houden in m'n eigen tempo (als laatste in de groep dus ). De groep was trouwens goed gemengd met beginners en gevorderden. Het fijne was dus dat je het gewoon in je eigen tempo kon doen en waar ik twee volle rondes heb gemaakt, hebben andere uit de groep wel het dubbele gedaan. Het hardlopen vond ik eigenlijk het zwaarste. De oefeningen waren wel heel zwaar, maar die kon ik wel redelijk volhouden. Het was ook niet zo erg als het niet lukte, als je er maar alles uit haalde. En bijv. bij opdrukken, mocht je dan op je knieën. Hier werd ook niet gedrild, maar je werd wel aangemoedigd en dat werkte bij mij wel om nog net effe extra te geven. Morgenochtend mag ik weer; ik heb er zin in!
Hè is leuk hè!!!!! Ik vind hè erg verslavend werken, komt ook omdat je snel merkt dat bepaalde oefeningen snel beter gaan en da je dus vooruitgang boekt!! Veel plezier, ik ga morgenvroeg weer, ga het liefs iedere dag , maar dat is en niet te regelen in een gezin maar ook niet gezond! Veel plezier!!