Bootvluchtelingen en reacties....

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Clivia, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Merah was het maar zo... er zijn er meer dan genoeg die het echt menen. ...

2. LoveAim

LoveAim Niet meer actief

Principieel ben ik het met je eens, maar ik hoop wel dat deze foto voor bewustwording zorgt.
    Het zijn mensen die verdronken zijn. Mannen, vrouwen en kinderen.
    Wij kunnen ons totaal geen beeld maken van hoe het moet zijn om zo op de vlucht te moeten gaan, om je kind(-eren) mee te nemen en de dood te riskeren. Alles beter dan blijven. Die foto vertelt het verhaal in al zijn gruwelijkheid. Ik hoop dat daardoor menig leeghoofd zijn/haar ogen geopend krijgt.

3. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Omdat? ??
    Het is een stukje bewustwording door het mensen tonen..

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Waarom niet, dáár is de pers ook voor. Niet alleen maar bij oma Jansen die 100 kaarsjes mag uitblazen.
    Bovendien, het is wat het is. Dít is wat er gebeurd in de wereld.
    En het maakt ook een boel duidelijk. Dat er in dit land randdebiele tokkies leven,
    die blij zijn met de dood van een onschuldig kindje.
    :)
    Een zorgelijke ontwikkeling.

5. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Ik word ook misselijk van die reacties.. Maar die foto van dat meisje... echt dat raakt me zo erg! Ik kan me niet indenken dat er mensen zijn die dan nog van die gekke dingen durven te denken! Het enige wat ik zie is een meisje wat ik het liefste direct uit dat water trek! :( word er diep ongelukkig van :(

6. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik vind het walgelijk.

Bewustwording oké maar daar heb ik geen plaatje bij nodig.

Ik heb die foto vliegensvlug voorbij zien komen en ik krijg dat plaatje niet meer uit mn hoofd.
    ( oh en voor de duidelijkheid om die reden kijk ik dus ook geen nieuws )

Ik kan dit soort dingen zeker als er plaatjes bij komen heel moeilijk los laten en heb er daarom bewust voor gekozen geen nieuws meer te kijken.

Komt het voorbij op mn tijdlijn op FB;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
  8. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja vind het een beetje "makkelijk "
    Ik denk dat de mensen die in deze situatie zaten/zitten er meer last van hadden ernaar te moeten kijken maar zij hadden geen keuze...

Begrijp me goed, ik jank ook als ik dit soort foto's zie en lig er letterlijk wakker van.. maar dat is maar goed ook!

9. Kolovski

Hoezo makkelijk.

Ik heb geen foto nodig om het verschrikkelijk te vinden.

En ja ik ben zonder foto net zo hard van mening dat dit een probleem is wat opgelost moet worden.
    En vind het net zo erg voor de mensen die er wel naar moeten kijken.

Maar ben niet van mening dat ik dat dan ook maar moet.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het is net zo schokkend hoe sommige mensen totaal onnadenkend voorbij gaan aan gruwelen op de wereld die verder weg liggen.
    Dat een echte foto van een dood drijvend kind nodig moet zijn om te beseffen/geloven/bedenken dat er dus echte mensen en kinderen in die hel leven en op die boten zitten.
    En dat het dan 'schokkend' is en op netvlies blijft hangen?
    Tekstueel stuk over nog 200 meer kinderen op die boot, over duizenden kinderen die op dit bewuste moment vermoord/gebombardeerd/mishandeld worden, wordt vaak als redelijk abstract nieuws aangenomen. En dan door sommige debielen aangevuld met: tja, er waren vorig jaar in Nederland ook kinderen die geen sinterklaaskado of uitjes kregen.

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit is geen stukje bewustwording! Dan had de schrijver geschreven over de situatie an sich en niet over de (schandalige) reacties op de situatie! Ik had vanmorgen 4 van zulke emo-stukken op mijn Facebook pagina (gedeeld).
    Dit zijn mi verhalen om even lekker te gillen hoe schandalig het is, om vervolgens weer over te kunnen naar de orde van de dag.

Tuurlijk zijn er mensen die denken zoals ze doen, maar ipv de echte slachtoffers krijgen zij nu alle aandacht. Dat vind ik echt triest.

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Je krijgt in Nederland amper bewustwording als je alleen journalistieke verhalen over de situatie en slachtoffers vertelt. Meerendeel van de bevolking kan zich geen enkele voorstelling maken over de wereld buiten westerse grenzen, laat staan dat ze enige medeleven daarvoor kunnen voelen. We beroepen ons teveel op onze vrijheid van mening/ideeën en denkwijzen. Zonder ons af te vragen waar die op gebaseerd zijn, of of hoezeer ze kwetsend zijn.

Bij deze groepen werkt alleen simpele shocktherapie, met de neus op de feit drukken. Het programma ' rot op naar eigen land' was een goed voorbeeld ervan.

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik weet wat: als we nu per reactie die we hier geplaatst hebben 10 euro over maken aan het rode kruis...

14. Kolovski

Maar grof gezegd zo'n foto helpt daar niet bij.

Als je al denkt dat het uikeringstrekkers zijn die hier heen komen dan denken ze nu alleen maar goh een dode.

Die mensen kun je niet met hun neus op feiten drukken.. Die hebben hun mening en die blijven daarbij ongeacht foto's helaas:(

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb je misschien ook weer gelijk in Amdaa. Maar wat lost het op? Wat hebben wij, forum-leden, in de afgelopen dagen dat deze discussie speelt, gedaan voor de slachtoffers? Ik nog niets.
    Met praten alleen is niemand geholpen.
    Van die rare gasten zeggen we: lekker mKkelijk praten, zo achter je computertje. Maar wij doen toch precies hetzelfde?!

16. Kolovski

Ik maak elke maand geld over aan het rode kruis. Wel eens waar niet veel maar meer kan ik niet missen op t moment:)

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Een heel goed idee! Dat is een van de weinige hulporganisaties die wat kan helpen in oorlogsgebieden.

Maar zij kunnen niks structureels doen. Ze steunen vluchtelingenkampen, delen dekens, medicijnen en dat soort dingen uit. Helaas houdt het voor hen daarmee op.
    En natuurlijk is dat beter dan niks, maar geen enkele hulporganisatie kan deze mensen uit hun hel helpen.
    Dat kunnen alleen en enkel de wereldmachten en wapenleveranciers.

18. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    dan zak ik wel raar zijn maar bij mij hebben alle nieuwsberichten en reacties wel wat losgemaakt.
    Ik was al druk aan het consuminderen en bewuster eten (dus ook meer van het seizoen en van plaatselijke bedrijven )
    Maar (volgens mij in dit topic) werd er geschreven over vlees eten.. Elke dag en wat dat kost van de natuur. Ik ben hier toen meer over gaan lezen en wij hebben dus besloten om ons vleesgebruik behoorlijk in te gaan perken. En nou geloof ik heus niet dat ik de wereld kan verbeteren, maar wel dat als meer mensen dat doen het ergens effect zal hebben.
    En daarbij ben ik zeker wel opzoek naar meer dingen die ik/wij als gezin kunnen doen om iets bij te dragen. En sorry maar geld is in mijn ogen niet de oplossing. ...

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat had ik hier geschreven idd. Fijn dat jullie er zo bewust mee omgaan! :)

20. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Waarom moeten het altijd grootste gebaren zijn? Dat is voor veel mensen helemaal niet haalbaar.Ik steun vluchtelingenwerk, cordaid memisa, kwf en de dierenbescherming. Dus dat is best een bedrag per maand, meer kan ik ook niet missen. Bovendien heb ik me, voor ik kinderen kreeg, altijd ingezet als vrijwilliger. Maar het hoeft niets van hierboven te zijn. Je kunt al beginnen met bewuster leven en er zijn voor je medemens en dier. Je kinderen zo opvoeden dat ze liefde en respect voelen voor deze aarde. Je zooi weg gooien ipv op straat laten slingeren, niet urenlang onder de douche staan, niet onnodig energie verbruiken. Hoe meer mensen dat doen, hoe meer het zal helpen.

Deel Deze Pagina