Hoi damens, Zeynep wilt gewoon niet uit een beker drinken. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Dagelijks zegt de juffrouw van peuterspeelzaal dat ze moet leren. Makkelijk gezegd natuurlijk maar ze wilt niet. Vanaf gister huilt zich kapot ze wilt gewoon haar fles. Ze neemt geneens een slok ze kan het wel maar wil het niet. Het doet mij zo'n pijn. Ze huilt al vandaag de hele dag Mama drinken, mama fles Heeft iemand een tip.. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Misschien een beloningssysteem met stickers proberen. Dat heb ik toen ook gedaan bij mijn zoontje. Hij was toen wel iets jonger, net geen 2. Hij vond het reuze interessant. Succes, het zal anders echt vanzelf wel komen toch..
Misschien eens doorpakken? Dus de fles gewoon wegzetten? Ons jochie was met 1,5 ook zo, en van het KDV moest hij eigenlijk over. We hebben hem toen ook geen fles meer gegeven. Op dag 1 dronk hij hier en daar een slokje, op dag 2 al een paar halve bekers, en daarna was het goed..
Hier wilde onze zoon ook geen grote beker, alleen uit een tuit of fles. Totdat we visite kregen en er een jochie van bijna 4 mee kwam, die wel uit een grote beker dronk. Ik heb toen heel overdreven (in overleg met moeder) dat jochie geprezen dat hij zo goed uit een grote beker kon drinken. Toen liep mijn zoon naar de kast, pakte een beker en moest hij ook ineens uit een grote beker drinken...zo grappig was dat! Sindsdien drinkt hij uit een grote beter of een tuit ('s avonds voor hij gaat slapen, krijgt hij nog een flesje melk als ritueel).
ik zou ook gewoon haar aanpakken, want het is gewoon door drammend peuter gedrag waarbij ze waarschijnlijk steeds haar zin toch wel kreeg van jou ! Niet om je aan te vallen, maar lees dat je haar zielig vindt. Gewoon hup een beker neer zetten en zoek het maar uit of je drinkt of niet (nouja maakt jou wel uit, maar dat hoeft ze niet te weten ). Is ze ook niet gevoelig om groot te zijn en dat flessen voor baby`s zijn?
- fles zonder speen? - samen open beker kopen - open beker met rietje - tuitbeker zonder deksel Beloningssystemen voor het drinken uit een beker en op het potje gaan e.d. vind ik persoonlijk niet passen. Drinken en plassen is immers iets normaals en ook een kind zal dit hoe dan ook beseffen!
Yolanthe@ Je valt mij niet aan meid.. Je hebt gelijk! Ze krijst zo hard dat ze haar zin krijgt.. Doorzetten wil ik ook heel graag doen, maar ze krijst alles bijelkaar.. Ze zegt echt duidelijk dat ze niet wil drinken.. pfff wat is het toch moeilijk, maar goed morgen een nieuwe dag om nogmaals te proberen.. Bedankt voor jullie antwoorden meiden..
Het enige dat je kunt doen is consequent zijn. Hup fles weg is voor baby`s en een beker geven en dan sterk blijven en niet toegeven. Ze heeft natuurlijk in de gaten dat jij het er moeilijk mee hebt als zij gaat huilen en dat ze zo haar zin toch wel krijgt. Succes met je slimme dochter en met het volhouden!
Mijn eerste gedachte is ook: weg met die fles. Met 2,5 zijn ze slim genoeg om door te hebben hoe ze hun zin krijgen. Als ze eens een hele dag niet gedronken heeft omdat ze geen fles krijgt, zal ze toch wel eens een slokje willen gaan nemen...?
Als ze zo hard brult, en je geeft haar zin, dan gaat ze dat vanzelf ook voor andere dingen gebruiken. Ze krijgt vanzelf eens dorst op zo'n dag. Ik zou het ook niet echt overdreven aanbieden. Maar gewoon een beker op tafel zetten als jij ook gaat drinken. Niet pushen, paaien of belonen. Maar gewoon haar de keuze laten: drinken of dorst. Dat kunnen ze normaal echt wel met 2,5 Maar het is niet makkelijk!
Ze krijgt vanzelf dorst. En van 1 dag niet drinken drogen ze echt niet uit (niet doen als het heel heet is natuurlijk). Ik zou ook niet meer de fles aanbieden, maar gewoon een beker met een rietje, of een beker zonder rietje, wat ze wil. Als ze dorst krijgt en jij blijft voet bij stuk houden dan gaat ze vanzelf drinken. En wat ook helpt; het drammerige gedrag/gekrijs volledig negeren. Zelf lekker wat gaan drinken aan de tafel met een koekje erbij en zichtbaar genieten. Het schijnt dat kinderen eerder gedrag kopieren van hun ouders als ze er vrolijk bij kijken. Ik maak geen geintje. Las het laatst op het nieuws.
Ben het eens met voorgaande tips. En vwb het gillen en krijsen: Ik heb hier ook een 2,5 jarige en een dag niet gegild en gekrijsd is een dag niet geleefd
Bij ons drinkt Nils nog steeds uit een tuitbeker en dus NIET uit een beker. Ik vind het niet nodig nu de strijd al aan te gaan en laat het even zo. Probeer het af en toe wel, maar hij wil niet. Nu is het wél zo dat hij altijd erg slecht gedronken heeft (wilde heeeel lang niks anders drinken dan z'n flesjes melk) en zijn we nu dus blij dat hij lekker z'n sapje drinkt! We kijken het nog even aan en als hij even oud is als het kindje van TS dan gaan we het ook doen zoals beschreven. Dan is het ook geen zomer, dus ideaal haha!! Ik vind het dus niet wereldschokkend dat je kleintje niet uit een beker drinkt, maar dat ligt aan mij denk ik! Overigens ben ik het wel eens met het bovenstaande; als jullie zelf van mening zijn dat het nu echt genoeg moet zijn, dan doen zoals gezegd. Brullen en krijsen doet ze toch wel!!