Ik kom er niet meer uit. We staan op het punt om voor volgend jaar tickets naar Florida te boeken. Onze kids zijn dan net 3 en bijna 5 jaar. Het gaat om een rechtstreekse vlucht van ongeveer 10 uren. Ik zie zo tegen zo'n lange vlucht op dat ik niet weet of mijn kids dat trekken. Zou het vreselijk vinden als ze gingen huilen/gillen en dat andere mensen er last van hebben. Is het beter om nog 1 a 2 jaar te wachten of zal het allemaal wel loslopen?
Hoi Minny Ik had net op je andere berichtje gereageerd Vliegen met kids van 3 en 5 is volgens mij heel goed te doen en ik kan me echt niet voorstellen dat ze op die leeftijd gaan gillen/huilen ofzo. Ik zou me daar echt niet druk om maken. Ook niet om wat andere mensen denken als er eentje even huilt. Mijn zoontje van 3 vond het allemaal spannend en interessant en hij genoot ook van de aandacht die hij kreeg van andere kindjes op de vlucht of van de hostessen enz. Een paar kleine kadootjes meenemen, lekkere snacks. Ze kunnen tekenfilms zien op de vluchten en spelletjes spelen. Dat valt allemaal echt reuze mee
Wij vliegen best vaak van azie naar nederland en dat is meer dan 10 uur en ik vindt het prima te doen , onze kids zijn jonger dan die van jou dus met de leeftijd van jou kids moet het zeker lukken.. Veel kleine kadotjes in pakken , snacks , kleurtjes, kleurboek, stickers, klei en z'n magneetbord die gaan bij ons altijd in de tas en mee.. Ook hebben wij voor onze kids een ipad en natuurlijk in het vliegtuig hebben ze ook een tv... Ik zou zeggen gewoon doen...
Ja hoor gaat prima. Wij zijn vorig jaar naar Florida gevlogen (ook rechtstreeks) met 2 kids van 1 en 2 en ging heel goed.
Ik vind het zelf al een vreselijk lange zit en zou het met jonge kinderen zeker niet doen. Ze hebben er niks aan. (Ook de bestemming niet, het maakt hun echt niet uit of ze in Florida of Drenthe zitten, bij wijze van.) Bovendien gun ik andere mensen ook graag een rustige vlucht. Nee, voor ons komen de verre reizen wel weer als de kinderen groter zijn en het ook kunnen waarderen. Tot die tijd is er meer dan genoeg moois te zien in Europa!
Ik zou liever nog even wachten. Sowieso omdat de kinderen dan ouder zijn, de vlucht makkelijker zullen doorkomen en omdat ze de reis dan veel bewuster meemaken. Het is toch al zo'n smak geld, dan hebben ze er veel meer aan als ze ietsje ouder zijn. Er is ook heel veel prachtigs op een paar uurtjes vliegen hier vandaan.
Zoals in je andere topic zei ik al dat ik t reuze vond meevallen de reis naar Florida. Wat voor ons (op de heen reis) zwaar was, was een lange overstap en rij bij de immigrations, we vlogen over new york. De terugreis hadden we ook een overstap maar ging alles vlot dus was t niet erg. Als t kan probeer dan een rechtstreekse vlucht te boeken of een vlucht waarbij je in Europa moet overstappen dan heb je nog energie. Arke Fly vliegt rechtstreek. Ik denk er zelf over om volgend jaar met Aer Lingus te gaan vliegen, heel appart maar dan heb je de Amerikaanse immigrations alvast bij je overstap in Ierland en dat schijnt heel vlug en soepel te gaan. Maar het vliegen zelf ging prima. Aan boord van de meeste vliegtuigen naar Amerika is er een persoonlijk entertainment systeem in je stoel. Je kunt allerlei spelletjes doen (oudere kinderen) maar ook films en filmpjes kijken. Er is een ruime keus en ook veel leuke dingen voor jonge kinderen. Mijn dochter had geloof ik wel drie keer woezel en pip gekeken. Er was ook nijntje en allerlei Disneyfilms. We hadden diverse kleine cadeautjes ingepakt en elk uur mocht ze iets uitpakken. Dit waren dan dingetjes waar ze in t vliegtuig wat aan had. Kleurboek en stiften, dora stickerboek, puzzel, een sprookjesboek enz. Ze heeft ook nog lang in t vliegtuig geslapen. We hadden ook snoepjes mee en er kwam regelmatig iemand met drinken langs. Als je t leuk vind kan ik je wel de link naar mijn blog van de vakantie naar Florida pben, misschien heb je er wat aan bij het maken van je keuze of tips voor de vakantie?
Ja graag. Dan kunnen we eens kijken wat er allemaal te doen is. Maar jij bent dus al 4 keer geweest, alle keren met kids? Nooit vervelend kinderen meegemaakt in het vliegtuig?
Mijn nicht is met haar man en 4 kinderen (8, 6, 5 en 4 jaar) naar Bonaire geweest, is zo'n 10 uur vliegen en dat ging best goed, de kinderen hadden wel best wel last van een jetlag bij thuiskomst, vooral ook omdat ze meteen de dag na aankomst in Nederland weer naar school moesten (kon helaas niet anders), dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Ze vonden het allemaal echt geweldig op vakantie, ook de jongste van 4, dus ik vind je kinderen ook niet te jong.
Hmm nu ineens alleen maar positieve verhalen. Terwijl ze in mijn omgeving juist heel negatief zijn er het totaal niet snappen dat we dit met kleine kids willen doen.
Wij zijn met air berlin op fort Myers gevlogen. Zijn 3 weken in een villa in Orlando geweest. We vonden de kinderen te klein om een rondreis te maken. En in en om orlando is genoeg te doen.
Denken jullie dat het veel makkelijker is als onze jongste 4 is ipv 3 met zo'n verre reis? Ik ben bang dat hij als hij nog maar net 3 jaar is, het zo bewerkelijk is. We zijn nu namelijk op vakantie en een middagje stadten is al bijna niet te doen. Hij wil steeds zelf lopen en rent dan weg. Als we voor zo'n verre reis gaan vind ik het zonde als we steeds zo politie moeten spelen...