Meiden, ik heb een vraagje... Mijn schoonmoeder wil graag iets voor ons kopen. Nu heeft ze aan ons gevraagd wat we graag zouden willen. Ik zat zelf te denken aan een wipstoeltje, een schommelstoeltje of een speelkleed. Maar ik heb geen idee wat je het meest gebruikt, waar je op moet letten en of alle kindjes het wel leuk vinden. Dus, ik zou graag jullie ervaringen horen! Alvast super bedankt!
in het begin zeker een schommelstoeltje! echt ideaal! veel gebruikt, werden er rustig van met een huiluurtje.
deze stoel vond ik super http://www.babyentiener.nl/var/images/sweetpeace%20graco%20schommelstoel.JPG maar wel prijzig , dus heb hem via marktplaats gekocht. ik vond hem geweldig!!( kindje ook trouwens haha)
Een wipstoeltje is echt altijd handig kan je als ze iets ouder zijn en nog niet kunnen zitten eten in geven ik denk dat dat bij het schommelstoeltje niet zo makkelijk is. Speelkleed is ook echt superleuk wij hebben er 1 van fisherprice rainforest met muziekjes en lichtje hij vind het geweldig
wij hadden geen wipstoeltje maar dat bleek uberhandig te zijn en ik heb hem toen we hem eenmaal gekocht hadden echt heel lang en vaak gebruikt. Als ik even moest douchen, hup in het stoeltje enzovoorts..
Zou bijvoorbeeld een Nuna leaf dan niet iets zijn? Een schommelstoeltje die je vast kan zetten en waar kindjes tot 15 kg in kunnen. Bij de meeste stoeltjes staat een max gewicht van 9 kg...
Ik vond de wipper echt ideaal!! Ik dacht eerst dat ik een wipper niet zo handig zou vinden of niet veel zou gebruiken dus heb hem toen niet nieuw gekocht. Een lelijke oude van mijn schoonzus geleend. Haha en die hebben we toch veel gebruikt!!!! Echt super! Ook als ze beginnen met vast voedsel is het ideaal als ze nog niet kunnen zitten. En wij hadden ons zoontje ook altijd bij ons op tafel in de wipper staan als we zelf gingen eten/ontbijten.
Bij Julie hebben we zowel het wipstoeltje als een speelkleed heel veel gebruikt. Met een schommelstoeltje geen ervaring; Julie was wel een heel onrustig babietje, op het KDV werd ze altijd wel rustig in zo'n schommelstoeltje, maar zelf hebben we er nooit een gekocht. We overwogen het wel voor Elin, maar dat is juist een superrustig kindje dus tot nu toe geen schommeltje nodig. Wipstoeltje hebben we van Babybjorn, de Air. Superfijn ding, ook Elin (nog geen 2 weken oud) zit er al heerlijk in op de platste stand. Julie parkeerden we altijd gezellig in haar wipper bij de eettafel, bij de bank enz. Ideaal, en zo zien ze nog eens wat anders dan altijd het plafond. De Air kun je gebruiken tot 13 kilo trouwens. Niet dat we dat doen, Julie is nu bijna 2 jaar en weegt net 10 kilo, ik zie haar niet meer in de wipper zitten Speelkleed hebben we van Fisher Price (Laugh & Learn volgens mij, met dat hondje met muziekjes en licht). Dat is juist weer heel goed om de motoriek te ontwikkelen.
De Nuna Leaf zou wel een goede zijn dan ja. Je hebt dan een soort schommel en wipstoel ineen. Vond een babysitter toch ook echt wel een must. Speelkleed met van die bogen eraan daar heeft mijn zoontje ook heel veel mee gespeeld. En zo'n speelkleed is goed voor de motorische ontwikkeling. Ze leren grijpen en verschillen voelen. Schommelstoel met muziek enzo heb ik nooit gehad. Het voegt niks toe, het is echt voor de leuk. Tenzij je echt een huilbaby hebt en dat de enige manier is dat ze rustig worden vind ik het weer een ander verhaal. Ik ben meer voor op een kleed liggen en lekker zelf vrij bewegen, ipv dat er voor ze bewogen wordt.
Ik heb zelf geen schommelstoeltje gehad (en niet gemist; kdv had er wel een en dat vonden ze wel leuk), wel een wipstoeltje én een speelkleed. Ik vind beide onmisbaar, al kun je als speelkleed ook gewoon een fleece deken gebruiken, of een strandlaken. Wipstoeltje was van babybjorn, echt een mooi stoeltje.
ik zou voor het wipstoeltje gaan, word hier meerdere keren per dag gebruikt, voor dr groente en fruit hapjes, als we aan tafel gaan eten word ze drbij gezet, als je je ff wil douchen, en natuurlijk gewoon erinzitten spelen. schommelstoel is leuk, maar te duur voor de korte periode dat je hem gebruikt, vind ik
Dennis zit nu in een fase dat hij echt alles grijpt en pakt wat boven en naast 'm hangt, dus wij zijn dolblij met het speelkleed met zo'n speelboog met figuurtjes eraan. Ook het wipstoeltje is ideaal, hebben we een maand of 3 geleden gekocht toen werd het gemakkelijk om 'm toch even ergens neer te kunnen zetten. Wij hebben er 1 van Fischer Price met een snooze-stand en een speelboog erboven waar figuurtjes aanhangen met muziekjes erin etc. Meneertje gaat helemaal los tegenwoordig als ie daar in zit. Ik zou in het begin eerder voor een wipstoeltje kiezen maar volgens mij zijn ze alletwee min of meer onmisbaar!
Bedankt voor jullie reacties! We hebben vanmiddag eens even wat bekeken en kwamen tot de conclusie dat voor het bedrag dat m'n sm in gedachten heeft we beide kunnen aanschaffen Dus de keus is makkelijk, die hoeven we niet te maken! Wel moeten we nu natuurlijk een keuze gaan maken WELK wipstoeltje en WELK speelkleed we dan willen hebben. Ik zit te denken aan de Titanium Baby Swing en het speelkleed van Tiny Love (de roze). Toevallig iemand die deze producten kent?
de titanium hebben wij, bevalt prima. het speelboogje hadden ze niet in de winkel, was ook niet meer verkrijgbaar hadden ze het toen over. zonder vermaakt ze zich er ook prima in met een knuffel o.id hij wiebelt trouwens ook makkelijker en gaat langer door als een gewoon wipstoeltje, dat vind ik wel een pluspunt, vooral omdat ze in het begin best veel huilde.
Wij hebben alledrie en gebruiken het speelkleed het minste. Hij is gewoon te klein en Jesse draait zich telkens klem tegen de bogen aan. Wij hebben een schommelstoel (graco) gekocht toen Jesse een week of zes was. Hij werd hier wat rustiger van (huilde best veel) en na de voeding konden we indien dit nodig was hem hier even inzetten als we onze handen vrij moesten hebben (Jesse heeft Reflux en mag niet meteen plat na de voeding). We hebben hem afgelopen week pas opgeruimd, hij werd er nu echt te groot voor. De titanium swing hebben we ook gehad, maar vind het geen aanrader. Hij is veel te ruim voor een baby'tje, ze hangen er echt in. Tuigje is veel te ruim. Hebben hem vorige week omgeruild voor een babybjorn en deze bevalt echt super. Hij kan deze zelf heel makkelijk in beweging krijgen, zit er veel beter in en deze kan tot 13 kilo gebruikt worden (de titanium babyswing maar tot 6 maanden (en dan zitten ze er pas net een beetje fatsoenlijk in).
Wipstoel vind ik echt een overbodig ding.. Eten geven enz kun je ook de maxi cosi voor gebruiken... Speelkleed met boog hebben we veel gebruikt, eerst in de box en daarna op de grond..
Is er geen verkleiner te krijgen dan voor de titanium swing? Heb wel gezien dat er van een ander merk een te koop is, je zou toch zeggen dat die dan ook moet passen, ze hebben immers allemaal gordeltjes...
Op het KDV hebben ze zo'n Titanium Swing, vond mijn dochter heerlijk! Thuis hebben we alleen een wipstoeltje van BabyBjorn, handig, maar gebruiken we niet vaak meer sinds ze in de kinderstoel zit. Was weg van de Nuna Leaf, maar die kun je niet verstellen, en dan is het niet handig eten geven als ze daar inliggen (want ik vond hem vrij plat).