Vanwege mijn bloeddruk ben ik al sinds gisteren in het ziekenhuis. Omdat ik een SUA heb stond sowieso volgende week vrijdag een groeiecho gepland, ze wilden hem echter in combinatie met de bloeddruk graag vandaag al doen. Nu bleek bij de meting van de buik dat deze iets kleiner zou zijn dan bij de 20 weken echo was. Kan dit? Of is er ergens verkeerd gemeten? Vanwege deze reden wilde ze sowieso mijn 2e groeiecho over twee weken al doen, dus helemaal gerust zijn ze er blijkbaar niet op... Aangezien ik nog een nachtje moet blijven spookt dit toch wat door mijn hoofd.
Het lijkt mij dat de meting gewoon anders is gegaan. Het kindje draait natuurlijk, waardoor het misschien nu ander lag. Daardoor kan de meting anders zijn. Hier is het buikje ook kleiner. Moet nu de komende 2 weken terug komen om het in de gaten te houden. Als ik weinig voel moet ik ook bellen. Bij mijn andere dochter was het ook zo en die is kerngezond ter wereld gekomen.
Onze beeb ligt bij elke echo op dezelfde manier dus echt veel draaien doet hij niet. Wel is ondertussen duidelijk wat ze toen bedoelde. De buik is op de groeicurve gedaald, dus wel gegroeid maar gedaald op de curve. Op de echo van afgelopen week leek het weer te stabiliseren.
Ik heb dit vandaag ook te horen gekregen bij de groei echo.. moet 19 maart terug voor een extra controle en echo.. weet niet wat ik er van moet maken, maar snap wel dat je je zorgen maakt. Dat doe ik ook hoor! Hopen dat t nix bijzonders is en dat de ukkies het gewoon goed doen ♡